Komentář: Proč byly keynote na Microsoft Build i Google I/O taková „nuda“?

Připadala vám včerejší keynote Googlu nudná? A co letošní Build, dokoukali jste keynote vůbec do konce? Žádné velké „wow“, co? V pořádku, to je účel...

Ať už jde o Apple WWDC, Google I/O nebo Build Microsoftu, z úvodních přednášek vývojářských konferencí největších IT firem se postupně stávaly velké show. Lákaly na zážitky, premiéry nových zařízení i hodnotné dárky. Vstupenka byla vždy docela drahá, ale účastníci měli celkem jistotu, že se jim vrátí v obdržené technice nebo zážitcích, a tak vždy bylo rychle vyprodáno. Akce byla plná, ale z nemalé části lidmi, o které provozovatelé akcí vlastně ani nestáli.

Klepněte pro větší obrázek 
Včerejší úvodní přednáška z Google I/O. Odehrávala se sice pod širým nebem, ale parašutisté zde letos nepřistáli... A nepřišel ani jeden z dvojice zakladatelů

Na vývojářské konferenci mají být totiž především vývojáři. Ne fanoušci značky nebo novináři, prostě vývojáři. A to ještě takoví vývojáři, kteří se tam nejedou „ulít z práce nebo pobavit“, ale takoví, kteří se chtějí něco nového naučit. A těm má být program maximálně přizpůsobený.

Vývojářské konference v minulosti nebývaly vždy tak nabubřelé, ale postupně se to „nějak zvrtlo“, aby byla větší show. Vzpomeňme Google I/O v roce 2012. Sergey Brin tehdy vtrhl na pódium, aby uvedl partu kaskadérů skákajících ze vzducholodi nad konferenčním sálem. Na hlavách přitom měli Google Glass a obraz z nich se streamoval online. Přitom se kromě Google Glass odehrála premiéra Nexusu 7 a Nexusu Q. Obě zařízení a ještě k tomu poslední telefon Nexus si přítomní odnesli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
I/O v roce 2012: Sergey Brin, Google Glass, akrobatičtí cyklisté, skoky z letadla... a pro každého přítomného telefon, tablet a multimediální přehrávač

V posledních letech lze pozorovat trend, kdy se akce vrací ke svému původnímu poslání – naučit vývojáře nové věci. Ubylo premiér hardwarových produktů, celebrit a „divadla“, nerozdává se hromada techniky. Úvodní keynote zkrotly a více než o masově vyhlížené novinky týkající se koncových uživatelů jde o především o lepší pochopení platformy a možností na pozadí.

Vývojářské konference vždy byly a jsou maratonem dílčích přednášek a workshopů, úvodní keynote je jen takové „uvítání“, o které ve finále vlastně vůbec nejde. A tak si zvykejme, že nám mohou připadat stále nudnější, ať už jde o Google, Apple, Microsoft či Facebook. 

Překvapení a novinky atraktivní pro koncové uživatele služeb si firmy nechávají na své velké globální tiskovky, které jsou celkem logicky od vývojářských akcí oddělené. A to je v konečném důsledku dobře. Je ale fakt, že u těchto akcí by trochu toho divácky atraktivního divadla a show mohlo naopak přibýt. 

Témata článku: Google, Redmond, Komentář, Sergey Brin

17 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Juraj Kováč 20. 5. 2016 12:49:21
    Mne naopak posledná časť //Build keynote prišla úžasná. Cortana+AI a jej...
  • Martin Suchan 20. 5. 2016 8:58:34
    Google I/O sice byla nuda, ale nesouhlasím s tím, že by Build byl podobný,...
  • rolls_royce 19. 5. 2016 18:29:28
    Odpoved je primo v nadpisu, protoze google, protoze ms. Za chvili bude mit...
Určitě si přečtěte

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

** Acer na konferenci v New Yorku představil velkou spoustu novinek z oblasti počítačů, notebooků i monitorů ** Notebookové novinky se dotkly řad Predator, Swift, Switch i Aspire ** Herní notebooky dostaly nový typ chlazení

27.  4.  2017 | Karel Javůrek | 9

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

** Zkraje roku unikly na internet snímky nového prostředí Neon ** Součástí Windows by mohlo být už na podzim ** Komunita grafiků na webu nespala a začala si hrát

26.  4.  2017 | Jakub Čížek | 60

Výsledky Microsoftu a Googlu: Windows se probouzejí, Lumia v klinické smrti a Google je pořád jedna velká reklamka

Výsledky Microsoftu a Googlu: Windows se probouzejí, Lumia v klinické smrti a Google je pořád jedna velká reklamka

** Microsoft i Google si meziročně polepšily ** Microsoftu se dařilo v cloudu , zlobí jej ale Surface a Lumia ** u Googlu zase platí, že tržby tvoří především reklama

28.  4.  2017 | Jakub Čížek | 12


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5