Google si patentoval vylepšené počítání mobilní reklamy

Malý displej tabletu nebo mobilu nikdy nenahradí 24“ monitor. To je prostě fakt, se kterým se musí autoři webových stránek vypořádat nejrůznějším způsobem – třeba vytvořením designu i pro kapesní displeje.

Ruku v ruce s tím se mění i webová reklama. Nejtypičtějšími případy jsou reklamní systémy AdMob a upravený AdWords/AdSense pro malé displeje a rozlišení, nyní by ale Google rád vyšel vstříc i velké neoptimalizované reklamě z běžných webů.

Ačkoliv Google vydělává především na modelu PPC (pay per click), kdy se platí až za skutečné klepnutí na reklamu, myslí i na samotné imprese – zobrazení reklamy. Teď si ale představte situaci, kdy bude surfař na 4“ displeji prohlížet velký desktopový web s reklamou, která se bude vykreslovat po stranách. Při malém WVGA rozlišení reklamu neuvidí, a pak je tedy na místě otázka, jestli impresi takové reklamy započítat.

Klepněte pro větší obrázek
Reklama s kytičko una třetím obrázku se sice v prohlížeči vykreslí, ale
ale její imprese b yse už nemusela započítat

Technicky vzato se zobrazí, prohlížeč ji totiž zpracuje a vykreslí – že je až za okrajem viditelné plochy, je poněkud vedlejší a surfař se ostatně jistě nebude zlobit, spíše naopak. Pokud by ale zadavatel za takovou impresi platil, jistě by to nebylo spravedlivé.

Jelikož Google registruje patenty stejnou kadencí jako Microsoft nebo Apple, v americké patentové databázi USPTO se už minulý týden objevila nová přihláška s názvem Determining Impressions for Mobile Devices.V podstatě se jedná o banalitu – text patentuje obecný systém, který by měl určit, jestli se na displeji zobrazila alespoň část reklamy a tedy jestli ji už považovat za skutečně zobrazenou (zdali započítat impresi). Technik je mnoho počínaje analýzou struktury reklamy a podle toho tedy zjištění, jestli se zobrazila její srozumitelná část, až po čisté procentuální změření plochy třeba grafické reklamy, která se zobrazila ve viditelné části displeje. Pokud bude mít surfař „zazoomováno“, reklama se sice v paměti vykreslí, ale imprese se jednoduše nezapočítá.

Témata článku: Google, Technologie, Byznys, Web, Reklama, Patenty, Google AdWords, Google AdSense

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Dr.No64 16. 2. 2011 14:49:07
    jeste ze ten Andorid umi flash, ted se krasne vykresluji reklamicky i na...
  • tomasxxxx 16. 2. 2011 12:36:53
    opravte si text pod obrazkom, "Reklama s kytičko una třetím obrázku se...
  • kroniak 16. 2. 2011 12:18:35
    namakane, nadupane... p. Cizek... este ze Vas mame ;)
Určitě si přečtěte

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

** Acer na konferenci v New Yorku představil velkou spoustu novinek z oblasti počítačů, notebooků i monitorů ** Notebookové novinky se dotkly řad Predator, Swift, Switch i Aspire ** Herní notebooky dostaly nový typ chlazení

27.  4.  2017 | Karel Javůrek | 9

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

** Zkraje roku unikly na internet snímky nového prostředí Neon ** Součástí Windows by mohlo být už na podzim ** Komunita grafiků na webu nespala a začala si hrát

26.  4.  2017 | Jakub Čížek | 60

Výsledky Microsoftu a Googlu: Windows se probouzejí, Lumia v klinické smrti a Google je pořád jedna velká reklamka

Výsledky Microsoftu a Googlu: Windows se probouzejí, Lumia v klinické smrti a Google je pořád jedna velká reklamka

** Microsoft i Google si meziročně polepšily ** Microsoftu se dařilo v cloudu , zlobí jej ale Surface a Lumia ** u Googlu zase platí, že tržby tvoří především reklama

28.  4.  2017 | Jakub Čížek | 12


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5