Vyhledávače budou vždy tupé stroje, neschopné najít to co užvatel chce...
- Proto aby našli relevantní výsledek musí vyhledávač znát "toho kdo hledá" a "to co je hledáno".
- "toho kdo hledá" se vyhledávače učí poznat pomocí, IP, polohy, jazyka, dříve vyhledávanými dotazy - prostě špionáž. Já o sobě nenechám vyhledávač nic vědět, takže už tady je vyhledávač v konci.
- "to co je hledáno" musí vyhledávač vědět, ještě předtím než to někdo hledá. Čili musíte vědět, že existuje Pythagorova věta, aby vyhledávač vůbec napadlo ji hledat. A ne všechno je na internetu.
- Dál taky musí rozumět tomu "co je hledáno". Protože je rozdíl když hledám "tykev" - slovo, tykev - obrázek, tykev - hloupou ženskou, tykev - okurku, tykev - význam slova, tykev - jaké se tam píše Y, tykev - kde rostou, tykev - kolik stojí, tykev - překlep, tykev - historii... těchto významů je nekonečně a jediný kdo ten hledaný význam ví je heldající.
- Další věcí je, že vyhledávač musí rozumět tomu proč hledající hledá to co hledá.Současný fulltext, indexy, jakési SEO a kdesi cosi na Seznamu. Psovi řeknete "aport", nebo manželce "tepláky" a ví co má udělat... vyhledávač to neví. A nikdy vědět nebude.