Právě že tam Google celé knihy zveřejňuje. Automatické je to u těch, kde už jde o volná díla, dále to chce dělat u knih, které jsou vyprodané (vydavatel si až následně může stěžovat). Úryvky jsou jen u knih, které jsou dnes v prodeji. Celé se to ještě komplikuje tím, že Google vše posuzuje podle amerického trhu a nebere ohled na to, co se prodává jinde.
Další problém, podívejte se třeba na http://books.google.cz/books... Jsou to Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. Jde už o volné dílo, ale to se netýká nových ilustrací Petra Urbana.
Reklama je samozřejmě dobrá věc, ale musí si ji řídit sám vydavatel. Ne samovolně Google. Problém vydavatelů je podle mého názoru jasný - oni do něčeho investovali a nemají zájem, aby na tom nyní profitoval někdo jiný. Navíc způsobem, kterým to Google dělá, viz http://books.google.com/booksrightsholders/....