Krachující automobilka GM bude prodávat auta na eBay

Asi největším symbolem stávající ekonomické recese bylo vyhlášení bankrotu amerického automobilového giganta General Motors. Vyhlášení bankrotu ale samozřejmě neznamená, že se vyprázdnily kanceláře a na výrobní linky začal sedat prach. Firma je postupně rozprodávána a výrobní jádro se snaží revitalizovat. Jedním ze stěžejních cílů je prodej naskladněných automobilů a těch stále průběžně vyráběných – když vázne stávající systém regionálních dealerů, vydala se automobilka jinou cestou. A pomůže jí v tom společnost eBay provozující největší prodejní web na světě.

eBay GM.jpg
Úvodní stránka nového internetového obchodu s automobily koncernu GM

Na eBay vznikla zcela nová sekce s URL adresou http://gm.ebay.com, kde lze vybírat automobily z koncernu GM podobně jako na běžném aukčním webu. Automobily jsou tu nabízené v seznamu jako v obyčejném e-shopu – vyberete si podle obrázku, barvy a základního popisu. Po rozkliknutí můžete nastudovat detailní informace a fotografie. Pokud se vám auto zalíbí, můžete jej hned koupit. Ale jsme na eBay, takže je možné nevyužít nabídky „Buy It Now“ k okamžitému odkupu, ale nabídnout cenu podle svých představ. Jako klasická aukce to bohužel nefunguje, ale v současném období krize prodejce jistě z ceny rád něco sleví, aby auto prodal. Ve finále nejde o nic jiného než o smlouvání. Kromě toho si můžete rovnou sjednat způsob financování nebo objednat jednosměrnou letenku do místa, kde se konkrétní auto nachází.

Vyber auta.jpg
Výběr auta probíhá podobně jako na eBay

V novém internetovém obchodě bude pro začátek přes 20 000 vozů značek Chevrolet, Buick, GMC a Pontiac. GM si od toho velmi slibuje a dle informací ČTK počítá s postupným uzavřením 40 % dealerských prodejen v USA, což představuje úbytek 3600 dealerů. Cílem je samozřejmě razantní snížení nákladů. Detaily dohody mezi GM a eBay nejsou známy, ale už jenom využití silné domény ebay.com pro názvy automobilky i jednotlivých značek (např. buick.ebay.com) ulehčí díky silnému vlivu na SEO koupěchtivým zákazníkům cestu na to správné prodejní místo.

Hlavním smyslem akce je zevšednit nákup automobilu, aby nebyl vnímán jako obřad spojený s návštěvou dealera, ale spíš něco tak běžného, jako impulsivní nákup televize na splátky. Internet se k tomu skvěle hodí. Je otázkou, zda by se něco takového mělo šanci ujmout také u evropských zákazníků, ale pokud se model v Americe osvědčí, možná budeme dávat auta „do košíku“ také.

Diskuze (8) Další článek: WiMAX Českých Radiokomunikací již nejen v Praze

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,