Microsoft otevře své obchůdky už v říjnu, hned vedle Apple Store

Největší počítačová firma Microsoft hodlá otevřít dříve oznámené značkové kamenné obchody ještě letos na podzim. Start prvních z nich je přitom naplánován už na 22. říjen, tedy na dobu, kdy oficiálně vyjdou Windows 7. Veřejnosti to ve včerejším projevu na WPC 09 v New Orleans sdělil provozní ředitel Microsoftu Kevin Turner.

„Budeme otevírat několik obchodů pro koncové zákazníky hned vedle obchodů Apple Store, a to už letos na podzim,“ překvapivě sdělil publiku Turner. „Zůstaňte pozitivně naladěni,“ dodal a odmítl sdělit více podrobných informací.

Už dříve ale vyšlo najevo, že se Microsoft chce zaměřit na přímý prodej běžným zákazníkům a nabídnout jim jistý zákaznický komfort a rady. Sestavování obchodního řetězce přitom dostal na starost David Porter, který se dříve staral o rozjezd amerického prodejního giganta Wal-Mart. Inspirací pro Microsoft jsou právě velice oblíbené obchody Apple Stores, které před několika lety spouštěl Steve Jobs a jeho tým.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Obchody Apple Store jsou výstavní skříně společnosti a podceňovaný krok Stevea Jobse, který nakonec přináší ročně miliony dolarů, stejně jako iTunes Store, AppStore a další projekty Applu. Microsoft se je snaží kopírovat, ne vždy to ale znamená úspěch. Jak to bude v případě kamenných prodejen?

Stejný scénář. Druhý nemusí zaznamenat úspěch

Avšak zatímco Jobsovi se povedlo zaujmout zákazníky zcela novým přístupem a vytvořením jakési výstavní skříně, kde návštěvníci mohou zkoušet nové produkty, ptát se kvalifikovaných zákazníků a trávit zde volné chvíle, podle odborníků se toto Microsoftu už nemusí povést. Softwarového giganta staví do role, jako například v případě Zune či nově vznikajícího Windows Mobile Marketplace. Už prostě bude ten druhý, který nemá takovou šanci zaujmout.

Microsoft údajně nemůže nabídnout z hlediska zboží takové unikáty jako Apple. Firma z Kalifornie je známa jednotným designem produktů, Microsoft bude muset kombinovat laptopy, stolní počítače a další periferie od různých výrobců. Applu hraje do karet rovněž to, že se jeho hardware prodává jakoby hodně exkluzivně, kdežto produkty od Microsoftu můžete koupit na kterémkoli e-shopu. Zákazníky tak může přilákat pouze technická podpora, kterou však firma nabízí už dnes prostřednictvím distributorů jako Bestbuy a další.

Témata článku: Microsoft, Apple, Byznys, Apple Store, New Orleans, Zune, Marketplace

15 komentářů

Nejnovější komentáře

  • afk_cz 17. 7. 2009 9:19:22
    omylem zajde to Applu a bude nadsene jasat, jak to vsechno krasne funguje...
  • MS.press 17. 7. 2009 1:32:34
    mě by spíš zajímalo, jestli budou i v Česku, a pokud ano. Jestli jen v...
  • SudruhStopa 17. 7. 2009 1:10:17
    podla mna je to velmi zly napad, ani nie samotna existencia microsoft...
Určitě si přečtěte

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 78

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 123