Gameworks VR od Nvidie pro lepší virtuální realitu je už ve fázi beta

Po dříve představené alfaverzi nyní Nvidia uvedla už betaverzi technologie Gameworks VR, která je zaměřená na optimalizaci obrazu pro použití s brýlemi pro virtuální realitu.

Nvidia představila dva druhy SDK – pro vývojáře her a pro výrobce samotných hardwarových řešení pro virtuální realitu. Technologie zahrnuje několik vychytávek pro optimalizaci vykreslování a tím pádem i zážitku z virtuální reality.

 2015-08-17 v 16.58.14.jpg
Celková odezva je u virtuální reality extrémně důležitá

VR SLI jak název napovídá, umožňuje vykreslovat obraz skrze více grafických karet najednou. V tomto případě je ale nutná preciznost v časování tak, aby nevznikaly žádné druhy deformací v obraze způsobené zpožděným vykreslováním. MultiRes Shading rozděluje obraz do devíti bloků a zatímco v prostředním bloku jsou shadery vykreslované v nativním rozlišení, ostatní mají snížené rozlišení. Ve výsledku to nelze skoro poznat a ušetří se část výkonu na rychlejší vykreslování.

 2015-08-17 v 16.58.27.jpg
Přehled technologií v GameWorks VR od Nvidie

Pro snížení odezvy v rámci celé cesty pohyb-foton slouží technologie jako Context Priority (optimalizace zobrazení snímků při pohybu, Asynchronous timewarp), Direct Mode (ovladač nepracuje s brýlemi jako s běžným monitorem) a Front Buffer Rendering.

Diskuze (2) Další článek: Stačí zadat Kill 1 a cizí kvadroptéra se zřítí k zemi

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,