reklama

Google Real-Time už i v Česku

Po několika měsících Google rozšířil své prohledávání Twitteru, Facebooku, FriendFeedu a dalších služeb i na český vyhledávač. Takzvaný Google Real-Time se totiž po Americe rozšířil i do Evropy. Pokud si ho chcete vyzkoušet, vyberte si nějaké obecné nebo aktuální téma a výraz jednoduše napište do vyhledávače.

Pokud se bude jednat o „silný“ výraz, aktuální výsledky se zobrazí přímo mezi nalezenými stránkami vyhledávače v samostatném boxíku, v českých podmínkách ale spíše navštivte postranní panel Zobrazit možnosti a klepněte na Aktualizace.

Zároveň nečekejte efekt jako v originálním anglickém Googlu, v malém Česku se totiž sociální sítě používají přeci jen poněkud menší měrou, výsledky tedy nebudou přibývat jako na běžícím pásu, ale spíše v horizontu několika minut.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Google vyhledávání/indexování v reálném čase na sociálních sítích

Nabízí se také otázka, jestli by Google nemohl indexovat i lokální služby a zdroje informací. Podle našich informací by měl Google postupně uzavírat další partnerství s weby a časem bychom se měli dočkat i API pro dílčí poskytovatelé dat. V Google Real-Time by se tedy vedle Facebooku,  Twitteru, Jaiku, MySpace aj. mohly objevit i menší české weby.

Google Real-Time není ledabylý výpis posledních zpráviček z Twitteru, ale v nitru docela sofistikovaný systém s obranou proti zneužívání. To v praxi znamená, že i zde Google používá metody pro hodnocení kvality informací po vzoru svého Pageranku. Obecně tedy platí, že se například v anglické globální verzi neobjeví na prvním místě ta nejčerstvější zpráva nebo odkaz na fotografii, ale vždy ta kvalitní – od autora, který má více přátel/followerů a tedy i vyšší Pagerank skóre. To se ale samozřejmě vypočítává na základě mnoha dalších údajů.

Google Real-Time sice indexuje i Facebook, o svoje soukromí se ale nebojte, služba má totiž přístup pouze k veřejnému webu. Vaše stavové zprávy se tedy do Real-Time dostanou pouze v tom případě, pokud je sdílíte se všemi návštěvníky, nikoliv pouze s potvrzenými přáteli. Vyhleádvání na sociálních službách funguje nejen v desktopových prohlížečích ale také na chytrých telefonech s novějším Androidem a iPhonu.

Témata článku: Google, Web, Vyhledávače, Real, Time

4 komentáře

Nejnovější komentáře

  • Marek Lutonský 22. 3. 2010 17:46:31
    Tohle je opravdu v reálném čase. Když se na Twitteru, Facebooku atd....
  • Pacholíček 22. 3. 2010 17:45:53
    A čo si pod takým "real time" predstavuješ ty?
  • nordic 22. 3. 2010 14:37:38
    Mam pocit ze si google pod slovom real time predstavuje nieco ine ako si...
reklama
Určitě si přečtěte

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 406

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

** Dva týdny po Novém roce zajím zeje prázdnotou ** Ministerstvo vydalo metodický pokyn ** Takhle to bude fungovat v praxi

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 49

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

** Věděli jste, že Apple vyvinul celkem 45 modelů tiskáren? ** ** Monitor na výšku, plotter nebo herní konzole - to vše měl Apple ve své nabídce ** Většinu z těchto produktů pohřbil Steve Jobs

19.  1.  2017 | Stanislav Janů | 41

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

** Opera představila Neon ** Koncepci prohlížeče budoucnosti ** Připomíná Chrome OS

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 35


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama