Google: vydělávejte na reklamě, zkuste nový AdSense pro zdroje

Google v prosinci roku 2006 pro Česko zpřístupnil reklamní systém Google AdSense, který nabízí cílenou kontextovou reklamu. Pokud vaše libovolné stránky splňují nutná pravidla pro provoz reklamy, stačí se na Google AdSense zaregistrovat a vygenerovat si reklamní blok pro váš web. Po schválení webu se vám začne na stránkách zobrazovat reklama, kde za každý proklik dostanete zaplaceno.

Svůj největší rozmach má ale tato služba, alespoň v Česku, za sebou. Na počátku se vynořilo několik „Made for AdSense“ webů, které byly tvořeny za jediným cílem – umístit reklamu a dostávat zaplaceno. Často se ale objevuje stejná reklamní nabídka a lidé si navíc na AdSense již zvykli, takže zisk i na „běžných“ webech postupem času stagnuje nebo klesá.

Nic vám ale nebrání vyzkoušet si na vlastní kůži, jak to celé funguje. K dispozici máte klasickou AdSense reklamu pro obsah a pro vyhledávání, které můžete na svých stránkách použít. Umožníte tak uživatelům snadné dohledání textů na vašem webu a něco si vyděláte. Součástí výsledků jsou totiž i placené odkazy. Svého času byla Googlem také nabízena reklama zvaná Doporučení, ta již ale za týden bude zrušena.

Zbývá zmínit nejnovější službu AdSense pro zdroje. Využíváte-li na svém webu RSS či Atom kanály, musíte je nejdříve „vypálit“, čímž získají novou adresu (bude začínat feedproxy.google.com). Následně zbývá propojit ji s AdSense účtem.

Poté byste měli zveřejňovat pouze „nový“ RSS zdroj, ve kterém se budou uživatelům zobrazovat nejen vaše články, ale i cílená reklama. Původní RSS zdroj samozřejmě zůstane funkční, ale bude bez reklamy. Než se začnete registrovat, je jako vždy vhodné, abyste si nejdříve důkladně přečetli pravidla a podmínky služby.

Témata článku: Byznys, Web, Internet, Reklama

Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 52

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Inteligentní domy