Hudební vydavatelé: Bezplatné Spotify by mělo skončit

Stále více velkých hudebních vydavatelů se staví proti Spotify a tlačí na populární službu, aby zrevidovala svůj model bezplatného poslechu. Důvodem je především to, že bezplatný poslech způsobil znatelný odliv zákazníků, kteří kupují desky – ať už ve formě optických disků, nebo v elektronické formě třeba na iTunes. Výnosy z bezplatného poslechu financovaného pouze reklamou jsou přitom nižší.

Klepněte pro větší obrázek
Bezplatné Spotify. Podle vydavatelů kvůli němu už nechce nikdo kupovat muziku.

Spotify sice čas od času zveřejní nějakou tu statistiku, která dokládá, že si stále větší díl bezplatných posluchačů časem pořídí placený paušál, a služba tak vlastně vychovává platící zákazníky, společnosti jsou ale nesmlouvavé. Už loni na podzim se tak například šéf Sony Music nechal slyšet, že je čas provést revizi podpory podobných bezplatných streamovacích služeb a v podobném duchu se se podle Recode vyjadřuje i vedení Warner Music a Universalu.

Spotify se tedy může výhledově dostat do celkem svízelné situace, jednou z velkých zbraní hudebních vydavatelů je totiž upřednostnění jiných a placených služeb. Při velikosti Spotify si jej už sice asi nemohou dovolit jen tak ignorovat – opět by geometrickou řadou narostla míra pirátství, ale na Spotify by se mohla muzika objevovat třeba se zpožděním. Chcete poslechnout desku hned po vydání, aniž byste ji stahovali z pirátských sítí? Dobrá, ale jen na streamovacích službách s paušálem, které mají větší výnosy a dokážou tedy vyrovnat propad klasického prodeje.

 

Spotify

Služba nabízející streamovanou hudbu z internetu za paušál, anebo zdarma s reklamou.

  • spuštěno: 2006
  • sídlo: Stockholm, Švédsko
  • dostupnost: 64 zemí
  • uživatelů: přes 60 milionů, z toho 15 milionů předplatitelů
 

Komplikované situace chce využít Apple, který už s vydavateli nějaký čas jedná a rád by provedl restart hudební služby Beats, kterou koupil loni na jaře. Americký paušál by prý měl být nižší, než je za oceánem zvykem a tím by se Apple rád vrátil do hry. I když to totiž byl on, kdo s pomocí iTunes provedl před mnoha lety faktickou revoluci v distribuci muziky, nástup streamovacích hudebních služeb zcela zaspal a do hry vstoupil vlastně až loni právě po akvizici Beats. 

Témata článku: Byznys, Hudba, filmy, seriály, Spotify, Beats, Muzika

29 komentářů

Nejnovější komentáře

  • dustojnikhummer 11. 3. 2015 10:00:42
    Bylo zdarma, lidi poslouchali a alespoň něco z té reklamy bylo. Teď zase...
  • Ufomatix 9. 3. 2015 16:59:56
    Možná jsem z jiné doby, ale domníval jsem se, že ten pravý interpret nebo...
  • Aushetz 9. 3. 2015 16:52:03
    Hudební vydavatelé jsou zkrátka chudáci. Nejen, že tu jsou ty proradná...
Určitě si přečtěte

Monitory do 10 tisíc: poradíme, jaké jsou teď nejlepší

Monitory do 10 tisíc: poradíme, jaké jsou teď nejlepší

** Dobrý monitor s kvalitním panelem lze pořídit pod tři tisíce korun ** Pod deset tisíc si můžete koupit pracovní 27" monitor nebo nejlevnější použitelné 4K ** Vybrali jsme také ideální model pro vícemonitorovou konfiguraci

27.  11.  2016 | Stanislav Janů | 13

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 76