Jsem rád, že se konečně podařilo to, co jsem prorokoval už okolo roku 2000 a tedy, že tarify u mobilních operátorů pro neomezené volání a neomezené SMS i s Internetem v mobilu jsou cenově dostupné pro každého a proto KONEČNĚ, když chci někomu zavolat nebo napsat zprávu, tak to nemusím řešit, ale můžu k tomu použít normální TELEFON a nemusí to lidé obcházet jen kvůli nenažranosti a nesmyslně nastřeleným cenám operátorů.Také jsem používal AIM, ale především ICQ, Jabber a krátce originál klienta ICQ, pak Mirrandu, Trillian, QIP, Pidgin a samozřejmě také Skype Dnes používám WhatsApp, Viber, iMessage a obrovskou výhodou všech dnešních messengerů je, že nepotřebujete žádný další přídavný identifikátor (jako tomu bylo u AIQ, ICQ, Jabberu, Skypu atd.), ale všechno funguje přes telefonní číslo!To je opravdu bomba, protože dnes stačí předat jeden kontakt a dotyčný Vám může psát, volat a posílat soubory hned přes všechny různé sítě.Vzpomínám si, že dřív, zvlášť ve světě lidí z IT vypadaly některé vizitky až legračně, když tam na sebe měl člověk "kontakt" na dlouhý odstavec jak tam měl celé množství různých služeb a u každé, adresu, identifikátor, UIN nebo co ta která používala Ovšem tehdy to bylo logické, protože si vzpomínám, že v době, kdy jsem začal používat já mobil a ICQ, tak "běžní lidé", které jsem právě nepoznal přes Internet neměli ani jedno a přístup k Internetu měly 4% lidí Takže kdyby kdokoliv jako identifikátor používal mobilní číslo, moc lidí by se zase registrovat nemohlo . Každopádně díky rozšířenosti mobilů a neomezených tarifů se dnes komunikace strašně proměnila. Alespoň já a lidi v mém okolí všechno řeší primárně přes telefon a už ani nepíšu e-maily. E-mailem posílám tak maximálně nějaká data, odkazy, smlouvy atd., ale pro nějaké sdělení využívám telefon.Naopak pro čistě oficiální a úřední komunikaci používám datovou schránku a to jen proto, že datová zpráva, na rozdíl od e-mailu, má jasně definovanou právní platnost, dotyčný se nemůže vymlouvat, že mu nic nepřišlo atd.