Ano v 90tých letech vznikla spousta virtuálních helem, brýlí a podobných hraček. Mělo to pár nevýhod.
Výkon tehdejších kompů to měl problém utáhnout, takže i když člověk zkoušel hrát v té době novější ukázkovou hru na invexu s brýlema s prodejní cenou přes 100tis, tak se to škubalo, protože aby to bylo 3D, tak potřerbujete 2 rozdílné obrazy, které grafická karta prostě nedala
Dále, rozlišení bylo většinou (na svou dobu) katastrofální a co se týče počtu barev, tak ty byly většinou hodně omezené.
Poslední bod byl ten, že většinou to, co člověk viděl netvořilo ve většině případů 3D obraz.
Je to jednoduché, tehdejší PC prostě neměli dostatečný výkon aby klasickou hru dokázali zobrazit 2x jinak aby vzniklo reálné 3D a hry optimalizované pro 3D nějak nevznikaly, protože ty 3D helmy byly dost drahé.
Dneska je na tohle už výkonu dostatek. Je jenom otázka času, kdy budeme mít cenově dostupné helmy k PCStejně tak Kinect, dneska jsou problémy se snímáním, zpožděním a bůh ví co všechno. To tu technologii prozatím zabíjí a proto je to na hraní špatně použitelné (dá se ale velmi dobře využít jinde). Dejte tomu tak 10-20 let, on to někdo opráší, vylepší, odstraní dnešní nedostatky (což v té době už nebude probém) a hle bude tu herní novinka