Kalifornie možná vyžene zcela autonomní vozy. Chce zpřísnit pravidla

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 21

Názory k článku

18. 12. 2015 17:41

Hlavní problém je v tom, že počítače nemyslí - ta takzvaná umělá 'inteligence' kterou dnes máme je spíše na úrovni 'simulace' inteligentního chování.
Člověk dokáže předvídat a reagovat na situace ještě před tím než nastanou. Příklad, vidím auto s nákladem který se podezřele naklání/houpe - nebudu čekat než se mi to vysype před auto. Jiný příklad, projíždím okolo kempu/parku - nemusím vidět hrající se děti zrovna schované za stromem abych věděl, že mi takhle můžou nečekaně vyběhnout před auto...Stroj bude skvělý v reakcích na již vzniklou situaci. Je otázka jak dobře tě situaci dokáže předejít ještě před tím než nastane. Chápu že na technickém webu se bude většina do krve bít za umělou 'inteligenci', vemte si ale třeba letadla. Jak dlouho už létají a že mají veškerou podpůrnou techniku, 'celé nebe' a žádné chodce a stejně tam ten pilot být musí...
Navíc si vemte kolik jezdí starých aut. Myslím že nějaký masový přechod na plně autonomní pozemní dopravu v příštích 20 letech ještě nehrozí....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 12. 2015 22:04

Pobavila mne zmínka o nevidomém jedoucím na nákup. Ono je to tak, že zrovna nákup je nejlepší řešit bez očí po internetu a nechat si jej dovézt - aneb zkuste si např. v supermarketu zavřít na chvíli oči a představit si, že byste jakýmkoli myslitelným způsobem zkoušeli najít několik druhů zboží, pro které vás vaše drahá polovička poslala... Čímž nechci tvrdit, že by driverless auto pro nevidomé význam nemělo. Mělo, resp. bude mít, o tom žádné pochybnosti nemám, a už se těším. Jen s cenovou dostupností to asi prvních 20 let nebude nic moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2015 15:35

Vždyť je to jednoduché - pokud majitel nedělal neoprávněné zásahy do vozidla a nemůže jeho chování nijak ovlivnit, tak samozřejmě odpovědný je výrobce (který bude mít hromadné pojištění - a že se budou pojišťovny o takového klienta rvát). Fakt miluju tyhle "coby kdyby" brzdy pokroku. Nehoda takového vozidla je normální defekt, to je jako zakázat na autě brzdy, protože "coby kdyby" se porouchaly a řidič nemohl převzít kontrolu nad řízením.
Ale co já se rozčiluju, pokud příští rok nezemře při nehodách 7 miliard lidí, tak tu stejně blbost dál pokvete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2015 14:35

Tyto rozhodnutí maskují jedinou skutečnou pravdu - tamní úřady si prostě řekly o více peněz z lobbingu a prezentují navenek pouze krycí argumentaci :) Odpovědný je samozřejmě majitel a už to tak funguje hromadu let - když váš pes někoho pokouše, taky to odserete vy. A volně pobíhající pes taky nemá řidiče a volant.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2015 13:27

Takže zcela nezkušený "řidič" (protože neřídí, ale nechává se vozit autonomním vozem) má převzít řízení v nějaké krizové situaci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2015 13:24

"Tamní úřady připravují novou dopravní legislativu, která sice provoz autonomních vozů na veřejných komunikacích umožňuje, ovšem jen v tom případě, že uvnitř vozu bude sedět člověk s řidičským oprávněním, který bude moci kdykoliv převzít plnou kontrolu nad řízením."Tak tomu rikam absolutni nepochopeni.
Dnes je v Kalifornii povoleno pouze testovani autonomnich automobilu a samozrejme pouze pokud je za volantem ridic. Pokud bude platit obecne, ze autonomni vozidla muzou po Kalifornii jezdit i kdyz pouze s ridicem, porad to je oproti stavajici situaci uvolneni legislativy, protoze to konecne umozni prodej autonomnich vozidel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2015 12:29

Ono to dává smysl. Vždycky musí být někdo, kdo bude právně zodpovědný. A jelikož to nemůže být auto, musí za něj někdo zodpovídat. Výrobci si to na triko nevezmou, tak zbývá jen majitel, případně řidič. Jak funguje odpovědnost majitele víme z praxe i u nás, takže řidič je jednoznačná volba. A je nutné mu nechat možnost ovládání auta, aby neměl šanci na výmluvy. Zatím se nic hrozného nestalo, ale je jen otázkou času, než se stane něco fatálního a bez možnosti potrestání viníka by skončily i poslední zbytky rozumných zákonů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 12. 2015 11:04

je**uti kreacionisti v akcii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor