O tom, že internetové mapy jsou zlatý důl a veliké lákadlo pro uživatele, není vůbec žádných pochyb. Uvědomuje si to nejen tuzemský Seznam, který své Mapy.cz prohlásil za svůj stěžejní projekt, ale i velikáni jako Google a nyní i Microsoft. Ten totiž koupil britskou společnost Multimap zabývající se výrobou internetových map.
Žádná ze zúčastněných stran nezveřejnila přesnou částku, za jakou byl obchod uzavřen, mluví se ale asi o padesáti miliónech dolarů, z nichž rovná polovina připadne původnímu zakladateli Multimap a zbytek pak investorům, které v průběhu rozvoje společnosti přibral.
Multimap je jedním z největších hráčů na poli on-line map s pobočkami v osmačtyřiceti státech po celém světě. Tržby za tento rok by se měly pohybovat okolo pětadvaceti milióny dolarů.
Microsoft hodlá technologii Multimap implementovat do svých služeb Live Search a Virutal Earth, což je obdoba Google Earth. Integrována bude i reklamní platforma aQuantive, kterou redmontská společnost získala rovněž tento rok za šest miliard dolarů. Nová služba bude vystupovat pod názvem Microsoft MapPoint Web Service.
O útoku IT giganta na internetový trh tak není pochyb a potvrzují se slova, ve kterých se hlavní představitelé společnosti dušují, že se do dvou let chtějí stát jedním ze dvou největších hráčů na tomto poli.
Zdroj: Microsoft