IDF 2006: Intel má odpověď na Cell i na požadavky budoucnosti

Diskuze čtenářů k článku

Jakub Hegenbart  |  27. 09. 2006 00:49

„Nakonec se možná ptáte, k čemu proboha to všechno?“

Neptáme, víme: Elder Scrolls 7 si budou žádat svoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  26. 09. 2006 14:15

Jako odpoved na Cell mi to neprijde, vzhledem k tomu, ze Cell se jiz seriove vyrabi a je z nej i rada produktu, kdezto tohle nema jeste ani prototyp a pravdepodobne jeste ani podrobny navrh, jen predstavu.
Uznavam, ze to vypada zajimave, ale doufam, ze si nikdo nemysli, ze u IBM spi a nepracuji na vyvoji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qw  |  26. 09. 2006 15:19

akorat 90% produkce jsou zmetky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  26. 09. 2006 17:25

kolik procent to je nevim, pochybuji, ze 90 %. Obzvlast, kdyz se daji pouzit i procesory, kde nebezi vsechny jadra (treba pro PS3 snad maji stacit kusy se sedmi jadry). Ale i kdyby, tak je to problem vyroby a nikoliv navrhu cipu. Nebo myslite, ze se pri zacatku vyroby se zcela novym procesorem nepotyka kazdy vyrobce s vyteznosti? To nic nemeni na tom, ze dnes jiz je rada vyrobku s timto procesorem dostupna a ze tudiz maji pred Intelem nekolik let naskoku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  26. 09. 2006 20:47

Asi tak... Také si nemyslím, že by v tomhle Intel na IBM měl (a konec konců nejen na IBM, "masivně" multicore CPU nežhaví rozhodně jen u IBM)... V těch opravdu špičkovejch procesorech je Intel prostě o dost pozadu (což samozřejmě nic nemění na jeho prakticky monopolním postavení v oblasti procesorů do osobních počítačů)... Až bude mít za těch odhadovaných 5 let Intel opravdový procesor, budou u IBM prostě někde úplně jinde a opět o cca 2 řády dále...
 
A osobně jsem moc z článku nepochopil tu optiku - asi nečtu pořádně, ale jestli je to zamýšleno na výrazně lokální použití (v řádu cm či desítek cm), pak IMHO bohatě stačí metalické vedení. Zvládá přes jediný spoj nejméně řády Gbps či spíše jejich desítky, a v případě potřeby většího pásma těch linek prostě nasekám víc, ne? A rychlostně se budou oba signály tak jako tak šířit rychlostí světla, tož to nechápu nějak kde je výhoda té optiky... Kde mi co uniká?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  26. 09. 2006 21:48

Předpokladam že je to hlavne problem plochy kterou metalitický spoj zabírá a hlavně u optického odpadá problém z rušením což je dneska celkem problém při dosahovaných rychlostech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  26. 09. 2006 22:45

Současný procesor, Conroue, od Firmy Intel, nemá na procesor IBM Cell, zatím, ani náhodou, ale ta Firma, Intel, má tohle dost, zajímavý, nápad, to by možná rozsekalo, procesor, Cell, od Firmy IBM, jako nic, a kdo-ví jestli-ne i procesory AMD, za tři roky, sice jsem fanoušek, firmy AMD, ale tohle má firma Intel, teda docela dost, velký páky, to se musí uznat, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  26. 09. 2006 23:24

Ano. Jenze srovnavate neco, co je na trhu dnes s necim, co jeste neni poradne ani na papire... Skuzte srovnat dnesni Cell se tremi roky starym Pentiem. To je asi tak podobne srovnani...
A myslite, ze u IBM ty tri roky budou spat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caleb, Caleb  |  26. 09. 2006 13:21

Video je opravdu pekne. Jen by me zajimalo, jestli uz maji nejak poresenou dlouhodobou stabilitu vlnovych delek generovanych v tom optical multiplex chipu. Nechce se mi verit, ze by takto sly navzajem propojovat ruzna (hlavne ruzne stara) zarizeni, bez nejakych "konvertoru" nebo "cisticu" vlnovych delek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  26. 09. 2006 11:12

Nedávno jsem tady četl článek o vícejádrovém procesoru a autor se pak v diskuzi docela otevřeně přiznával k tomu, že multicore ne a že jedině SingleCore. No nevím nevím, osobně s myslím, že singlecore už pomalu zvoní hrana. A je to dobře, protože odevza systému při použití více jader je výborná a to i u systému, který ji neumí plně využít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
error414  |  26. 09. 2006 12:18

asi si to necetl poradne, autor rikal ze v dnesni dobe kdy nejsou na DC napsane aplikace je jeho vykonovy potencial nevyuzity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ada  |  26. 09. 2006 12:58

To sice ano, ale (myslim ze s tim napadem prislo AMD) pokud se vytvori vhodna arcitektura, ktera bude umet "spojovat" vykon vsech nevyuzitych jader a tvarit se jako jedno, tak to je ta spravne cesta ... V tom pripade pokud bude potreba pro hru velky vykon en jednoho jadra, spoji se tolik jader nez uspokoji vykonove pozadavky nebo dokud se nezapoji vsechna jadra ... Naopak pokud bude aplakaci (nebo vlaken) vice, spojovani muze byt take, ale ne do jednoho "jadra" nybrz do vice virtualnich "jader" ... Uz ale nevim jestli by toto zonglovani zarizoval sma procesor (nebo cipova sada) anebo by musel spolupracovat i OS ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghuul  |  26. 09. 2006 14:05

"Uz ale nevim jestli by toto zonglovani zarizoval sma procesor (nebo cipova sada) anebo by musel spolupracovat i OS ..."
V tom je to jadro pudla. Z hlediska programatora (aplikaci) je idealni aby to resit nemusel a necha to na OS ci elektronice. Z hlediska vyvojare OS ci jakehosi toho chipsetu je zase idealni aby to tak do detailu resit nemusel a nechal to na programatorovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  26. 09. 2006 16:53

osobna skusenost

Ale o AMD sa o tom pisalo
http://www.bit-tech.net/news/2006/04/17/amd_reverse_hyperthreading/
http://www.reghardware.co.uk/2006/04/18/amd_reverse_smt/

a funguje to len v roadruneri a nie medzi AMD a AMD ale jednotky poskytuje Cell a pouziva ich Opteron
http://itnomad.wordpress.com/2006/09/06/lanl-opteron-cell-roadrunner/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  27. 09. 2006 19:46

Spojit několik CPU tak, aby se z venku tvářily jako jedno, není možné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  27. 09. 2006 21:08

Totiz AMD Torrenza umoznuje primapovat jednotky koprocesora k procesoru a kazdy CP Usa moze tvarit ako koprocesor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  26. 09. 2006 22:41

KOnečně, tu budou pořádné procesory, hurá, to bude výkon, už se moc těším, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike.M, Mike.M  |  26. 09. 2006 10:49

No za 30 let az budu dedecek to se uz tesim na premodernizovany svet. at to nedopadne tak ze tu bude nejaky SkyNET a neposle na nas terminatory a stroje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor