Kolik uživatelů by potřeboval Google Reader k přežití? Prý sto milionů

Kauza okolo Google Readeru bude bezesporu jednou z největších událostí konce letošní zimy, i po týdnu se totiž k tématu vracejí renomovaná technická média. Patří k nim i All Things D, který hledal skutečné důvody ohlášeného konce.

Nick Baum, jeden z původních produktových manažerů Readeru, prohlásil, že služba měla nanejvýš několik milionů uživatelů, a přestože už pro firmu nepracuje, odhadnul, že by si Google službu ponechal snad jen v případě, pokud by oslovila alespoň 100 milionů uživatelů.

Těžko říci, jestli to nebyla jen nadsázka, nicméně All Things D připomíná, jak funguje vnitřní politika Googlu posledních několik let. Firma si zažila několik soudních tahanic, vyšetřování a tučných pokut, poněvadž úřady po celém světě dnes na Google hledí podstatně jinak než před deseti lety. Už to zdaleka není ten mladý startup, který si může dovolit prakticky cokoliv.

Každou velkou službu Googlu dnes tedy jistí právníci a legislativní specialisté, kteří hledají možná sporná místa. V sousedním Německu tak surfaři například nemají k dispozici nový vyhledávač obrázků a tamním vydavatelům dlouhodobě vadí právě i RSS a zpravodajský agregátor News.

Reader ovšem žádné takové vyhrazené specialisty neměl. Jak píše All Things D, agregátor dokonce neměl ani vlastního produktového manažera na plný úvazek a stejně tak vývojáře. Byla to služba, která fungovala na volnoběh.

Důvod je zřejmý, Reader nevydělával. Mezi zprávičkami se sice tu a tam objevil reklamní proužek, ale ten měl očividně zanedbatelný efekt. Kdyby chtěl tedy Google Reader dále rozvíjet, musel by pro něj vytvořit produktový tým, jeho právníci by museli hájit princip RSS agregátorů, se kterým mají problém některé tiskové agentury a vydavatelé a v Německu by ho nejraději zpoplatnili, a to by se už Googlu při velikosti služby nevyplatilo. Motivem k pokračování očividně nebyli ani hlasití power-useři, kteří službu používali a nyní plní internet rozčílenými zápisky.

Samozřejmě se nabízí argument, jak je tedy možné, že tu je Feedly a další čtečky. Jak je možné, že jim se to vyplatí? Je to jednoduché, specializují se pouze na tento trh a zároveň jsou to ve srovnání s Googlem malé ryby, které se zatím nemusejí obávat přílišného zájmu ze strany úřadů.

Témata článku: Google, Byznys, Web, Nick

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • fender.bender 25. 3. 2013 17:46:31
    No jo, a uplakánci už brečí, že jim strejda Google sebral hračku :-D No i...
  • pazit 25. 3. 2013 10:40:45
    Moc nechápu, jak může vydavatelům vadit RSS, když ho sami poskytují? Tak...
  • René Vicher 25. 3. 2013 6:35:18
    100 milionů? ok tak já se přidám :-D
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 52

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Inteligentní domy