reklama

Hudební vydavatelé: Bezplatné Spotify by mělo skončit

Stále více velkých hudebních vydavatelů se staví proti Spotify a tlačí na populární službu, aby zrevidovala svůj model bezplatného poslechu. Důvodem je především to, že bezplatný poslech způsobil znatelný odliv zákazníků, kteří kupují desky – ať už ve formě optických disků, nebo v elektronické formě třeba na iTunes. Výnosy z bezplatného poslechu financovaného pouze reklamou jsou přitom nižší.

Klepněte pro větší obrázek
Bezplatné Spotify. Podle vydavatelů kvůli němu už nechce nikdo kupovat muziku.

Spotify sice čas od času zveřejní nějakou tu statistiku, která dokládá, že si stále větší díl bezplatných posluchačů časem pořídí placený paušál, a služba tak vlastně vychovává platící zákazníky, společnosti jsou ale nesmlouvavé. Už loni na podzim se tak například šéf Sony Music nechal slyšet, že je čas provést revizi podpory podobných bezplatných streamovacích služeb a v podobném duchu se se podle Recode vyjadřuje i vedení Warner Music a Universalu.

Spotify se tedy může výhledově dostat do celkem svízelné situace, jednou z velkých zbraní hudebních vydavatelů je totiž upřednostnění jiných a placených služeb. Při velikosti Spotify si jej už sice asi nemohou dovolit jen tak ignorovat – opět by geometrickou řadou narostla míra pirátství, ale na Spotify by se mohla muzika objevovat třeba se zpožděním. Chcete poslechnout desku hned po vydání, aniž byste ji stahovali z pirátských sítí? Dobrá, ale jen na streamovacích službách s paušálem, které mají větší výnosy a dokážou tedy vyrovnat propad klasického prodeje.

 

Spotify

Služba nabízející streamovanou hudbu z internetu za paušál, anebo zdarma s reklamou.

  • spuštěno: 2006
  • sídlo: Stockholm, Švédsko
  • dostupnost: 64 zemí
  • uživatelů: přes 60 milionů, z toho 15 milionů předplatitelů
 

Komplikované situace chce využít Apple, který už s vydavateli nějaký čas jedná a rád by provedl restart hudební služby Beats, kterou koupil loni na jaře. Americký paušál by prý měl být nižší, než je za oceánem zvykem a tím by se Apple rád vrátil do hry. I když to totiž byl on, kdo s pomocí iTunes provedl před mnoha lety faktickou revoluci v distribuci muziky, nástup streamovacích hudebních služeb zcela zaspal a do hry vstoupil vlastně až loni právě po akvizici Beats. 

Témata článku: Byznys, Hudba, filmy, seriály, Spotify, Muzika, Beats

29 komentářů

Nejnovější komentáře

  • dustojnikhummer 11. 3. 2015 10:00:42
    Bylo zdarma, lidi poslouchali a alespoň něco z té reklamy bylo. Teď zase...
  • Ufomatix 9. 3. 2015 16:59:56
    Možná jsem z jiné doby, ale domníval jsem se, že ten pravý interpret nebo...
  • Aushetz 9. 3. 2015 16:52:03
    Hudební vydavatelé jsou zkrátka chudáci. Nejen, že tu jsou ty proradná...
reklama
Určitě si přečtěte

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

** Facebook o nás ví vše, protože mu to sami řekneme ** V jeho nitru se skrývá mocný vyhledávač ** Mohou jej zneužít stalkeři, sociální inženýři a další nezbedníci

16.  2.  2017 | Jakub Čížek | 75

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

Včera | Jakub Čížek | 23

Nevyznáte se ve značení procesorů Intelu? Tady máte tahák

Nevyznáte se ve značení procesorů Intelu? Tady máte tahák

** Z označení procesorů Intelu se toho dá mnoho vyčíst ** Ze čtyř čísel se dozvíte něco o výkonu i grafickém jádru ** Poradíme, jak číst číselné označení i písmena na konci

13.  2.  2017 | Stanislav Janů | 37


Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama