Gartner: Roboti a software do roku 2025 nahradí ⅓ lidské pracovní síly

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 42

Názory k článku

26. 07. 2017 15:29

To že nahrazují fyzicky náročnou, nebezpečnou, stále-se-opakující práci je jedině dobře. Navíc roboty taky bude muset někdo nejdříve vyrobit, naprogramovat, servisovat atd.. Kolotoč se přesune někam jinam a bude se točit dál. Nejvíce bych to odhadl na služby, cestování, vzdělávání a zážitky. A třeba se taky konečně zaměříme na tu rozumnou ekologii. A jedna taková fylozofická otázka.. když 1/3 lidi nahradí stroje, komu to ty stroje co vyrobí budou prodávat? Stroje se tedy budou muset naučit výrábět více věci, jinak se budou po většinu dne flákat a veškeré výhody jsou ta tam. Asi nás čeká zaručená mzda pro všechny, nebo socializmus kde se nějaká pracovní místa vždy najdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2014 09:14

Boha, to je zas článek jak noha. A některé komentáře ... Stroje už přece "berou" práci lidem dávno ;) Třeba kolika kopáčům vezme práci takový obyčejný malý bagřík Jenže tito lidé pak mohou dělat něco jiného a tím pádem je vytvořeno více hodnot. Říká se tomu zvýšení životní úrovně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 10. 2014 10:06

Takze mam 11 let abych se naucil servisovat roboty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 10. 2014 04:29

Musím říct, že tahle velkohubá prohlášení mne nějak nechávají chladným. Třetina pracovní síly do roku 2025 bude nahrazena... To zní přeci děsivě. Tedy znělo by, kdyby se tohle nedělo už nejméně posledních 100 let.Není vůbec podstatné, že tentokrát to má být inteligentní software a roboti. Obojí nahrazuje stále více a více lidské práce už nějakých třicet let - stačí se podívat na výrobní linky, ale také na konstruktérské dílny, výrobu knih, strojírenství, dopravu... Je třeba velmi zajímavé se podívat, jak se stavěla železnice před sto lety, před padesáti lety a jak se staví dnes:https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch...
Je tam velmi dobře vidět vývoj podle úrovně techniky v dané době. Na počátku železnice se všechno muselo oddřít rukama, na stavbě byly tisíce dělníků s lopatami, kladivy, krumpáči... Vše ručně. O padesát let později už na stejnou práci stačila desetina dělníků (tj. pár stovek), protože nejtěžší práci už dělaly stroje. Je šílené, že během padesáti let stroje u takové stavby nahradily 90 % lidské práce (nějaká třetina je proti tomu drobnost). Ovšem o dalších padesát let později už na takovou stavbu stačí jen nějakých 20 lidí a udělají totéž. Stroje jsou díky výpočetní technice dokonalejší, výkonnější, samostatnější, přesnější. A lidé tam jsou spíše ke kontrole, než aby vyloženě dělali nějakou těžkou práci. Takže opět po padesáti letech zmizelo dalších 90 % práce.A přesto, že tato manuální práce mizí jak ledovec pod ledním medvědem, tak je větší zaměstnanost než před těmi sto lety, lidé jsou mnohem bohatší, kromě toho existuje spousta veřejných služeb, existuje zdravotní pojištění, důchody atd.Proč bych se tedy měl děsit nějakých předpovědí, že za dalších deset let zmizí zase technika nahradí třetina lidské pracovní síly. Jo, jde to rychleji, ale furt to není důvod k panice. Společnost se s ubýváním manuálních či méně kvalifikovaných profesí srovnala i v minulosti, nějak se to srovná i v budoucnu. A že zatím netušíme jak? No, to lidi před těmi padesáti či sto lety taky netušili. Kdo by tehdy řekl, že více než polovina lidí bude sedět celý den v kancelářích a dělat věci, které tehdy ještě neexistovaly ani v hlavách těch největších vizionářů? Nějak to dopadne a nebojím se toho, že by šikovní lidé, ochotní se učit novým věcem, neměli co dělat. Holt se budou muset lidi učit celý život, už dávno neplatí, že si člověk vystačí jen s tím, co se naučil na začátku. Každá profese se rychle vyvíjí a nic se s tím nenadělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2014 22:16

bude to viac ako 1/3. vyrazne viac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2014 20:32

Myslím, že se nemáme čeho bát. Bude to jen krátce, přechodně, pak nás budou zaměstnávat zase roboti. Pokud se teda nerozhodnou nás zničit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2014 19:07

super, lebo teraz nahradila lenivost 1/2 ludskej pracovnej sily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2014 16:15

ludska praca bola v historii nahradena niekolkokrat 100%, takze nevidim v tomto problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2014 13:46

Hlavní otázka není čím se bude ta 1/3 lidí živit, ale kolik budou ty zbývající 2/3 pracujících za svou práci brát peněz, když bude za branou stepovat takové mega hafo nezaměstnaných/náhradníků, kteří budou ochotni dělat za jakoukoliv mzdu. Ona totiž nebude milí zlatí ani žádná výhra být zaměstnaný a dělat dejme tomu za polovinu nebo i menší mzdu, to že tolik zaměstnavatel nabídne je jasné, konkurence bude tlačit. Dnes děláš za 20 000, zítra ti dám 10 000. Bereš / nebereš, za branou na tvůj flek čeká tisíc lidí, zítra už nemusíš chodit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2014 13:22

Názory o zbytočnosti ľudí tu už boli viackrát v minulosti, a vždy sa ukázali ako zbytočné. Spoločnosť sa transformovala a ľudia boli potrební v iných oblastiach.
Prvou "revolúciou" bola zavádzanie poľnohospodárskych strojov. Ľudia sa obávali, že nebudú mať čo robiť, keďže jeden stroj nahradil niekoľko ľudí. V tomto období ľudia pomerne často mláťačky ničili. Ukázalo sa však, že ľudia sú potrební v priemyselnej výrobe.
Ďalšou "revolúciou" boli automaty vo výrobe. Tiež sa ľudia báli, že stroje budú vyrábať stroje, a ľudia nebudú mať čo robiť. Rozvinul sa však sektor služieb.
A podobne zbytočná je aj táto obava. Viem si predstaviť, že stroje budú viac-menej plne automatické, ale ľudia budú ešte vo väčšej miere poskytovať služby. Napr. očakáva sa nástup "sivej" ekonomiky, to znamená ekonomiky, ktorá sa bude založená na starostlivosti o starých ľudí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 10. 2014 13:17

Nechci malovat certa na zed, ale mozna az to nebude 1/3 ale treba 1/2, pak nekoho napadne, ze co s tolika lidmi na zemi (kazdy nemuze byt lekar vedec atd..) a prijde redukce... ale jak rikam, nechci malovat certa na zed.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 10. 2014 13:17

Zásadní v robotizaci a v nahrazování pracovní síly bude úspěch robotizace ve Foxconnu, kde se Foxboty ( u nás Roboty) nahrazuje levná pracovní síla.Rád by jsem si přečetl další článek o automatizaci u Foxconnu. Ten poslední co jsem četl hovořil o pružnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2014 12:40

No nad tím jsem už přemýšlel a došlo mi, že se ten problém řeší už dneska - zaměstnáním ve státní správě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  07. 10. 2014 12:16

Mnozstvo vyrobenych statkov sa nezmensi, takze uzivit ludstvo by nemal problem. Mozno konecne niekomu dojde, ze staci skratit pracovny cas z 8h denne na 6h alebo 4h... praca sa prerozdeli medzi viac ludi a vyriesi to problem nezamestnanosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor