Po dříve představené alfaverzi nyní Nvidia uvedla už betaverzi technologie Gameworks VR, která je zaměřená na optimalizaci obrazu pro použití s brýlemi pro virtuální realitu.
Nvidia představila dva druhy SDK – pro vývojáře her a pro výrobce samotných hardwarových řešení pro virtuální realitu. Technologie zahrnuje několik vychytávek pro optimalizaci vykreslování a tím pádem i zážitku z virtuální reality.
Celková odezva je u virtuální reality extrémně důležitá
VR SLI jak název napovídá, umožňuje vykreslovat obraz skrze více grafických karet najednou. V tomto případě je ale nutná preciznost v časování tak, aby nevznikaly žádné druhy deformací v obraze způsobené zpožděným vykreslováním. MultiRes Shading rozděluje obraz do devíti bloků a zatímco v prostředním bloku jsou shadery vykreslované v nativním rozlišení, ostatní mají snížené rozlišení. Ve výsledku to nelze skoro poznat a ušetří se část výkonu na rychlejší vykreslování.
Přehled technologií v GameWorks VR od Nvidie
Pro snížení odezvy v rámci celé cesty pohyb-foton slouží technologie jako Context Priority (optimalizace zobrazení snímků při pohybu, Asynchronous timewarp), Direct Mode (ovladač nepracuje s brýlemi jako s běžným monitorem) a Front Buffer Rendering.