reklama

Google si patentoval vylepšené počítání mobilní reklamy

Malý displej tabletu nebo mobilu nikdy nenahradí 24“ monitor. To je prostě fakt, se kterým se musí autoři webových stránek vypořádat nejrůznějším způsobem – třeba vytvořením designu i pro kapesní displeje.

Ruku v ruce s tím se mění i webová reklama. Nejtypičtějšími případy jsou reklamní systémy AdMob a upravený AdWords/AdSense pro malé displeje a rozlišení, nyní by ale Google rád vyšel vstříc i velké neoptimalizované reklamě z běžných webů.

Ačkoliv Google vydělává především na modelu PPC (pay per click), kdy se platí až za skutečné klepnutí na reklamu, myslí i na samotné imprese – zobrazení reklamy. Teď si ale představte situaci, kdy bude surfař na 4“ displeji prohlížet velký desktopový web s reklamou, která se bude vykreslovat po stranách. Při malém WVGA rozlišení reklamu neuvidí, a pak je tedy na místě otázka, jestli impresi takové reklamy započítat.

Klepněte pro větší obrázek
Reklama s kytičko una třetím obrázku se sice v prohlížeči vykreslí, ale
ale její imprese b yse už nemusela započítat

Technicky vzato se zobrazí, prohlížeč ji totiž zpracuje a vykreslí – že je až za okrajem viditelné plochy, je poněkud vedlejší a surfař se ostatně jistě nebude zlobit, spíše naopak. Pokud by ale zadavatel za takovou impresi platil, jistě by to nebylo spravedlivé.

Jelikož Google registruje patenty stejnou kadencí jako Microsoft nebo Apple, v americké patentové databázi USPTO se už minulý týden objevila nová přihláška s názvem Determining Impressions for Mobile Devices.V podstatě se jedná o banalitu – text patentuje obecný systém, který by měl určit, jestli se na displeji zobrazila alespoň část reklamy a tedy jestli ji už považovat za skutečně zobrazenou (zdali započítat impresi). Technik je mnoho počínaje analýzou struktury reklamy a podle toho tedy zjištění, jestli se zobrazila její srozumitelná část, až po čisté procentuální změření plochy třeba grafické reklamy, která se zobrazila ve viditelné části displeje. Pokud bude mít surfař „zazoomováno“, reklama se sice v paměti vykreslí, ale imprese se jednoduše nezapočítá.

Témata článku: Google, Web, Technologie, Byznys, Patenty, Reklama

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Dr.No64 16. 2. 2011 14:49:07
    jeste ze ten Andorid umi flash, ted se krasne vykresluji reklamicky i na...
  • tomasxxxx 16. 2. 2011 12:36:53
    opravte si text pod obrazkom, "Reklama s kytičko una třetím obrázku se...
  • kroniak 16. 2. 2011 12:18:35
    namakane, nadupane... p. Cizek... este ze Vas mame ;)
reklama
Určitě si přečtěte

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

** V Brně byl velký výpadek služeb UPC ** Důvodem je překopnutý páteřní kabel ** V některých lokalitách služby stále nefungují

5.  12.  2016 | Jakub Čížek | 103

17 expertek Microsoftu předpovědělo rok 2027. Splní se alespoň něco?

17 expertek Microsoftu předpovědělo rok 2027. Splní se alespoň něco?

** Zmizí klasické vyhledávače ** Budeme programovat buňky ** Kvantové počítače překonají šifry

6.  12.  2016 | Jakub Čížek | 36

11 tipů na dobrý stolní počítač: od základu po herní mašiny

11 tipů na dobrý stolní počítač: od základu po herní mašiny

** Postavte si stolní počítač! Máme pro vás 11 vzorových sestav s rozpisem komponent ** Většina tipů cílí na hráče, věnujeme se ale i základnímu PC a počítačům na střih videa ** Nadělte si nový počítač třeba pod stromeček

5.  12.  2016 | Adam Kahánek | 74

Nejlepší notebooky nad 20 tisíc: poradíme, které teď chcete

Nejlepší notebooky nad 20 tisíc: poradíme, které teď chcete

** V notebooku s cenou nad 20 tisíc nesmí chybět kvalitní displej a rychlé úložiště ** Za dalších deset tisíc můžete dostat navíc styl nebo výkonnější komponenty ** Vybírat můžete z různých velikostí i konstrukcí

8.  12.  2016 | Stanislav Janů | 85


reklama