Fujitsu Siemens bude dovážet počítače z Číny vlakem

Výroba většiny IT firem je soustředěna do Asie a ani Fujitsu Siemens Computers není v tomto výjimkou. V Číně má zajištěnou poměrně levnou výrobu, ale následný transfer do Evropy je standardní lodní cestou pomalý a neekologický. Fujitsu Siemens proto navázal spolupráci s dopravní společností DB Schenker a jako první dodavatel IT produktů na světe bude využívat 10 000 km dlouhé železniční z Číny přímo do Německa.

Tuto průkopnickou železniční trať, která křižuje sedm časových zón a šest států, koordinuje německá společnost DB Schenker, transportní a logistická divize Deutsche Bahn (Německé dráhy), ve spolupráci s provozovateli železnic v Rusku, Číně, Mongolsku, Polsku a Bělorusku. První náklad obsahující zásilku monitorů a skříní pro barebone systémy Fujitsu Siemens Computers vyrazí z Čhangthangu vzdáleného přibližně 700 km severně od Hongkongu a poté zamíří do německého Hamburku.

Během své sedmnáctidenní pouti překročí první čínsko-německý kontejnerový expres nejprve hranice s Mongolskem u Zamyn Uud a bude pokračovat přes poušť Gobi až do Ruska, kde se poblíž Irkutsku napojí na Transsibiřskou magistrálu a projede přes Novosibirsk, Omsk a Jekatěrinburg do Moskvy. Odtud vlak pojede přes Smolensk, zamíří do Běloruska, kde mine hlavní město Minsk a bude pokračovat k hranicím s Polskem. Během posledního úseku své cesty vlak projede napříč Polskem, překročí německou hranici poblíž Berlína a dorazí do cíle v Hamburku.

Fujitsu Siemens zaplní svými produkty celý vlak. Celkem padesát kontejnerů s kontrolovanou teplotou bude po příjezdu rozděleno do dvou lokalit – monitory do evropského distribučního centra FSC ve Wormsu a sestavené barebone systémy do továrny v Augsburgu, kde Fujitsu Siemens Computers vyrábí počítače a servery. Přibližně 60 % výroby společnosti Fujitsu Siemens Computers je realizováno v Německu.

Heribert Göggerle, první viceprezident divize Supply Operations společnosti Fujitsu Siemens Computers, uvedl: „Doprava IT produktů po železnici je o třetinu rychlejší než doprava lodí, náklady jsou přitom v porovnání s leteckou dopravou čtvrtinové. Těžíme ze schopnosti dopravit část dokončených produktů na trh rychleji, aniž bychom byli nuceni navyšovat ceny o příplatky za expresní leteckou dopravu. Z železniční dopravy plynou jasné výhody pro životní prostředí, aniž by volba ekologického řešení přinesla zvýšené náklady – jde zkrátka o to nejlepší řešení v mnoha ohledech.“

Témata článku: Hardware, Fujitsu, Čína, Fujitsu Siemens, Siemens, Deutsche Bahn, Mine, Transfer

19 komentářů

Nejnovější komentáře

  • karel743 1. 10. 2008 12:45:17
    Když onehdá posílali vojáci nějakou techniku ze základny v Náměšti nad...
  • Yaroukh 29. 9. 2008 0:39:02
    no ale ty seš hloupouškej
  • jehoVista 28. 9. 2008 21:50:35
    Docela me zarazi, ze do tech rovnic nezahrnujete cas. O ten jde predevsim....
Určitě si přečtěte

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 79

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 127