Google končí s prodejem reklamy v tisku

V rámci probíhající ekonomické krize hledají úsporná řešení všichni hráči na trhu včetně Googlu, který v minulých letech velmi často investoval do mnoha nových experimentů a služeb s nejistou návratnosti. Minulý týden se začalo mluvit o zrušení nebo transformaci několika spíše okrajových služeb, v úterý pak Google oznámil ukončení dvouletého provozu reklamního systému Print Ads, pomocí kterého chtěl internetový gigant obsadit trh s tištěnou reklamou v periodickém tisku.

Tuzemského uživatele se tato informace ale příliš nedotkne, Google totiž nabízel inzerci pouze v osmi stovkách amerických novin a magazínů. Vedle klasické webové reklamy nabízí Google ještě reklamní systém v počítačových hrách a spotech na YouTube, stále se také pokouší prorazit na rozhlasový a televizní trh.

Výdělky na AdSense reklamě s loňským obratem 20 miliard dolarů dnes tvoří drtivou většinu všech příjmu Googlu. Zítra by měl Google zveřejnit finanční výsledky za rok 2008 a my vám samozřejmě přineseme detaily.

Zdroj: Google Blogoscoped, AP

Váš názor Další článek: Junior Internet 2009 představí mladé internetové naděje

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,