reklama

Intel kritizuje pomalý vývoj softwaru

Magazín EETimes zveřejnil velice zajímavý rozhovor s technologickým šéfem Intelu, Justinem Ratherem, který v něm otevřeně kritizuje vývojáře softwaru.

Podle Rathera nejde vývoj softwaru ruku v ruce s rychlým progresem v oblasti vývoje technologií. V případě Intelu pak konkrétně zmiňuje případ, kdy žádný software nedokáže naplno využít kapacity současných dvoujádrových procesorů, nemluvě pak o procesorech čtyřjádrových, na kterých dokonce některé aplikace „běhají“ pomaleji než na procesorech „obyčejných“. 

Z hlediska faktického se samozřejmě jedná o naprostou pravdu, z hlediska praktického už to však tak jednoznačné není. Vývojáři softwaru se totiž musí snažit vytvořit takový produkt, který bude co nejlépe optimalizovaný pro všechny možné komponenty. Logicky tak není možné dimenzovat daný kus softwaru pouze pro dvoujádrové procesory apod.

O tom, že jsou Ratherova tvrzení pravdivá, se můžeme přesvědčit například v případě herních konzol. První hry vydané po nástupu nové konzole vypadají vždy o poznání hůře, než ty, které vychází o nějaký ten pátek později. Důvod? Vývojáři postupně optimalizují svůj software pro daný hardware. Podobně jsou na tom například i grafické karty, jejichž výkon je postupně „zvyšován“ díky novým ovladačům, které dokáží využít jejich plného potenciálu.

Zdroj: EETimes

Témata článku: Software, Justin

91 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Svick 30. 1. 2008 13:20:10
    > Takže si logicky po koupi řeknou, že když dvoujádrový procesor není o...
  • David 24. 1. 2008 9:32:11
    Bohužel u SW se mění i ta fasáda. To co vy tvrdíte, je jako říct, že...
  • Mi.Chal 23. 1. 2008 23:07:51
    kazdy novy typ procesoru prinesl mj nektere nove instrukce, specializovane...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 35

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 131

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 39

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

** Facebook o nás ví vše, protože mu to sami řekneme ** V jeho nitru se skrývá mocný vyhledávač ** Mohou jej zneužít stalkeři, sociální inženýři a další nezbedníci

16.  2.  2017 | Jakub Čížek | 76

Vyhledávání ve Windows není dokonalé, zkuste to 5× jinak

Vyhledávání ve Windows není dokonalé, zkuste to 5× jinak

** V macOS funguje vyhledávání Spotlight, ve Windows podobně propracovaná funkce chybí ** Alternativy se zaměřují na rychlé hledání souborů i externí zdroje ** Mnohé mohou vyhledávání ve Windows kompletně nahradit

18.  2.  2017 | Stanislav Janů | 58


Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama