Wall Street Journalu se podařilo najít zprávu Google určenou SEC, tedy komisi pro cenné papíry, ve které zdůvodňuje, proč nechce dělit příjmy z mobilních zařízení. Nenní to tedy zpráva pro veřejnost, ale pro kontrolní orgán.
Google zdůvodňuje, že nemá moc smysl dále rozepisovat příjmy z mobilních technologií, protože kromě mobilních telefonů tu bude brzy celá řada dalších obecných zařízení, na kterých se bude zobrazovat reklama Google.
Ve zprávě se přímo uvádí, že reklama bude na ledničkách, termostatech, v autech, brýlích nebo na hodinkách. Google ji přitom poslal do SEC ještě před koupí výrobce termostatů Nest.
Google a Nest se nyní brání, že obchodní politika Nestu nepočítá se zobrazováním reklamy. Nicméně zobrazování reklam je pro Google klíčovým zdrojem příjmů, nevylučuje to tedy nějakou levnější reklamami podporovanou verzi Nestu. Stejně tak nyní Google proniká do palubních počítačů v autech a samozřejmě chystá hodinky a brýle.
Zdroj: WSJ