Intel: počítače obměňujeme stále pomaleji. Upgradovací cyklus se natáhl k šesti rokům

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 102

Názory k článku

avatar
14. 06. 2016 08:55

Ja dodnes bežím na Core 2 Quad. Pôvodný DELL Optiplex 755 MT mal procesor Intel Core 2 Duo E6550, k tomu 2x1GB DDR2 666 MHz a 160 GB HDD S-ATA, a grafiku ATI Radeon HD2400Pro. To bolo v roku 2008. Dnes v tom istom počítači beží Intel Core 2 Quad Q9650, 4x2GB DDR2 800 MHz, AMD Radeon HD7750 1GB DDR5, Intel SSD 535 - 240 GB a zvuková karta Creative Audigy 2 ( zostala mi z iného počítača a bolo mi ju ľúto vyhodiť, keď má dodnes skvelý zvuk ) V čase, keď ten počítač vyrobili, DELL ani netušil, čo všetko sa bude dať rozbehať na tom počítači. A počítač mi na všetko, čo potrebujem stačí s prehľadom. Výkonovo som niekde medzi i3 a i5. Nemám dôvod kupovať nový komp, kým tento funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2016 22:10

Když jsem kupoval počítač , říkalo se že za rok je už starý .Opak je pravdou ,mašina z r. 2005 jede stále jako dráha .Procesor 2.6 GHz zůstal i grafika 256 MHz také , jen Ram je doplněna na 2G .Do předloňska XP a nyní je tam W7 .Dokonce jsem zkusil W10 , ale pro starý hardvér nejsou ovladače .Tak co , proč kupovat něco nového , když nová mašina není znatelně lepší . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 06. 2016 13:13

a kde se ty pipeline vypínají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 06. 2016 11:46

Mám cca 5 let starý hardware Intel Xeon 12vláken (snadný a vysoký OC) 12MB cache a TDP jen 65W + 32GB ECC RAM + 256GB SSD + profi nVidia Quadro grafika 2GB + 1TB disk + NAS. Mám si stěžovat a kupovat nějaký dnešní předražený hardware. Před 2 roky jsem za to dal 10táců z druhé ruky a nelituji Když budu chtít hrát hry, tak jen osadím herní grafikou a mám pořád super dělo Když si připlatím +1000Kč mohu si tam klidně šoupnout Xeon 16vláken a asi 20MB cache. Tímto zdravím předražené i5-i7 xxxxK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 06. 2016 11:22

Tak je jasný, že výkon se tolik nemění. Proto i starší počítač stačí. Ale nemyslím si, že by to byla jen chyba Intelu, že nepřidává výkon.
Za neochotu upgradovat mohou i samotné aplikace. Ty jsou prostě stavěny tak, že na tom starém procesoru normálně běží. Typickým příkladem je i samotný Microsoft, který jednoduše řekl, že novější Windows nepotřebuje silnější novější procesor, ale že stačí i několik let starý počítač. To pak člověka demotivuje k upgradu, když není potřeba.To ovšem neznamená, že kupovat nové procesory nemá smysl. Krásným příkladem jsou notebooky. Před pár lety byla desetihodinová výdrž jen snem, dneska už to není problém. Procesor sice nepřidal na výkonu, ale zásadně přidal na výdrži.
Dále. Nové procesory mají i nové funkce. Ať už jde třeba o HW šifrování. Tak i HW podpora h256/HEVC. A podobně. Prostě výkon není dnes to jediné kritérium ke koupi procesoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 06. 2016 07:00

hodně lidí vymění až přijde AMD Zen , proč by někdo měnil Intel když jsou jejich cpu za posledních 5-10let stejné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 06. 2016 00:20

Před nedávnem jsem na AUKRU za 6000,-Kč koupil Fujitsu i5-2400, 8Gb RAM a 1 TB HDD, samozřejmě potom doplněno o SSD a větráky NOCTUA. Hry nehraju, takže grafika nic. Za pár korun bomba stroj. Upgradovat budu až za pár let do 4k. Kdo se může divit Intelu, když se totiž ohlédnou za sebe a tam nikde nikdo. V dalekých bažinách se potácí AMD. Prostě žádná konkurence a také to tak vypadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2016 21:56

No jasný, že bychom začali kupovat ty jejich nový procáky za 50 klacků Intele jestli ty jsi se tak trochu nep***al v letním kině

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2016 21:28

Moje PC je z roku 2008: Celeron D 3,06 GHz, 512MB RAM, 160GB HDD, zdroj 350W Eurocase :D
Okrem dosky som vymenil už všetko a dostal som sa na C2D E4400, 4GB RAM, GTS 250, 120GB SSD, 1TB HDD, zdroj 400W (výrobca neznámy). Už len čakám, kedy odíde doska (jeden kondenzátor sa už chystá vypustiť dušu, len sa mi ho nechce vymeniť)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 20:31

