Lytro jde do virtuální reality. Umožní ve filmech nakukovat

Filmy a videa pro virtuální realitu, která divákům umožní rozhlížení nejen kolem pevného bodu, ale i při pohybu hlavy všemi směry, to nabízí Lytro Immerge. Sestava speciální kamery, softwaru a dokonce i malého serveru, která dokáže vykouzlit vskutku působivé záznamy virtuální reality. A je už pak jedno, přes které zařízení si je prohlédnete. Novinka Lytro Immerge cílí na profesionální tvůrce obsahu pro virtuální realitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lytro Immerge, to je: Speciální „UFO“ pro snímání • sever pro zpracování • software pro editaci

Pod názvem Lytro se vám nejspíše vybaví fotoaparát podivného tvaru, který je schopen zaostřit až po vyfocení snímku. Ano, je to stejná firma. Později uvedla ještě novější verzi svého fotoaparátu s názvem Illum, ale ani s tou Lytro díru do světa neudělalo, byť se jedná o revoluční přístup k tvorbě fotografie. Nyní si dalo nový cíl – virtuální realitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takhle to začalo... • ...takhle to pokračovalo
Fotoaparáty pro hrátky s hloubkou ostrosti už ale pro Lytro nejsou prioritou. Teď se firma vrhla na virtuální realitu

Při tvorbě fotoaparátu s dodatečným ostřením s v Lytru vyzkoušeli, jak se snímá prostor do hloubky, a právě toho využívají i ve svém novém projektu Immerge. Jeho stěžejním prvkem je kulovitá kamera sestávající se z pěti prstenců, ve kterých jsou osazeny snímače. Ty dokážou zachytit prostor do hloubky a při vytvoření kompletní sférické scény lze tedy určit rozložení objektů v prostoru a sestavit tak 3D scénu.

Pro diváka, který pak výsledek nasnímaný touto kamerou pozoruje skrze své brýle pro virtuální realitu, to musí být velmi přirozený zážitek. Kromě klasického otáčení hlavou totiž scéna reaguje i na její pohyby v prostoru a pozorovatel tak může „nakukovat“ i na místa, kam by ze svého úhlu neviděl. Samozřejmě záleží hlavně na tom, jak velká část scény se kamerou pokryje.

Takhle to pak může vypadat – pozorovatel má šest stupňů volnosti:

Six Degrees of Freedom from Lytro on Vimeo.

Kamera samotná je jedna věc, ale zpracovat informace ze všech objektivů a skládat z toho 3D scénu věc druhá. A dost výpočetně a objemově náročná. Lytro proto ke kameře dodává výpočetní a skladovací server. Nechybí ani software, protože takový záznam v běžném videoeditoru neupravíte, a pochopitelně také přehrávač. Ten je připraven na všechny nejrozšířenější platformy od cardboardu přes Oculus Rift až po HoloLens. 

Celé je to pochopitelně značně nákladná záležitost, která na rozdíl od fotoaparátů Lytro cílí čistě na profesionální tvůrce. 

Témata článku: Technologie, Virtuální realita, Vimeo, Cardboard, UFO, Freedom, 3d brýle pro virtuální realitu, Virtuální 3d brýle

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • adblocker20155 10. 11. 2015 14:40:19
    S tímhle načíním bych měl hned Jakuba Čížka nebo Pamelu Anderson u sebe...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 51

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 111

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?