Jinými slovy - srovnáváte situaci, kdy děláte opravu zákaznického sw, kde máte možnost znát zákazníkovu konfiguraci a v případě problémů mu poskytnete další servis. Zatímco u mainstreamového OS nemá výrobce žádnou šanci, aby ovlivnil a případně opravil nefunkční opravu na milionech anonymních konfigurací. Tam je naprosto nezbytné to velmi pečlivě testovat.A nejde jen o testování. Ostatní, řekněme netechnické, procesy zaberou taky spoustu času a tam už bohužel velmi záleží na velikosti firmy. Někdo musí report převzít, předat ho odpovědné osobě, ta musí rozhodnout, kdo se tomu bude dále věnovat, jakou to bude mít prioritu, musí se určit, kdo ověří výskyt chyby (to, že někdo cizí tvrdí, že dodává dokumentaci, ještě neznamená, že tomu tak skutečně je - to musíte znát sám, jak jsou zákazníci schopni popsat stavy). Jenom než to dostane na stůl programátor, který začne kód upravovat, bude v korporaci typu Microsoft (ale také třeba Oracle, SAP, Adobe...) trvat nejméně týden. Samotná oprava může být hotová skutečně během jediného dne, ale pak zase běží testy, byrokracie mele a zase to trvá a trvá. Přitom to nejsou nutně věci negativní. Každý proces musí být zadokumentovaný, musí být pevně daná odpovědnost atd. Jakmile je firma příliš velká, mnohem snadněji se tam najde škodná a firma se sama brání různými kontrolními mechanismy, které ale na druhou stranu výrazně snižují akceschopnost u těch věcí, které nejsou plánované. Bohužel v takhle velkých společnostech nejde současně zachovat pravidla a kontrolu a současně jednat vždy a všude rychle.Spolupracuji osobně spíše s malými firmami jako freelancer (navíc grafik, takže v jiném oboru), ale vidím moc dobře, jak to někdy chodí. V jedné firmě (malá, 50 zaměstanců, ale bohužel s německým vlastníkem) odešla do věčných lovišť tiskárna. Nutně potřebovali náhradu, ale protože měli specifické požadavky a cena byla přes 30 tisíc, muselo to jít na schválení do Německa a trvalo to celkem tři a půl měsíce, než měli novou - posouzení o závadě, rozhodnutí o náhradě, předschválení částky, obeslání tří dodavatelů, čekání na nabídky, vypracování zprávy pro Němce, čekání na schválení nákupu... Mně když odejde nějaký hw, tak prostě kouknu na účet, zvážím, co mám nasmlouvané, kouknu na shopy a obvykle ještě ten den si jedu pro nový kus. Jenže já si všechny ty procesy obhájím sám před sebou - sám nechci plýtvat a vybírám sám sobě, co mi vyhovuje. V korporaci tohle nikdy ale fungovat nebude.