Microsoft hlásí úspěchy technologie Windows Media 9

Diskuze čtenářů k článku

Uzivatel  |  19. 04. 2004 22:50

Cloveka fakt potesi, kdyz si precte, ze mu v Linuxu zase nebude neco fungovat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vOndra  |  19. 04. 2004 19:42

Nemam rád MS ale player 9 je LEPŠÍ než konkurence (teda jen we widlich)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 04. 2004 21:56

Nikdo nemluvi o playeru, ale o kodeku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
loto  |  19. 04. 2004 16:33

je loto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bill  |  19. 04. 2004 16:31

je mates

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  19. 04. 2004 11:32

a je to tu... zacina monopolizace :((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.:styx:.  |  19. 04. 2004 11:46

Nezačne, pokiaľ ľudia budú uvažovať inak, než im podsúvajú kdejaký marketingový "guru" a keď druhá  strana, hlavne Open Source, začne brať v potaz, že rozšíriť znamená byť ústretový a pochopiteľný aj pre tú podstatnú väčšinu "lam", ktorá neuvažuje vo formáte "príkazová riadka" na veky vekov, amen.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  19. 04. 2004 11:58

no jo ale prave vetsina lidi je ovlivnitelna marketingem velmi snadno, navic to stejne nic neresi, protoze oni to nijak neovlivni (rozhoduje provozovatel satelitniho vysilani), oni uz jen konzumuji... pak to zacnou pouzivat v navaznosti na satelitnim vysilani mensi spolecnosti a pujde to niz a niz az to bude vsude a mame co... no monopol ;(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 04. 2004 12:12

Marketing je jedna vec (lide se bohuzel nechaji zblbnout velice snadno). Druha vec je, ze takove formaty, ktere jsou svetovym standardem, by mely byt do jiste miry verejne. Protoze v momente, kdy to vlastni pouze jedna firma je uplne jasne, ze pomoci toho zacne zneuzivat svoho postaveni. Dovedu si zive predstavit, ze tyto kodeky dovoli mit jen tem, kteri ji nebudou prekazet - treba i na jinem poli nez AV. A pak se bude zase zpetne resit, ze zneuziva dominantniho postaveni, jenze to uz bude po boji a bude to zase vsechno jen placnutim do vody. Ale proc vubec teto situaci nahravat? Vzdyt se ji da predchazet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viki  |  19. 04. 2004 12:43

Já nevím, skoro mám pocit, že jak se u něčeho objeví MS, tak mají hned všichni plnou hubu (s prominutím) monopolu.

Dokud se pro DVD a digitální vysílání používá MPEG-2, tak to nikomu nevadí (a přitom je to monopol úplně stejnej, každej legální výrobce musí zaplatit licenční poplatek); naopak, jakpak jsou všichni rádi, že je to standardizovaný, že si DVD snadno přehrajou všude... Ovšem jak se u toho nachomejtne Microsoft...

A o skalních příznivcích DivXu (promlouvajících ve stylu "Windows Media? Fůůůj! Jedině DivX !"), kteří vůbec nevědí, odkud se vzala popularita DivXu (kdyby nebylo MS, DivX by možná vůbec neexistoval), asi nemá vůbec smysl debatovat...

Nechci tu vysloveně bránit Windows Media, ale podle mě je ten formát naprosto srovnatelnej s DivX (neříkám, že je výrazně lepší, ani že je výrazně horší). Co se týká zmiňovaného AVI, tak plně souhlasím s postojem MS - je to formát zastaralej a je vhodný ho nahradit; nakonec i lidi od DivXu se dlouho rozhodovali, co použijou jako kontainer pro DivX 5 (dlouho se uvažovalo o QT) a k AVI je podle mě nakonec donutila hlavně jeho rozšířenost...

Viki

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 04. 2004 13:26

Kdo rika, ze nevadi? Jenze problem je v tom, jakou politiku MS dela. Dovedu si velice dobre predstavit, ze licence bude jen pro nekoho, pro jine (kteri jsou na obtiz) nebude vubec, nebo jen za nevyhodnych podminek. Kdyz to prezenu, tak ze treba bude pouze pro stolni prehravace a televize, v OS bude umoznena podpora pouze ve Woknech.

A rikat, ze to tek nebude nema smysl - treba ano, treba ne. MS ale uz predvedl tolikrat, ze to je bezna politika, ze nema smysl to zkouset znova. A je jedno, jestli je treba o trosku lepsi nez konkurence (jedno jaka, je ji nekolik, ne je DivX), ty rozdily nejsou zase tak velike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  19. 04. 2004 14:44

Najdi jedinny pripad kdy MS nekomu licence na svoji technologii prodal a nekomu jinemu ne, protoze se mu chtelo. Nenajdes takovy priklad. Vzdycky kdy to nekdo nedostal tak to nedostal proto, ze nesplnil vsechny jasne dane pozadavky.

