Ona architektura Mac OS sebou ještě dokonce nese spoustu základů Unixu, jak jej známe od začátku 70. let (v podobě, kam se postupem času vyprofilovaly v současných (Open)BSD) v kombinaci s vlastními projekty jako Darwin a vyšší vrstvy v podobě QuickTime, Quartz/OpenGL, Core* frameworky, stále se vyvíjející aplikační framework Cocoa, GUI vrstva Aqua... U Macu si nikdo různých dědictví příliš nevšímá, nebo si na to nemůže moc stěžovat, za sebe můžu říct, že je mi architekturou Mac ještě sympatičtější než Linux, který sice má potenciál dobrého návrhu, ale mezi všemi lidmi, co pro Linux vyvíjí, panuje zmatek například v adresářové struktuře, skriptování, automatizací a balíčkování různých distribucí, že je v tom bordel, který ani standardy typu LSB nespraví.PowerPC podporu měl ještě Mac OS X Leopard, který používám, z původních Motorolích System 7 či starších, které byly snad ještě psány v BASICu, už snad krom podobnosti prvků GUI (za což jsem rád, že se uchovává dodnes) nezbylo nic. Po Systemech přišel Steve Jobs a velká adoptace NeXTEPu a předělaný systém v Objective-C, později kolem 2000/2001 přišel relativně předělaný Mac OS X. A u něj jsme víceméně dodnes Upřímně, spousta návrhových a procedurálních faktů u Windows mě jednoho dne po té spoustě let nasměrovaly zkusit něco jiného. Zkusil jsem si Linux, a zvykal si, dnes jsem s ním velmi spokojen, zkusil jsem Mac, a byl jsem spokojený okamžitě. Dnes, když sedím u Windows a musím dělat víc, než banální věci, případně někomu zahořovat a konfigurovat počítač s Windows, nadával bych... Samozřejmě, dá se na to zvyknout a i Windows jednou nastavit a už nikdy moc věcí neřešit (čas od času se stejně musí). Je škoda, že Linux má pořád k pohodlné použitelnosti normálním smrtelníkem poměrně daleko a Mac je u nás nabízen předražený (pro američany a spoustu dalších zemí ani vzdáleně, jen my na tom nejsme tak dobře). Byl bych rád za rozložení po třetinách pro všechny platformy. Ale s tím tady nic nenaděláme
Názor byl 2× upraven, naposled 20. 07. 2011 20:33