Internetový obchod Vltava.cz v krizi, známe oficiální vyjádření

Diskuze čtenářů k článku

23. 05. 2009 08:05

Přesně jak se tady píše, Problémem byly dodací lhůty. Objednával jsem tam 2x a pokaždé jsem čekal měsíc. Tím pro mě Vltava skončila. A krach měl na tuto firmu přijít už dávno, ne až teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 05. 2009 14:31

Já dokonce 1,5 měsíce na něco, co měli skladem, jen jsem pořád koukal, jak se předpokládaný datum odeslání pořád prodlužuje. Po 1,5 měsíci jsem objednávku zrušil a peněz (platil jsem dopředu) jsem se dočkal zpátky až po dalším měsíci, kdy už jsem vyhrožoval čím se dalo. Pak jsem si to v pátek objednal z číny, v sobotu to odešlo EMS a v pondělí to bylo tady na celnici a za míň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 05. 2009 07:15

Ted uz si pamatuji, ze u vltavy nemam objednavat, ale drive jsem se obcas pozapomnel a pak jsem se divil, ze mi nechodi zadne potvrzeni mailem. Protoze vltava, vltavastores i cybex jsou na mem mailserveru v blacklistu. Po prvnim nakupu mi od nich zacal chodit spam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2009 23:37

Hlavní chyba byla hlavně v cenové politice, kdy dříve jeden z nejlevnějších internetových obchodů se stal jedním z nejdražších (mluvím hlavně o Cybexu). Začaly se taky ztenčovat nabídky spotřební elektroniky, málo zboží skladem (platí pro celý Vltava Stores) a tudíž extrémní délka dodání, někdy hraničící i s půl rokem od objednávky. Nedivím se, že mají problémy, vždyť co se dělo poslední 2 roky byl humus. Stránky sice docela přehledné a pěkné, ale to zrovna moc neprodává, důležitější je nabídka, cena a zásoby u nejprodávanějšího zboží....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 23:58

Souhlas - Cybex býval opravdu fajn, ale poslední dobou už u nich nemělo smysl brát cokoliv co nebylo skladem (kde poslední rok mívali beztak jenom samý šrot, z 50% už rozbalený a "otestovaný"). Kupovával jsem tam protože jsem to míval při cestě (po tom co mi párkrát předvedla pošta a PPL už odmítám brát cokoliv na dobírku) - ale potom co se přestěhovali do té zoufalé zasklené pidi-kóje na Mezírce bez jakékoliv reálné možnosti zaparkování už vlastně není co řešit (to si radši zajedu do 100M)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2009 00:01

Taktéž mám špatnou zkušenost s PPL, takže už na dobírku přepravní službou nechci nic a když, tak malé zásilky ČP, u které se mi ještě nic neposralo a vše chodí v dobu určení... Případně televizi atd. u jiné společnosti než PPL a DHL... Cybex mám ve městě (Brno), mají velký sklad, reklamace byly vždy rychlé, ale asi tak půl roku tam už nenakupuju nic. Hodně se tam taky "recykluje" vrácené zboží bez nějakého zkontrolování. Mě takto prodali vodovar, který vyzvedl bratr. Jakmile jsem tu krabici a přístroj viděl, okamžitě sem to šel vrátit a požadoval sem peníze. Je to internetový obchod, takže pokud je objednávka vyřízena po internetu, platí 14 dnů lhůty na vrácení, což je dobrá věc a tak mi pěníze vrátili po menší rozpravě... No, asi nemá smysl pokračovat... Škoda, že Eternity je v Praze a ne už v Brně a že Vltava není co bývala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 21:26

mám dotaz...tyká se to i cybexu? ten sice taky patří pod vltava stores, ale na druhou stranu, byla by ho škoda:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2009 18:15

Takze Agen skončil Vltava je na tom taky spatne. koukam, ze ta krize jede pekne (pokud to ma s ni neco spolecneho, to nevim).

docela by to nebylo spatny tema pro Týden živě, jak to pomalu vsecko jde pryc. Misto Agenu by pry mohla byt mala Alza. Kamos co bydli vedle Agenu rikal, ze domena byla uz 2x preprodana a denne si jeji cena navysovala o 6-8tisic.

Navic Mironet se toho snazi vyuzit a laka zakazniky k sobe kvuli reklamaci a jasnemu prevzeti zakazniku Agenu.

Navic me dostalo neco v tom smyslu jako ze Mironet doporucuje, aby lidi nenakupovali v podobnych firmach, ktere muzou krachnout.

Abych rekl pravdu, me by ani nenapadlo ze by Agen krach, ne potom, co se prestehoval a vypadalo to tam slusne velky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 19:42

Sakra, zkončil, jo? Na jejich stránkách to není vidět, ale jestli je to pravda, tak je to škoda, už jsem plánoval,co si tam v létě nakoupím, s tím obchodem mám nejlepší zkušenosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2009 20:15

Ahoj, doména agenu se ted drazi tusim za 2mega.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 05. 2009 15:19

Mě by zajímalo, jaký je vztah Agenu a Suntech.cz, páč eshop stejnej (až na logo a barvy), zboží skoro na chlup stejný. Sice se zboží bere podle velkoskladů, ale taková podobnost je už moc podivná a bývá vidět jen u lokálních minishopů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 18:01

Vltava bol prvý internetový obchod, z ktorého som si objednal knihu. Na Slovensku potom Vltave patril Dunaj. A Dunaj mal jeden vážny problém. Keď som si objednal knihu 15. novembra, že ju chcem na Vianoce, tak mi prišla 15. marca nasledujúceho roku. Ani raz nedodržali termín. A tak Dunaj skrachoval ešte skôr než Vltava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 18:15

