Microsoft, Intel a nVidia se sjednocují v záchraně her pro PC

Ačkoliv obliba, prodejnost a výdělky videoher rok od roku rapidním tempem rostou, herní trh pro klasické počítače je na tom přesně naopak. Vítr z plachet a lesk dřívější slávy mu berou herní konzole nové generace, které jsou pro hráče zajímavé nejen dostatečným výkonem a moderní HD grafikou, ale především cenou a skutečností, že několik let nemusí upgradovat hardware a zahrají si vždy ty nejnovější hry zcela plynule, a jak se říká „ve vší parádě“.

Herní vývojáři tak většinou raději investují svůj čas a finance do tvorby hry pro herní konzolu. Hráči konzolových her se tak dočkají exkluzivních titulů, které si není možné na PC zahrát. Vývojářům pak konzole přináší i větší zisky, protože míra pirátství na konzolách není zdaleka tak vysoká, jako v případě počítačů. Vydělají tak obě strany.

devilmaycry4_67.jpg heavenlysword02.jpg
Herní konzole a jejich hráči těží z exkluzivních her, které se na PC nikdy nedostanou

Není proto divu, že se jedny ze zásadních společností počítačového herního průmyslu cítí být ohroženy. Intel v současné době dodává ty nejvýkonnější procesory, nVidia se pak soustředí na sektor grafických čipů. Microsoft, ač samozřejmě vyrábí a prodává konzolu Xbox 360, je s hraním na PC rovněž zásadně spojen a už dříve představil svůj projekt Games for Windows, díky kterému k hráčům míří některé opravdu zajímavé tituly.

Tito tři velikáni mají příští týden v rámci konference GDC v San Franciscu představit alianci nazvanou „PC Gaming Alliance“, která by měla posílit zmiňovaný projekt Games for Windows. Prozatím bohužel není jasné, jak přesně bude tato aliance fungovat. Dá se ale předpokládat, že Intel a nVidia budou ke svým výrobkům přibalovat některé dobré herní tituly a všechny tři společnosti pak budou společně tlačit na vývojáře, aby co nejlépe optimalizovali své hry pro různý hardware. To by pak zamezilo neustále narůstajícím hardwarovým nárokům a hráči by tak nemuseli neustále upgradovat své stroje.

GFW-btn_v_ck.jpg
Projekt Games for Windows by se měl dočkat větší podpory. Prozatím ale ještě nevíme jaké

O tom, že tento model spolehlivě funguje, jsme se mohli přesvědčit už několikrát u stařičké herní konzole PlayStation 2, která ze sebe v závěru funkčního období dokázala „vymáčknout“ úplně jiné výsledky, než v prvních letech své existence. Herní vývojáři totiž postupně začali lépe optimalizovat kód a díky tomu pak mohly vzniknout tituly jako God of War, které se graficky mohou rovnat s tituly pro konzole nové generace. Neschopnost programátorů držet krok s novým hardwarem už dříve kritizoval například technický šéf Intelu, Justin Rather.

Zdroj: CVG

Diskuze (63) Další článek: Chieftec Aegis CX-05: skříň pro hráče, nebo na hraní?

Témata článku: , , , , , , , , , , ,