reklama

Koule v bazénku: podívejte se, co dokáže Javascript a WebGL

Podívejte se na další krásnou ukázku toho, co dokáže WebGL uvnitř webového prohlížeče a bez potřeby dodatečných rozšíření. WebGL Water je hardwarově náročná simulace vodní hladiny a především práce se světlem (a světelnými odrazy). S koulí uvnitř bazénku můžete hýbat a čeřit tak hladinu. Natáčet můžete i celou scénou. Celý projekt se vlezl do cirka jednoho tisíce řádků Javascriptu a vyžaduje webový prohlížeč s podporou WebGL. Microsoft se zatím zavedení WebGL do IE brání.

Pokud máte slabší počítač nebo nevyhovující prohlížeč, koukněte se na video

 

Jen připomenu, že WebGL je aplikační rozhraní pro javascriptové programátory, kteří tak mohou v prohlížeči využívat možností náročnější trojrozměrné akcelerované grafiky. WebGL vychází z mobilní verze OpenGL ES 2.0 a na vývoj potenciálního webového standardu dohlíží nezisková Khronos Group (AMD, Nvidia, Apple, ARM, Intel, Google, Mozilla, Nokia a další – Microsoft zatím chybí, propaguje totiž vlastní Direct3D).

Témata článku: Technologie, Prohlížeče, Hudba, filmy, seriály, Java, Javascript, Water

40 komentářů

Nejnovější komentáře

  • John CoWayger 17. 8. 2011 23:04:32
    Ještě vymyslet surface-scatering nějaký ten editor a crysis v prohlížeči...
  • Sandor 17. 8. 2011 16:12:36
    Paráda. Dedko macbook pro 2007 Lion, Safari 5.1 bez sekania procesor...
  • Michael Skřepský 17. 8. 2011 11:51:06
    Je to fakt povedené, jen na mém prastarém D630 to má málo FPS a zatěžuje...
reklama
Určitě si přečtěte

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

** Facebook o nás ví vše, protože mu to sami řekneme ** V jeho nitru se skrývá mocný vyhledávač ** Mohou jej zneužít stalkeři, sociální inženýři a další nezbedníci

16.  2.  2017 | Jakub Čížek | 72

Nevyznáte se ve značení procesorů Intelu? Tady máte tahák

Nevyznáte se ve značení procesorů Intelu? Tady máte tahák

** Z označení procesorů Intelu se toho dá mnoho vyčíst ** Ze čtyř čísel se dozvíte něco o výkonu i grafickém jádru ** Poradíme, jak číst číselné označení i písmena na konci

13.  2.  2017 | Stanislav Janů | 37


Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama