Obávám se, že nechápete prodejní systém Apple nebo obecně tyto sdružené prodejní portály - vývojář by teoreticky mohl mít dvě možnosti - ušudlat si malou aplikaci a pak jí buď prodávat sám - tedy sám si řešit marketing, web, nějaký prodejní engin, platební bránu atd. atd. atd., nebo mu někdo nabízí možnost - budeš mít tu aplikaci u mě, bude vidět, bude pohodlně dostupná, jednoduše vyhledatelná pro uživatele, na které míříš, ale něco za to od tebe chci... A totéž je pak i za prodej toho, co přes tu aplikaci přes něj prodanou koupíš (bez prodeje této aplikace bys ten obsah do ní nekoupil).
Běžný obchodní model, můžeme se jen dohadovat, jestli přiměřených je 10, 20, 30 nebo 50 %. Každý má právo si u sebe tyto podmínky stanovit a je jen na majiteli aplikace, jestli je akceptuje nebo ne. Vzhledem k počtu aplikací, které se takto přes Apple prodávají si dovolím tvrdit, že vývojáři si asi velmi dobře umějí spočítat, co se jim vyplatí a nevyplatí...
Ale samozřejmě je velice jednoduché začít plivat na toho či onoho - hlavně mi přijde směšné, že relativně malý Apple je zlý obřího Microsofta - a co si budeme nalhávat, způsob chování MS není o nic lepší...