GPUOpen: AMD se otevírá a zveřejní zdrojové kódy grafických technologií

Odštěpená část AMD Radeon Technologies Group (RTG) se v poslední době snaží vrátit AMD v oblasti grafických karet příznivou tvář. Nedávno jsme tu měli zveřejnění open source linuxových ovladačů i pro nejmodernější grafické karty a nyní přichází ještě další technologie.

Iniciativa GPUOpen se snaží poskytnout co nejvíce informací o dříve zcela uzavřených částech a technologií, které jsou spojené s grafickými čipy od AMD. V lednu příštího roku by tak mělo dojít ke zveřejnění zdrojových kódů technologií jako TressFX 3.0, LiquidVR, ShadowFX, GeometryFX nebo nástrojů jako třeba CodeXL a Tootle. Uvolněné budou i open source kódy řady knihoven a SDK.

RTG_Software Session_FINAL-page-012.jpg
Části, které AMD uvolní pro všechny na Githubu

AMD se tak snaží změnit zaběhnutý standard v tomto segmentu a poskytnout vývojářům počítačových her co nejlepší přístup k využití maximálního výkonu na daném hardwaru, podobně jako to funguje u herních konzolí. V rámci GPUOpen budou všechny zdrojové kódy pod značně volnou licencí MIT, která umožňuje využívání knihoven a dalších částí i pro uzavřené projekty.

RTG_Software Session_FINAL-page-017.jpgRTG_Software Session_FINAL-page-021.jpgRTG_Software Session_FINAL-page-023.jpgRTG_Software Session_FINAL-page-024.jpg

Tento směr je tak popíchnutím Nvidie, která má většinu technologií velmi striktně pod vlastní kontrolou a v uzavřené formě, která je běžným vývojářům nedostupná. Uvidíme, jestli tento krok AMD povede i k větší otevřenosti u dalších hráčů na poli grafických čipů. Nemusí přitom jít jen o Nvidii, ale třeba i Intel a výrobce mobilních grafických čipů.

Diskuze (2) Další článek: Fanoušci uspořádali herní lan párty přímo ve vagonu pražského metra

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,