Google vylepšil algoritmus vyhledávače, dotkne se 7,5% výsledků hledání

Google vypustil Pandu 4.0, nový algoritmus vyhledávače, který hodnotí kvalitu obsahu webů a podle toho je pak řadí ve výsledcích vyhledávání. O nasazení novinky se 21. května na Twitteru zmínil Matt Cutts, šéf webspam týmu v Googlu, a SEO analytici jsou od té doby ve střehu a poměřují vliv novinky na vyhledávání. Ta by se měla dotknout 7,5 % dotazů.

Analytici a „SEO mágové“ jsou ve střehu a zjišťují, jak se Panda 4.0 projevila na výsledcích vyhledávání u sledovaných dotazů, respektive klíčových slov. Například Searchmetrics.com zjišťoval, jak si vedou americké weby, a došel k očekávanému závěru, že tratily především weby postavené na externích zdrojích (agregátory). Mezi sledovanými weby s největší ztrátou atraktivních pozic ve vyhledávači jsou také například eBay nebo Ask.com. Naopak největší skoky nahoru zaznamenaly menší weby s často aktualizovaným oborovým obsahem.

Effectix.com s odstupem několika dní sledoval, jak se změna promítne v české verzi vyhledávače. Analýza provedená na vzorku 11 720 klíčových slov potvrdila, že odhad dopadu byl správný – změny pozic ve vyhledávání proběhly u 7,14% dotazů. Dramatičtější posuny ve výsledcích vyhledávání o 20 pozic a více se přitom týkají jen 0,5% frází.

Google své vyhledávací algoritmy aktualizuje průběžně, ale to jsou změny ještě menší. V tomto případě už jsou jednoznačně měřitelné a dotýkají se nezanedbatelného procenta frází, nicméně je to jen další posílení kýženého výsledku, tedy poskytnutí kvalitního informačního obsahu uživatelům. 

Diskuze (13) Další článek: Výroční Pentium odhaleno, bude to dvoujádro na frekvenci 3,2 GHz

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,