Moje skúsenosti sú podobné - u Vltava.cz som nakupoval dvakrát a v oboch prípadoch som bol nepríjemne prekvapený. Položka, ktorú mali na sklade, dorazila za 3 týždne - je kuriózne, že napr. Amazon.com to aj so standard shipping väčšinou dokáže z USA dodať rýchlejšie. Druhý nákup definitívne rozhodol: objednal som dve knižky v polovici novembra s tým, že dorazia na Vianoce. 20.12. rozoslala Vltava zákazníkom hromadný e-mail, že nestíhajú, a že do Vianoc to určite nebude. Dali vtedy na výber vrátenie peňazí alebo kupón na ďalší nákup. To už som ale o ďalšom nákupe u nich ani neuvažoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2009 17:37

Když byla Vltava ještě o knížkách, tak jsme tam nakupovali celá rodina. Co z toho začli dělat směsku všeho možného tak už jsem tam ani nepáchl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 17:19

podival jsem se do zdrojaku a moc se nedivim... semantika zadna, prime tagy taky skora zadne....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 17:41

Prober se.. sémantika zdrojového kódu neprodává.. (a mimoto je rozhodně lépe uspořádán než většina jiných jako např. živě, idnes, at..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 18:15

setri slova hochu, zkus se podivat na zdrojak (nebo si aspon vypnout csska) jednoho produktu napr. http://sport.vltava.cz/produkt-sport.esp... jestli si se nekdy snazil stranku dostat trochu nahoru ve vyhledavacich tak bys vedet ze takovejhle kod opravdu nema sanci na uspech....

chybi nadpisy h1, h2, ...

URL uplne k hounu

aspon ze ten titulek je vyplnenej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 05. 2009 05:09

Nepodstatné. Zboží uvnitř online obchodů se skutečně nehledá pomocí vyhledávačů a pokud by se o to i kdokoli pokusil, neexistuje šanci, jak zoptimalizovat produktovou stránku českého eshopu tak, aby byla na jakékoli zajímavé pozici. Tenhle problém není o SEO bublině. Tohle je o skutečně nevhodném pojetí businessu jako takového.

Princip supermarketů nemá na internetu šanci. Už jen proto, že celý internet je jeden velký supermarket.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 05. 2009 09:19

Já také netvrdil že ta optimalizace je potopila, jsem ale přesvědčenej že tomu pomohla, co já vím tak shopy Vltavy z hlediska optimalizace na tom byly od začátku bídně, už v době kdy žádně zbozi.cz, heureky ani dalsi vyhledavace neexistovaly....

Kdyby to bylo nepodstatné tak proč ostatní významné obchody to alespoň zoptimalinované mají....

BTW: jsem přesvědčenej že spousta BFU podle vyhledávačů zboží výbec nehledá, resp. pouze když jim seznam vyplivne že tam něco našel..... to je ale potom o správném položení dotazu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 17:13

"na internetu se tento model neosvědčil." no ono to do toho modelu "galerie" mělo taky hodně daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 15:57

Kdysi jsem si u nich koupil knizku o PHP a prisla mi za 3 tydny To byly ale pocatky a na netu toho nebylo moc na vyber.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2009 15:43

Šanci udržet se na trhu má opravdu jen ten nejlepší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 17:46

To nieje pravda.

.....

Ma to dva aspekty. Jeden je ten,ze ked si najlepsi tak Ta obvinia z monopolneho spravania.

A druhy, v biznise je tolko bordelu ktory sa vytriedi pocas krizi. Najme u bank to vidno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 21:05

To je blbost.

Jestli budes obvinen z porusovani zakonu nezalezi na tom jestli mas monopol, ale na tom jak dodrzujes zakony. Pokud ho porusis tak je logocke ze jsi potrestan.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 21:07

To je blbost.

Jestli budes obvinen z porusovani zakonu nezalezi na tom jestli mas monopol, ale na tom jak dodrzujes zakony. Pokud ho porusis tak je logicke ze jsi potrestan. Nebo znas naky pripad ze by byl nekdo potrestan za to ze ma monopol?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 05. 2009 08:21

Kéž by to byla u těch bank pravda! Není bezpečnější podnikání, než bankovnictví. Můžete si dělat, co chcete, stát vás vždycky podrží. U nás to byla Komerční Banka, IPB, Česká spořitelna, IPB a další. Za stomiliardové ztráty, pokud vím, nebyla nikdy vyvozena žádná konkrétní zodpovědnost.

Kdysi mě to celkem štvalo. Do té doby, než se úplně stejný scénář jako přes kopírák zopakoval v USA, akorát v řádově větších finančních objemech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 05. 2009 08:40

To mas naky popleteny. Byt nejlepsi a zneuzivat monopolniho postaveni to sou dva ruzny a vubec spolu nesouvijejici pojmy. Nejlepsi pekarna muze byt i ta nejmensi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2009 18:15

No vltava si opravdu zaslozila zkrachovat. Kdysi jsem tam cosi kupoval a byla to hruza a bes, proto jsem u nich nikdy svou objednavku neopakoval. Provozovatele si zrejme mysleli ze staci udelat stranky na nich statisice polozek ktere pak ovsem nebyli schopni sehnat a dodat v rozumnem terminu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2009 23:18

Tak proc pouzivas OS, ktery tu sanci nema?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 05. 2009 08:43

Kdyz chces zacit flejm musis se aspon lehce dotykat reality :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor