Gameworks VR od Nvidie pro lepší virtuální realitu je už ve fázi beta

Gameworks VR od Nvidie pro lepší virtuální realitu je už ve fázi beta

Po dříve představené alfaverzi nyní Nvidia uvedla už betaverzi technologie Gameworks VR, která je zaměřená na optimalizaci obrazu pro použití s brýlemi pro virtuální realitu.

Nvidia představila dva druhy SDK – pro vývojáře her a pro výrobce samotných hardwarových řešení pro virtuální realitu. Technologie zahrnuje několik vychytávek pro optimalizaci vykreslování a tím pádem i zážitku z virtuální reality.

Klepněte pro větší obrázek
Celková odezva je u virtuální reality extrémně důležitá

VR SLI jak název napovídá, umožňuje vykreslovat obraz skrze více grafických karet najednou. V tomto případě je ale nutná preciznost v časování tak, aby nevznikaly žádné druhy deformací v obraze způsobené zpožděným vykreslováním. MultiRes Shading rozděluje obraz do devíti bloků a zatímco v prostředním bloku jsou shadery vykreslované v nativním rozlišení, ostatní mají snížené rozlišení. Ve výsledku to nelze skoro poznat a ušetří se část výkonu na rychlejší vykreslování.

Klepněte pro větší obrázek
Přehled technologií v GameWorks VR od Nvidie

Pro snížení odezvy v rámci celé cesty pohyb-foton slouží technologie jako Context Priority (optimalizace zobrazení snímků při pohybu, Asynchronous timewarp), Direct Mode (ovladač nepracuje s brýlemi jako s běžným monitorem) a Front Buffer Rendering.

Témata článku: Technologie, Nvidia, Virtuální realita, Brýle pro virtuální realitu, Virtuální realita brýle, Vr brýle pro virtuální realitu, Virtual Reality

2 komentáře

Nejnovější komentáře

  • BoomBap 17. 8. 2015 17:21:36
    Podle mě je všech těchto článků zbytečně moc, beztak to nemá ani v...
Určitě si přečtěte

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

19.  5.  2017 | redakce | 38

WannaCry se neměl vůbec rozšířit. Stačilo, abychom používali Windows Update

WannaCry se neměl vůbec rozšířit. Stačilo, abychom používali Windows Update

** WannaCry se masivně rozšířil kvůli zranitelnosti ve Windows ** Ta mu umožnila, aby se pokusil sám napadnout další počítače ** Jenže ta chyba už je dva měsíce opravená!

22.  5.  2017 | Jakub Čížek | 92

Nastal čas znovu vynalézt klávesnici. Anebo vám ta současná opravdu vyhovuje?

Nastal čas znovu vynalézt klávesnici. Anebo vám ta současná opravdu vyhovuje?

**Měli bychom provést revoluci klávesnice? ** Anebo je její dnes už hodně zastaralý koncept prostě nejlepší? ** Budeme na klávesnici odkázaní už navždy?

20.  5.  2017 | Jakub Čížek | 58


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5