Google testuje nový typ zpoplatnění online reklamy

Google rozšiřuje svůj reklamní systém a již nějakou dobu testuje s omezeným počtem zákazníků (zadavatelů reklamy) nový systém, založený na principu cost-per-action místo současného cost-per-click. Zadavatelé reklamy tak nebudou platit za kliknutí na reklamu, ale za nějakou akci, kterou musí návštěvník webu udělat. Zatelefonování či vyplnění online formuláře je pro firmu cennější, než pouhé kliknutí na reklamní baner. Zároveň se tím také eliminuje množství podvodných systémů, které automaticky "generují klikání" na reklamy. Nový systém tak má ujistit zadavatele, že jejich náklady na reklamu budou mít skutečný efekt.

Nový reklamní systém (resp. tato jeho část) ale nenahradí původní "klikací" mechanismus, bude pouze nabídnut firmám jako další možná varianta a bude také z pochopitelných důvodů o něco dražší.

Zdroje: ZDNet, Betanews

Diskuze (4) Další článek: Taiwanští výrobci očekávají až 10% propad trhu s notebooky

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,