Hotely mají problém: kdo vyzkouší Airbnb, klesá u něj zájem o využití hotelu

Airbnb je platforma pro krátkodobé sdílení pokojů, domů a podobně mezi lidmi a vzhledem k masivní oblibě po celém světě se nyní jedná o třetí nejhodnotnější startup na světě. Za poslední rok dosáhlo Airbnb na objednávky v hodnotě více než 2,2 miliardy dolarů a meziroční růst je tak v tomto směru dvojnásobný.

Airbnb je peer-to-peer konkurencí hlavně pro klasické hotely, kterým klesá poptávka a setkávají se tak se stále větším počtem prázdných a nevyužívaných pokojů. Airbnb má řadu výhod oproti hotelům, mezi kterými je variabilita ceny, možnost širokého výběru i na místech, kde hotely nejsou běžně k dispozici a případně i přátelská pomoc a bližší kontakt s obyvateli daného místa.

A právě na retenci Airbnb a podobných sužeb (9flats, Wimdu, Flipkey, HomeAway) se zaměřil nový výzkum Goldman Sachs, který analyzoval výsledky na dotazy ve spojení s hotely.

Klepněte pro větší obrázek
Data z výzkumu Goldman Sachs

Především se zvyšuje počet lidí, kteří vědí o těchto službách – pozitivně odpovědělo 35 % dotázaných, zatímco minulý rok to bylo 24 %. Pokud uživatelé nezkusili Airbnb, preferují klasický hotel (79 %). Jakmile ale už daný člověk vyzkoušel Airbnb nebo podobnou službu, sníží se jeho preference na polovinu – 40 %.

Tato statistika je problém hlavně pro hotely a jejich budoucnost, protože jakmile lidé vyzkouší konkurenci a ztratí takřka o polovinu zájem o využití klasického hotelu v budoucnu, není to dobré znamení.

Je jasné, že hotely prožívají a ještě je určitě čeká mnohem těžší období, kdy budou muset přežít případně změnit business model tak, aby dokázali lépe konkurovat nebo zcela změnili přístup, jakým fungují. S tím jak se Airbnb a další podobné p2p služby pro krátkodobé bydlení budou rozšiřovat, lze očekávat, že poroste i počet uživatelů, kteří budou volit právě tento způsob bydlení oproti klasickým hotelům.

Diskuze (8) Další článek: Jak napsat doplněk pro VS Code a publikovat ho na Marketplace

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,