Mám PC starý skoro 5 let ... i5 2500K, 32GB RAM, GTX770, SSD 250GB ... jasně, že z původního starého PC je tam dnes vlastně jen bedna (všechny ventilátory jsem už musel vyměnit za tu dobu za nové Noctua), zdroj, deska, procesor a chladič CPU (Noctua) ... ale co se od doby koupě vlastně událo na trhu? NVMe disky, zvýšení výkonu CPU řádově o malé desítky procent, nedávno představená GTX1080 ... pro mě je upgrade jasný až ve chvíli, kdy si zahraju hru plynule na maximální detaily ve 4K a za grafiku jsem ochoten utratit maximálně 10-15tis Kč. Dřívější investice do nového stroje mi přijde jako mrhání penězi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2016 20:28

Přepsaný titulek článku z druhé strany "barikády".Uživatel: Intel zvyšuje hrubý výkon nových procesorů stále pomaleji. Upgradovací cyklus se natáhl k šesti rokům, kdy se výkon desktopových CPU prakticky nezměnil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2016 19:22

Keď tí truhlíkovia prišli s nápadom, že všetko bude cloud a nám postačí terminál so zanedbateľným HW, tak im to ešte potrvá, kým im to odoznie z gebúl a začnú vyvíjať zase výkonový hardware.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2016 18:36

Tak nevím jak ostatní, ale já měním PC až když mi přestane postačovat pro moje potřeby. Což třeba u herního PC znamená, že mi na něm přestanou chodit hry, které hraji. A vzhledem k tomu, že novinek moc nehraji, protože to jsou většinou sračky, tak mi prostě už 6 let stačí ta nabušená mašina za 45k Kč. Ano, mohl bych ji vyměnit za novou, ale k čemu mi bude nárůst FPS třeba v CS:GO z 200 FPS na 400 FPS? Ano můžu nad tím sice pohonit, ale reálně? K ničemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 17:51

Aspoň v superpočítačích se daří držet původní Moorův zákon: 1000x nárust každých 15 let, tj. zdvojnásobení po 18 měsíců, dokonce se růst zrychlil na 1000x za deset let (závod USA s Čínou?) a v roce 2020 je plánován jeden exaflops. Nicméně s výkonem roste velikost, spotřeba a zřejmě i cena, takže to podle Moorova zákona moc není. Za chvíli to bude větší než Eniac a bude to potřebovat vlastní jadernou elektrárnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 16:22

Nevím, proč bych tady psal stý příspěvek, jak jsem před 5ti lety sestavil PC, které dodnes stačí, protože to je pouze důsledek celé trapné situace, nikoliv něco, co mne těší. S tímto stavem rozhodně nepanuje spokojenost. Na takové ubohé 4k mají dnešní lepší sestavy výkon tak akorát "s vypětím sil" (a že by si člověk plnohodnotně ten jemnější displej i rád užil, klidně i v mid-endu, a ostatně proč ne i v low-endu), o výpočtech pro takovou virtuální realitu pak ani nemluvě, to jsou dnešní počítače kalkulačky. Takže podle mne není žádný důvod, proč se takto chrápe na vavřínech. Lidé nekupují nové počítače, nikoliv kvůli nezájmu, ale protože není co a proč kupovat. Takže vydávejte další matlací placky, protože to momentálně je vejvar, ukazujte grafy propadů prodejů počítačů, a divte se dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 15:50

Ano, Intel tradičně brečí, že lidi neupgradují, a já tradičně brečím, že bych upgradoval, ale není na co, když nám do mainstreamu od roku 2006 Intel v desktopu prodává pořád jenom čtyřjádra a od roku 2011 nám prodává procesory, u kterých v podstatě jen mění patice a přidává instrukce, ale jinak mají pořád po OC tentýž strop kolem 4,5 GHz a o moc víc výkonu z toho člověk nevyrazí. Hlavně že máme jako bonus stále výkonnější IGP přes půlku čipu, který každý zájemce o výkonnější PC hned odstaví osazením grafiky.
V Xeonech už umí udělat ~dvacetijádra, ale za ta výše taktovaná chce lidových sto tisíc, že... (rozpočítané výrobní náklady včetně vývoje na jeden takový kus by mě fakt zajímaly). Letos už jsem na čekání na mainstreamové >4jádro v desktopu rezignoval a prostě koupil bazarového Xeona za pár šupů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 15:33

Tak ono se není čemu divit, když jejich výkon posledních 4-5 let rostě jen minimálně :D Nějaký markantní rozdíl mezi Sandy Bridge a Broadwellem není (max GPU, spotřeba) a hlavně výkon starších CPU většině lidem bohaté stačí na mnoho let dopředu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2016 15:30

Nevím co se diví.... zejména u NTB CPU je za poslední roky téměř nulový pokrok ve výkonu. Před čtyřmi lety jsem dostal HP 8570w se 4 jádrouvou i7, 12GB RAM, 128 GB SSD, 500 GB HDD (+ 20GB SSD cache), nVidia M1000 a Full HD IPS panelem, to vše bratru za 40k (bez daně) i s dokovací stanicí. Dnes mi prosím najděte nějakou alternativu... Nejblíže bude zase něco od HP, ale s cenou kolem 50-55K bez daně. A připlatit si 10k za 10% nárůstu výkonu opravdu nehodlám. Kdybych neodešel z práce, tak by mi počítač klidně další 2 roky vydržel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 15:05

Do 4 roky starého PC s i5-3350p jsem přihodil lepší grafiku - R7 370 Strix 4G místo GTX 650 (nvidi nikdy víc, ta grafika mne neustále zlobila) a SSD disk a řekl bych, že mne další 4 roky v pohodě vydrží. Než bude potřeba vyměnit procesor, a deska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2016 13:51

A čemu se diví, nárůst výkonu CPU se dost snížil a snížila se i náročnost aplikací, takže po 4 letech je slušný počítač stále plně vyhovující.Navíc hlavně v noteboocích se stále více používají procesory se sníženou spotřebou (17W) a ty s plnotučnými (28W - 35W) prakticky nejsou, takže po čtyřech a půl letech nejsem za stejné peníze koupit výkonnější notebook

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 13:48

Mám cca 4 roky starej PC s i5 2500K, tehdy byl CPU kupovanej za 4500Kč. A to byl tehdy ten z dražších.
Teď jsem potřeboval koupit druhej PC a nejlevnější CPU byl i5 6400 za 5000kč, kterej má nižší výkon než ta přetaktovaná 2500K. Takže super no, mám fakt důvod k upgradu :D
Samozřejěm kdybych koupil nějakej teď dražší s odemčeným násobičem a přetaktoval, tak výkon bude o něco vyšší, ale pořád to neospravedlní upgrade

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2016 13:42

Dříve se také používal omezovač životnosti. Myšleno celosvětově. Nyní je to v mnohých státech zakázáno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2016 13:30

Tak rozdíl mezi i7 3770K A i7 6700K je minimální. Krom nm není moc velký rozdíl jen 18% ve hrách.
A rozdíl mezi i7 2700K a i7 6700K je 26% takže za 4roky je nárůst tak malí tak proč kupovat nový?A ten kdo má i7 980 tak rozdíl je 18%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 13:27

Spoustě lidem ještě dnes bohatě stačí Core2Duo, takže asi tak k upgradům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 13:14

No tak pokud představí nový procesor a výkon meziročně stoupne o 3% tak se asi moc divit nemůžou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 13:13

Tak jiste. Proc by někdo měl upgradovat 4-5 let staré PC s Intelem, když nové CPU stejného výrobce poskytnou celkem nezajímavý nárůst výkonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2016 13:11

No on se nám tak nějak natáhl i interval Moorova zákona, alespoň co se osobních počítačů a laptopů týče. Takže nač spěchat s výměnou počítače. Poslední mi vydržel 8 let a jelikož nerenderuji 3D animace, hry hraji málo a nevadí mi na nich detaily sražené na polovinu, tak se asi řadím k většině. Paradoxně desktopové aplikace na 2D grafiku mi na tom starém běželi stále docela dobře, teprve zpomalení při spuštěném prohlížeči mě donutilo loni koupit nové železo. Zase takový technologický skok to ale nebyl, když jsem kdysi měnil počítač každé 4 roky, bylo to mnohem citelnější než teď po 8. Virtuální a rozšířená realita by s tím mohla pohnout, pokud to nebude zase bublina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2016 13:05

Ja si nechal slozit sestavu za 30k v rijnu 2012 (i s SSD diskem) a doted funguje naprosto paradne. Stacilo i na to, abych si zahral GTA 5. Jen mam teda jeste grafiku s 1GB pameti, takze uz na trhu jiste jsou hry, na ktere mam smolika, ale na ty hry, ktere hraju, tak PC dostacuje - a dostacovat bude jeste dalsi 3 roky. Co se tyce smartphonu, tak souhlasim s clankem - behem poslednich 4 let mam jiz 4 mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2016 12:57

Pochopitelně, nyní se soustředíme na spotřebu, optimalizaci nikoliv na výkon. Ve zpětném zrcátku není v tomto segmentu vidět lokomotiva AMD, čili žádný spěch.
> Váš Intel®

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor