Pamatujete si ještě na bezdotykové ovládání Kinect? Věnujte mu krátkou vzpomínku, Microsoft totiž v rozhovoru pro Fast Co Design oznámil definitivní zastavení výroby a postupné doprodání zásob.
Když jej firma před osmi lety představila, zdálo se, že Kinect provede revoluci na poli hraní počítačových her a skutečně na nějaký čas ovládl konzole Xbox, nicméně postupně se zařadil mezi ostatní sice zajímavé technologie, nicméně nikoliv masové.
Drtivá většina hráčů i nadále používá klávesnici, myš, nebo herní ovladač.
Microsoft později zkoušel štěstí i v profesionální sféře a s Kinectem experimentoval třeba v nemocnicích, to se už ale na scéně objevil mnohem přesnější ovladač Leap Motion a na Kinect se začalo pomalu zapomínat.
Vize bezdotykového ovládání pomocí Kinectu:
Nutno podotknout, že stejný osud brzy potkal i Leap Motion, takže s odstupem let můžeme opět konstatovat, že z nových uživatelských rozhraní se prosadily vlastně jen dotyky a zejména multi-touch, který zcela nahradil staré tlačítkové telefony, a hlasové ovládání na telefonech, které postupně doplní hlasoví asistenti v další elektronice.
Původní technologie Kinectu ale vlastně také přežila – tak trochu, stál za ní totiž izraelský startup PrimeSense, kterého později koupil Apple. Jeho inženýři se podíleli na vývoji technologie pro odemykání nových iPhonů prostým pohledem do speciální kamery.