Majitelé Twitteru už mají plán jak vydělávat. Nabídnou placené služby

Zakladatelé a současní provozovatelé neustále rostoucí mikroblogovací služby Twitter už mají určité plány a představy, jak by mohl jejich produkt začít vydělávat. Jeden z představitelů firmy Biz Stone naznačil některé možnosti na technologickém summitu v New Yorku. Dle jeho slov v žádném případě nepovede cesta skrze umístění jakékoli formy reklamy.

Žádná reklama, ale placené nástroje

„Je zde několik důvodů, proč nechceme použít reklamu jako prostředek výdělků. Jednim z nich je, že pro nás prostě není zajímavá,“ dodává Stone k poněkud netradičnímu rozhodnutí. Jedním z velikých důvodů má údajně být i skutečnost, že mnoho uživatelů nemá reklamu příliš v lásce a rušila by je od jinak přehledného a pohodlného čtení příspěvků.

Twitter v současné době pracuje na uvedení několika placených nástrojů pro profesionální uživatele této služby, kteří například sociální síť využívají k byznysu. Stone prozatím nespecifikoval, o jaké nástroje přesně půjde, potvrdil však, že se jich dočkáme ještě do konce tohoto roku. Podle spekulací odborníků by mohlo jít o různé programy pro přesné prohledávání dat, například v návaznosti na marketingové výzkumy atp. Obrovský databáze informací mimo jiné zajímala i Google.

Twitter se hned po Facebooku a MySpace řadí mezi nejvlivnější a největší sociální sítě na světě s tím, že nejrychleji z nich roste. Důvodem, proč zakladatelé nemají potřebu okamžitě začít vydělávat pomocí reklamy, je fakt, že před několika lety prodali službu Blogger Googlu a jsou dostatečně finančně zajištěni. Nemusí se tedy zodpovídat žádným investorům a bankovním institucím. I proto nedávno odmítli nabídky Facebooku a Google a vzkázali, že Twitter není na prodej.

Živě komentuje:

Strategie a plány Twitteru jsou přinejmenším odvážné, ze strany uživatele služby nicméně chvályhodné. Ironií na celém plánu je ovšem to, že Twitter nabízí široké veřejnosti velmi otevřené API. Tím pádem už vzniklo mnoho leckdy pokročilých aplikací, které jejich autoři nabízí buďto za peníze, odlehčené varianty pak s reklamou. Tam, kde zakladatelé a majitelé spí, už si jiní mastí kapsy na jejich nápadu.

Témata článku: Byznys, Internet, Sociální sítě, Stone, Mast, Blogger

4 komentáře

Nejnovější komentáře

  • Jaroslav Moravec 19. 5. 2009 17:12:53
    Netweetuju a o Twitteru vim jen, k cemu je, ale ne jak funguje, takze...
  • Tomcat5a 19. 5. 2009 12:57:23
    ale jak vidím slovo Reklama tak prchám.
  • minio 19. 5. 2009 12:57:17
    Tipuju, ze pro koncove uzivatele bude vse stale zdarma, protoze jsou to...
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 52

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C