Koule v bazénku: podívejte se, co dokáže Javascript a WebGL

Podívejte se na další krásnou ukázku toho, co dokáže WebGL uvnitř webového prohlížeče a bez potřeby dodatečných rozšíření. WebGL Water je hardwarově náročná simulace vodní hladiny a především práce se světlem (a světelnými odrazy). S koulí uvnitř bazénku můžete hýbat a čeřit tak hladinu. Natáčet můžete i celou scénou. Celý projekt se vlezl do cirka jednoho tisíce řádků Javascriptu a vyžaduje webový prohlížeč s podporou WebGL. Microsoft se zatím zavedení WebGL do IE brání.

Pokud máte slabší počítač nebo nevyhovující prohlížeč, koukněte se na video

 

Jen připomenu, že WebGL je aplikační rozhraní pro javascriptové programátory, kteří tak mohou v prohlížeči využívat možností náročnější trojrozměrné akcelerované grafiky. WebGL vychází z mobilní verze OpenGL ES 2.0 a na vývoj potenciálního webového standardu dohlíží nezisková Khronos Group (AMD, Nvidia, Apple, ARM, Intel, Google, Mozilla, Nokia a další – Microsoft zatím chybí, propaguje totiž vlastní Direct3D).

Témata článku: Technologie, Prohlížeče, Hudba, filmy, seriály, Java, Javascript, Water

40 komentářů

Nejnovější komentáře

  • John CoWayger 17. 8. 2011 23:04:32
    Ještě vymyslet surface-scatering nějaký ten editor a crysis v prohlížeči...
  • Sandor 17. 8. 2011 16:12:36
    Paráda. Dedko macbook pro 2007 Lion, Safari 5.1 bez sekania procesor...
  • Michael Skřepský 17. 8. 2011 11:51:06
    Je to fakt povedené, jen na mém prastarém D630 to má málo FPS a zatěžuje...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 56

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Brněnské soudy daly stop Uberu. Je to dobře, nebo krok zpět?

Brněnské soudy daly stop Uberu. Je to dobře, nebo krok zpět?

** Před několika měsíci začal Uber nabízet své služby i v Brně ** Nyní ale narazil, soudům se to totiž nelíbí ** Má sdílená ekonomika dostat zelenou?

22.  4.  2017 | Jakub Čížek | 28


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5