Jak poznamenal saxor, reakční doba není u člověka zrovna malá. Dokonce to bývá výrazně více než ta půlvteřina - viz http://cs.autolexicon.net/articles/reakcni-doba-rid... ... Velkou roli navíc hraje to, že příliš mnoho řidičů je nesoustředěných, jsou rozptylováni spoustou věcí (a je teď jedno, jestli to je hudba, hovor se spolujezdci, únava, stres, alkohol či cokoli dalšího). Automatika zůstane soustředěná neustále, i když samozřejmě může dojít k závadě, ale to u člověka také - viz třeba http://pardubice.idnes.cz/ridic-ktery-zabil-cyklist... ... Navíc pro automatická auta je zde půus v tom, že může vidět mnohem více než člověk - nemusí existovat slepá místa za sloupkem (zejména tlusté přední sloupky, za kterými bez problémů zmizí chodec i auto jsou dnes šílené), může výrazně lépe vidět v noci i v mlze, má mnohem přesnější údaje o vzdálenostech atd.Později, až budou podobná auta rozšířená a budou spolu komunikovat, může auto zareagovat mnohem dříve, než vůbec může překážku vidět, protože o ní dostane informaci.
A co se ještě týče reakční doby - je zajímavé vidět, jak reagují profesionální závodní jezdci. Kdo řídíte, řekněte sami, jak rychle byste dokázali reagovat v situace podobné té na videu: https://www.youtube.com/watch...