HTC uzavřelo strategické partnerství pro rozšíření virtuální reality v Číně

Společnost HTC se připravuje na uvedení prvního systému Vive VR pro virtuální realitu na počítači. Dle informací Digitimes se proto HTC spojilo se společností Shungwang Technology, která bude mít v Číně na starost nejen prodejní kanály, ale také marketing.

Na trh se chystají dva nejpokročilejší systémy pro virtuální realitu na počítači, které budou v první generaci určené pro koncové uživatele. Začátkem příštího roku se tak dočkáme systému Oculus Rift od společnosti Oculus VR, kterou koupil Facebook už minulý rok za dvě miliardy dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Současný prototyp Vive VR, součástí balení ale budou i dva ovladače do každé ruky, které dokáží ve virtuální realitě simulovat ruce a jejich pohyb

Vive VR je výsledkem spolupráce HTC a společnosti Valve, která vlastní například herní platformu Steam zaměřenou na hry na počítači. Systém virtuální reality Vive VR by měl být dostupný dříve než Oculus Rift a HTC se tak připravuje na velkolepé uvedení nejen v Číně, ale i na celém světě.

Partnerství se společností Shunwang Technology dává HTC v Číně strategickou výhodu. Jde totiž o významného operátora s podporou internetových kaváren a heren, které jsou zaměřené na e-sporty a hraní více hráčů zároveň. Tento druh hraní začíná být v Číně i na dalších místech poměrně populární.

Ukázka fotorealistické virtuální reality, která umožní vytvořit procházky na zajímavých místech bez nutnosti odejít z domova:

Systémy pro virtuální realitu vyžadují zážitek vyzkoušet, protože se nedá nasimulovat pomocí stávajících zařízení, které každý zná. Vzhledem k vyšší ceně, která by měla být v oblasti 15 000 Kč s DPH, je osobní vyzkoušení poměrně klíčová záležitost. Možnosti zkoušení Vive VR ve zmíněných hernách po celé Číně umožní snadné vyzkoušení potenciálními cílovými zákazníky.

HTC Vive VR se oproti Oculus Rift soustředí i na zážitek, který bude zahrnovat větší volnost v prostoru. Do budoucna tak můžeme čekat případný rozmach specializovaných „prázdných“ místností, kde se bude možné volně pohybovat. Konceptu obřích hal, ve kterých bude spousta lidí s nasazenými brýlemi interagovat ve virtuálním prostředí, ale brání kabel, který je nutný pro spojení s počítačem. Právě kabel je podle zakladatele Oculusu jednou z hlavních překážek, kterou bude nutné do budoucna vyřešit.

Diskuze (1) Další článek: Microsoft rozdává stovky filmů, desek a aplikací za dvě koruny

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,