Proc? Protoze by si na nem smlsnuli pravnici. Microsoft nema zadne hlupaky v obchodnim a pravnim. Zkus si nejdriv overit co placas, nez zacnes placat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 04. 2004 15:22

To byl priklad. Protoze to je v podstate zbran na konkurenci - podobne se chova v pripade serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec  |  19. 04. 2004 17:22

Prosím o jediný příklad, kdy Microsoft někomu odmítl prodat server, prosííím!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
he  |  19. 04. 2004 21:43

A ty mi na oplatku ukaz jediny MS server, ktery nepouziva "upravene" standardy. Nekdy jde az do takoveho dusledku, ze to s tim puvodnim standardem uz nema nic spolecneho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  20. 04. 2004 00:56

Standardy, ktere si definuje IBM, Novell nebo W3C si muze kazdy pouzivat jak chce. Nejsou to totiz mezinarodne stanovene standardy definovane standardizacnimi autoritami.

Ano, uz to slysim: kerberos. Typicky blabol. MS Kerberos ROZSIRIL dle specifikace KERBEROSu, ktera to umoznuje! Vetsina z chytraku z OpenSource sveta, kteri o tom nemaji ani paru, vykrikuji do sveta, jak MS predelal Kerberos a jak je nekompatibilni; pritom jedinny, kdo je nekompatibilni jsou oni. Protoze si nedokazi zjistit, ze MS Kerberos rozsiril dle specifikaci a na msdn.microsoft.com jsou ty rozsireni popsane.

Hledat informace je ale mnohem tezsi, nez vykrikovat "Microsoft sux".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 04. 2004 21:55

Nekdo rika, ze MS neprodal nekomu server?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milan  |  19. 04. 2004 16:14

Male upresneni:

DivX je implementace MPEG-4, coz neni vynalez MS. Puvodni DivX byl crackem MS kodeku, ktery nesel pouzit s jinym SW nez s tim od MS (typicke chovani MS). Dnesni DivX je zcela nezavisly projekt, ktery s puvodnim kodekem od MS nema nic spolecneho. Stejne tak existuje Open Source implementace MPEG-4 Xvid. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Happy  |  19. 04. 2004 20:31

No a co, ze "typicke chovani" Hergot, kdyz nekdo neco vymysli/vyprodukuje a investuje do toho tezky prachy, proc by to mel davat volne k dispozici ??? Na to ma snad pravo. Pokud se to nekomu nelibi, bud se smiri s podminkami vyrobce, nebo ma moznost se vyradit ...

Uz je mi z tehle reci na bliti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 04. 2004 22:03

Samozrejme, ze ma pravo na navratnost a kontrolu nad produktem. Ale to lze docilit mnoha zpusoby. Napriklad zpoplatnenim vysilacich ci autorskych licenci a uvolnenim kodeku na prehravani pro volne sireni. V tom pripade muze byt pouzit kdekoliv a neni co namitat. Jestlize si ho ale MS necha a bude rozhodovat o tom, na cem pujde "NewDVD" ci "NewTV" sledovat, to smrdi. A hodne.
Protoze pak vam mohu pripomenout vase slova - "Pokud se to nekomu nelibi, bud se smiri s podminkami vyrobce, nebo ma moznost se vyradit". V prekladu naprikad: "Bud budete pouyivat Wokna, nebo se nebudete divat na filmy a TV" (trosku jsem to pritahl za vlasy, ale v podstate to plati)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  20. 04. 2004 00:59

Zajimave, v jedne vete MS pravo kontroly nad svym produktem priznavas, ale hned v dalsi mu chces nutit, jak ji nesmi pouzit.

Ano, vitej v realnem svete. Ja treba taky nesmis zapojit do zasuvky pristroj z UK, protoze ma jinou zasuvku, nebo nemuzu na Fabii namontovat osu z Fiata, ktereho ma kamarad na soucastky, i kdyz me moje osa odesla. Taky musim bud pouzivat Fiat a nebo musim si jit koupit osu od Skodovky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2004 13:08

1) Nikde netvrdim, ze nesmi pouzivat kontrolu nad svym produktem. Psal jsem, ze by mel zpoplatnovat licenci autorskou a klient by mel byt verejny. To ale neznamena, ze by si ho mohl kdokoliv upravovat. To lze prece osetrit licenci. Nikdo by nemel pravo si kodek libovolne upravovat, ale rozhodne by mel mit pravo ho pouzivat - a nikoliv v zavislosti na pouzivani nejakeho dalsiho produktu te spolecnosti!
2) Nejak nevidim souvislost se zasuvkami. Zvlast kdyz si mohu poridit redukci
3) Srovnani s auty dost pokulhava, nebot Skodovka nema monopol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  19. 04. 2004 22:15

No me je nabliti ztakovych jako jsi ty ja treba nechci koupit MS Windows ,ale predstav si: chtel bych si treba neco pustit (treba nejaky video od znamich s rodiny oslavy ) a kdyz to bude odporovat akorat jeden OS tak to si jej jako budu muset jit koupit??? To je to s cim se nesouhlasi je jedno jestli mas Linux, BSD, Mac OS, MS Windows ale clovek by mel byt schopen takovy medium prehrat a ne tim ze par nadsencu rozbagruje nejaky knihovny a napise nejaky soft, oto tady jde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  20. 04. 2004 01:00

Ja si nechci koupit Fabii, ale rad bych pouzival jejich alternator. To je ale bordel, ze mi to Skodovka v mem Audi nedovoli, to je nehoraznost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 04. 2004 11:31

Ach jo - to musi mit monopol v kazdem oboru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Čtenář Pozorovatel  |  19. 04. 2004 17:02

Microsoft ČR zvýší během dvou let ceny softwaru až o třetinu 

a pak se pražští dealeři ožerou v Brně na Invexu jako...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  19. 04. 2004 21:42

Aby nemeli v tomto oboru monopol, EU naparila nedavno Microsoftu pokutu. Spouste lidi se to tu nelibilo a rikali, ze to je komunisticka praktika...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 04. 2004 21:54

A v tom je prave ten problem - davat pokuty X let ypetne, kdyz uz docili sveho nema smysl. A to se nevztahuje jen na MS, plati to vseobecne - viz napr. cerne stavby, kdy investor s pokutou uz pocita a zahrne si ji do rozpoctu. Nic to neresi. Podobnym situacim se musi predchazet, jinak to nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rocker  |  19. 04. 2004 11:19

To dřív bude jezdit čert na bruslích do práce!

Hudba - MP3

Video - Avi či mpeg (divx)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  19. 04. 2004 11:35

Nejsem zrovna priznicem M$, ale WMV9 neni tak spatnej. Co to je AVI? Zalezi preci na kodeku ne? Ty si asi nevidel WMV 9 v chodu, co...jinak bys neplacal.

MP3 je sice nejrozsirenejsi, ale dnes jiz ne nejlepsi - viz napr. velmi dobry srovnavaci test MP3, Ogg, AAC a WMA9 http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1560783,00.asp

Kdo ma rozumnej komp a rozumny pripojeni na net, at se jukne na http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provider/film/ContentShowcase.aspx Nebo si sezene nejakej DVD film v tomhle formatu.

Rozsileni filmu v Divx je na 22" monitor nebo projektor dost nedostatecne - pro shlednuti v rozliseni 1080 mi divc pripada jako ZX Spectrum pripojene na televizi. DVD s MPEG-2 je zastarale, WMV9 je rozhodne lepsi. Snad to nepohnojej licencnima poplatkama a nesmyslnejma ochranama...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 04. 2004 12:14

Prece zalezi na nastaveni - kdyz udelas film v WMV9 v rozliseni 320x240, take se ti bude zdat strasny... Chce to trosku srovnavat srovnatelne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  19. 04. 2004 12:15

pekne pekne, akorat kdyz se tak divam, ze 2minuty zaberou cca 100-200MB(podle kvality) tak doufam, ze brzy budou i dostupne stroje, ktere takovyto bitrate(nebo spis Megabitrate )utanou a budou za rozumny peniz. O tom, kam to ulozit, pripadne odkut to takhle konstatnte rychle cist uz ani nemluvim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  19. 04. 2004 12:56

No v tom "teste" na extremetech zabudli napisat, ze robia reklamu na WMA. Snad pomoze, ked napisem, ze extremetech patri ZD-Netu. Tolko blbosti v jednom clanku treba pohladat.

K HDTV: porovnavaj porovnatelne, v HDTV rozliseniach vyzeraju vsetky klipy dobre bez ohladu na kodek, ci je to WMV, MPEG-4 alebo MPEG-2. Zozen si nejake klipy v 1080i alebo 720p v DV a skomprimovane pomocou jednotlivych kodekov. Aby si potom nebol prekvapeny, ze WMV9 nie je az taky fantasticky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  19. 04. 2004 19:32

Sorry, ale Divx v současné verzi je podstatně horší než WMV 9. Xvid už je o něčem jiném, ten už se WMV 9 vyrovná, možná ho i občas předčí..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor