Google koupil kvantový počítač pro pokročilý výzkum umělé inteligence

V roce 2011 se na trhu objevil první kvantový počítač od společnosti D-Wave, který bylo možné běžně koupit za cenu deseti milionů dolarů. I když se nejedná o skutečně použitelný kvantový počítač (D-Wave ho začal označovat jako „Quantum Optimizer“), umožňuje výzkum a práci s qubity. D-Wave Two má oproti první verzi (128 qubit) už 512qubitový procesor, je ho ale nutné stále chladit obřím chlazením, které zabere celou místnost.

TIP: První kvantový počítač stojí deset milionů dolarů

V některých případech lze i s takto prvními prototypy na bázi kvantové mechaniky dosáhnout zrychlení některých výpočtů a algoritmů až 10 000×. Google a NASA se proto spojili pod skupinou Quantum Artificial Intelligence Lab a společně koupili jeden „kvantový optimalizér“, který má sloužit pro výzkum v oblasti umělé inteligence a hledání optimálních řešení složitých úloh, které jsou pro klasické procesory příliš náročné.

Kvantový stroj s 512qubitovým procesorem zabere celou místnost, především kvůli velkému chlazení na bázi kapalného hélia (Zdroj: D-Wave)

Výzkum by měl sloužit pro zlepšení v mnoha oblastech – rozpoznávání hlasu, obrazu, vyhledávacích algoritmech nebo skládání proteinů. V oblasti kvantových počítačů se v poslední době objevuje řadu milníků, minulý rok bylo například poprvé realizováno kvantové počítání při pokojové teplotě.

Témata článku: Hardware, Technologie, Google, Umělá inteligence, Kvantové počítače, Výzkum, Akvizice, Wave, Quantum, Blogspot, Protein

64 komentářů

• asida 22. 5. 2013 20:48:15
    existuje asi hodne dobrych duvodu proc si koupit kvantovy pocitac kdyz na...
  • Jan Matúšek 21. 5. 2013 9:50:12
    Třeba se jednou lidstvo probere a začne konečně používat inteligenci...
  • Mar-e-x 21. 5. 2013 9:48:22
    Kvantový počítač na vývoj umelej inteligencie... "Umelá inteligencia" v...

Kde nejlevněji uložit 1 TB dat: Srovnali jsme aktuální ceny cloudových úložišť

** Srovnali jsme známá cloudová úložiště podle toho, kolik měsíčně zaplatíte za 1TB ** Ceny se pohybují od dvou stovek až po tisíc korun ** Google umožní uložit až 30 TB dat

18.  3.  2017 | Stanislav Janů | 112

Pojďme programovat elektroniku: Meteostanice, která bude díky Sigfoxu posílat stav počasí třeba z vrcholu Sněžky

** Příští roky budou ve znamení internetu věcí ** Podívali jsme se podrobně na síť Sigfox ** Takhle s ní komunikují krabičky z celé Evropy

19.  3.  2017 | Jakub Čížek | 17

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

** Jihokorejská společnost Hankook Mirae Technology vyrábí obří Mechroboty ** Jsou určené pro ovládání člověkem uvnitř ** V prodeji se objeví koncem tohoto roku za 200 milionů korun

20.  3.  2017 | Karel Javůrek | 18

Google představil nový Android O. Na co se můžeme těšit?

** Google vypustil vývojářskou verzi nového Androidu ** Přinese lepší notifikace nebo prodlouženou výdrž ** K uživatelům se dostane na podzim