Zcela autonomní auto (takové, jaké představil Google, tj. jen kabina úplně bez ovládání) je opravdu něco, co je vzdálené desítky let, možná ještě déle. Taková idea je v současném světě naprosto nereálná.Ovšem auto, které bude schopné dojet samostatně na zadané místo už tak nereálné není. Stačí sledovat skokový rozvoj všech asistentů i pokroky, které sám Google dělá v autonomní jízdě. Tím, jak žijeme v tom postupném přerodu, kdy automobilky přidávají po menších částech další a další asistenty, tak to tolik nevnímáme, ale stačí si porovnat možnosti, které jsou s dobou před pěti, deseti lety a ten pokrok je zřejmý a dále se zrychluje.Osobně bych si tipnul, že nejpozději do deseti let bude v prodeji auto, které bude opravdu schopné člověka dovézt samo na vybranou adresu a následně se odjede třeba samo zaparkovat. Je jisté, že toho nebude schopno za všech situacích a na úplně libovolné místo, ale ten podíl situací, které bude muset člověk řešit, bude stále klesat. Zcela určitě se také bude měnit ovládání, bude jednodušší, samo auto bude stále více hlídat provoz a neumožní spoustu věcí, které by řidič chtěl udělat. Ono to bude v podstatě jako moderní letadlo, kde pilot už dávno jen říká, kam by tak asi chtěl letět a systémy letadla provedou patřičné kroky, aby tam letadlo letělo (zejména současné stíhačky, které by byly bez počítačů naprosto neovladatelné).A jestli budou pro každého? Tak to už vůbec ne, taková auta budou zpočátku hodně drahá (což je i svým způsobem dobře, protože si to pořídí zpočátku málo lidí a budou se vychytávat postupně problémy a nedokonalosti, jako tomu je u každé novinky). Pokud by za těch deset let bylo auto, které jsem zmiňoval výše, tj. doveze mne na nějakou adresu a samo zaparkuje třeba o pár ulic dál (a na zavolání zase pro mne přijede), tak do střední třídy se taková technika dostane za dalších pět let, nižší střední to bude mít ještě o pět let později (a nejvyšší třída bude zas o kus dál). I když možná tohle půjde o chlup rychleji, elektronika se přeci jen vyvíjí rychleji než třeba taková dvouzónová klimatizace, které trvalo opravdu deset let než se dostala z luxusních aut do současné nižší střední.