Google oznámil své výsledky. Také se mu dařilo, i když cena reklamy klesá

Po Applu a Microsoftu se na sklonku týdne se svými výsledky pochlubil také Google. Firmě se během vánočního čtvrtletí stejně jako ostatním dařilo. Firma vydělala 18,1 miliard dolarů (o 1,24 miliardy více než v Q4 2013) a čistý zisk se vyšplhal na 4,76 miliard (o 1,38 miliardy více než v Q4 2013).

Jádrem byznysu samozřejmě i nadále zůstává webová reklama – hlavně ve vyhledávači a dalších službách Googlu, nicméně výrazně meziročně rostly i příjmy z YouTube (o 100 %) a dařilo se i službám Play Store, tedy příjmům z prodaných aplikací, filmů, muziky a knih.

23408083
Vývoj příjmů společnosti v psoeldních dvou letech

Klíčovým trhem nadále zůstávají Spojené státy (7,8 miliard USD) a z ostatních zemí pak Velká Británie (1,6 miliardy USD). Příjmy z dalších zemí na sklonku roku ovlivnil sílící dolar, i tak se ale především evropský a asijský trh dohromady podílejí na 56 % všech příjmů Googlu.

Počet kliků na reklamu se meziročně zvýšil o 14 %, zatímco průměrná cena kliku (Cost-Per-Click) klesla o 3 %. Dlouhodobě se tedy snižuje efektivita, což je dáno i postupným přechodem na mobilní surfování, kde je cena reklamy zpravidla levnější. Tento stav trošku připomíná přechod z tištěných médií k těm elektronickým, kde ještě stále platí, že tištěná reklama je dražší než ta elektronická, čili elektronická média tento deficit dohánějí kvantitou.

Na sklonku roku měl Google našetřeno 64,4 miliard dolarů a dával práci 53 600 změstnanců.

Diskuze (9) Další článek: Byznysový zápisník: Microsoft investoval do Cyanogen, Nokia překvapila

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,