Nepatřím mezi náctileté, takže si dobře pamatuju dobu, kdy mi na stole vrněl Didaktik M, který měl 48 kB paměti a z toho bylo ještě 7kB jako obrazová paměť, takže se nedaly využít pro programy. Procesor Z80 jel na 4MHz. A přesto dokázali vývojáři udělat s 41 kB RAM paměti dělat zázraky. Byly hry, který byly perfektně hratelný a měly třeba 40 slují, neboli obrazovek. Některý hry byly opravdu promakaný a na tu dobu opravdu pěkný.A pak jsem podobně rozsáhlý a graficky vyvedený hry a programy viděl na 486 DX2 66MHz, kde zabíraly 10MB ( takže asi 250x tolik co na didaktiku) paměti, nebo kapacity na disku a honily procesor tak, že se to někdy i trhalo. A tehdy jsem si říkal, že je to trochu divný, ale myslel jsem si, že časem vydupou vývojáři z HW daleko víc. Nicméně se stalo to, že nebyl důvod něco vydupávat, protože výkon počítačů šel ve všech parametrech a stále jde nahoru tak, že není důvod moc řešit že něco bere víc paměti, nebo je to náročnější upočítat. Pokud procesor stíhá, tak co na tom sejde.Mezi kamarády mám kouzelníky, kteří dokázali do jednočipovýho procesoru nabouchat do dvoukilobajtový paměti to, co dneska dělá utilita, která má 2MB.Trochu mi to připomíná situaci, kdy jsem si do androidu nainstaloval aplikaci, která má automatizovat procesy jako je zapínání wifiny a další žrouty baterie a tím ušetřit energii. Výsledek byl takový, že aplikace tak horlivě kontrolovala stav všeho možného, že spotřebovala víc energie, než kdybych nechal zapnutou wifinu, GPS i bluetooth nonstop .