John Carmack a Quakecon 2013: tři hodiny o herních technologiích

Stejně jako v minulých letech, i tentokrát si na Quakeconu vzal John Carmack na starost velmi komplexní přednášku v oblasti herních technologiích, jejich vývoj, problémy a budoucnost.

V bezmála tříhodinové přednášce, která je zajímavá nejen pro hráče, ale i pro tvůrce her, včetně programátorů herních enginů a dalších náročných technologií. John Carmack se vyjádřil k nové generaci herních konzolí, která je podle něj z krátkodobého hlediska výhrou pro vývojáře i pro hráče. Výkon je přitom hodně podobný.

Podle jeho slov je nová generace konzolí pravděpodobně tou poslední „klasickou“ a zůstane tu dlouho. Budoucnost je především v cloudu a současné obavy z nutnosti připojení k internetu jsou poměrně zbytečné. Obavy ze sledování už také neřešíme u mobilních telefonů, které jsou neustále připojené, mají GPS, kamery a podobně.

Nechyběla ani zmínka o virtuální realitě a Oculus Rift. Dle informací je v tomto segmentu hodně aktivní například i Valve, zaměřuje se na optimalizaci vykreslování na displejích tak, aby se snížila viditelná rychlost odezvy.

Mezi dalšími tématy se objevil projekt Armadillo Aerospace (rakety), programátor a učení nových jazyků, AAA tituly vs. Indie hry, AMD vs. Intel, AMD vs. Nvidia, Google Glass, virtualizace GPU a další. Přednáška je stejně jako minulý rok opravdu hutná, takže pokud chcete získat přehled nebo si jen poslechnout shrnutí, určitě stojí za to.

 

Témata článku: Software, Hardware, Počítače, Technologie, Programování, Valve, Welcome, Aaa, Virtuální realita hry

7 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Ondřej Zástěra 4. 8. 2013 10:13:33
    MP3 160 kbps Mono 195 MB http://goo.gl/ATy3uF
  • Prick Crimes 3. 8. 2013 23:03:39
    Je to moc hezký, ale technologie nejsou alespoň pro hry všechno. Viz....
  • hardcastle 3. 8. 2013 20:46:21
    S chutí si to celé pustím. Carmack je můj idol. Cokoli tenhle alfanerd...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 46

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

** Legendární hra Starcraft je nyní k dispozici zdarma ** Chystá se i nová remasterovaná verze s hezčí grafikou

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 25

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

Včera | Jakub Čížek | 88

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?