Google si nechal patentovat reklamní systém z Minority Report

Většina současných velkých reklamních systémů na webu funguje na principu PPC, tedy pay per click, kdy zadavatel za reklamu platí pouze v případě, že na ni webový surfař skutečně klepne. PPC systém doplňuje starší systém PPV, tedy jednoduše pay per view, kdy zadavatel platí už za samotné zobrazení reklamy a případně počet impresí banneru.

Nyní se o slovo hlásí Google, který jako jeden z prvních zpopularizoval model PPC. Firma se před pár dny dočkala schválení nového patentu s názvem Gaze tracking system. Ten popisuje hypotetický reklamní systém, který by pracoval s modelem PPG, tedy pay per gaze.

Klepněte pro větší obrázek
Chytré brýle identifikují, na jakou reklamu se díváte a jestli se vám líbí

Gaze znamená pohled a Google si hraje s myšlenkou, že bude měřit, kdy se uživatel chytrých brýlí dívá na reklamu a jaká je jeho emocionální odpověď. Podle toho pak zadavateli naúčtuje nějaký ten poplatek.

Představte si třeba situaci, kdy máte na nose brýle Glass a jedete třeba v tramvaji. Tu vás zaujme nějaký reklamní plakátek. Se zájmem se na něj podíváte, brýle provedou automatický OCR sken nebo identifikují plakátek třeba pomocí nějaké speciální strojové značky (QR, aj.), a informaci o zhlédnutí pošlou na server.

Poté brýle změří reakci vašeho oka, z čehož usoudí, jakou reklama vzbudila emoci, tedy jestli jste se usmáli, nebo zamračili. Pokud se zamračíte, „proklik“ bude mít menší hodnotu. Pokud se naopak usmějete, bude to kvalitní „proklik“ a Google vypočítá vyšší CPC (cost per click) – nebo v tomto případě opravdu spíše CPG.

Zadavatelům reklamy by se něco podobného určitě líbilo, osobně si ale nejsem úplně jistý, jestli bych chtěl, aby mi jakýkoliv reklamní systém měřil oko a vypočítával emocionální odezvu. Až příliš mi to totiž připomíná prakticky identický reklamní systém, se kterým přišel už v roce 2002 snímek Minority Report.

Témata článku: Technologie, Google, Patenty, Reklama, Pero, Peru, Chytré brýle, Click

33 komentářů

Nejnovější komentáře

  • cabman 20. 8. 2013 8:44:01
    Otázka je, jetli ty brejle budou lidi poravdu používat. Kupovat si výrobek...
  • Pavelka IT amater 19. 8. 2013 20:54:21
    To stačí si patentovat takový jednoduchý obrázek, aby člověk vydělal...
  • Ondrej90 19. 8. 2013 18:08:16
    ok chtěl sem google brejle, ale to tomhle si to budu hodně rozmejšlet,...
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

Včera | Stanislav Janů | 48

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

** Jihokorejská společnost Hankook Mirae Technology vyrábí obří Mechroboty ** Jsou určené pro ovládání člověkem uvnitř ** V prodeji se objeví koncem tohoto roku za 200 milionů korun

20.  3.  2017 | Karel Javůrek | 18


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C