Fujitsu Siemens bude dovážet počítače z Číny vlakem

Výroba většiny IT firem je soustředěna do Asie a ani Fujitsu Siemens Computers není v tomto výjimkou. V Číně má zajištěnou poměrně levnou výrobu, ale následný transfer do Evropy je standardní lodní cestou pomalý a neekologický. Fujitsu Siemens proto navázal spolupráci s dopravní společností DB Schenker a jako první dodavatel IT produktů na světe bude využívat 10 000 km dlouhé železniční z Číny přímo do Německa.

Tuto průkopnickou železniční trať, která křižuje sedm časových zón a šest států, koordinuje německá společnost DB Schenker, transportní a logistická divize Deutsche Bahn (Německé dráhy), ve spolupráci s provozovateli železnic v Rusku, Číně, Mongolsku, Polsku a Bělorusku. První náklad obsahující zásilku monitorů a skříní pro barebone systémy Fujitsu Siemens Computers vyrazí z Čhangthangu vzdáleného přibližně 700 km severně od Hongkongu a poté zamíří do německého Hamburku.

Během své sedmnáctidenní pouti překročí první čínsko-německý kontejnerový expres nejprve hranice s Mongolskem u Zamyn Uud a bude pokračovat přes poušť Gobi až do Ruska, kde se poblíž Irkutsku napojí na Transsibiřskou magistrálu a projede přes Novosibirsk, Omsk a Jekatěrinburg do Moskvy. Odtud vlak pojede přes Smolensk, zamíří do Běloruska, kde mine hlavní město Minsk a bude pokračovat k hranicím s Polskem. Během posledního úseku své cesty vlak projede napříč Polskem, překročí německou hranici poblíž Berlína a dorazí do cíle v Hamburku.

Fujitsu Siemens zaplní svými produkty celý vlak. Celkem padesát kontejnerů s kontrolovanou teplotou bude po příjezdu rozděleno do dvou lokalit – monitory do evropského distribučního centra FSC ve Wormsu a sestavené barebone systémy do továrny v Augsburgu, kde Fujitsu Siemens Computers vyrábí počítače a servery. Přibližně 60 % výroby společnosti Fujitsu Siemens Computers je realizováno v Německu.

Heribert Göggerle, první viceprezident divize Supply Operations společnosti Fujitsu Siemens Computers, uvedl: „Doprava IT produktů po železnici je o třetinu rychlejší než doprava lodí, náklady jsou přitom v porovnání s leteckou dopravou čtvrtinové. Těžíme ze schopnosti dopravit část dokončených produktů na trh rychleji, aniž bychom byli nuceni navyšovat ceny o příplatky za expresní leteckou dopravu. Z železniční dopravy plynou jasné výhody pro životní prostředí, aniž by volba ekologického řešení přinesla zvýšené náklady – jde zkrátka o to nejlepší řešení v mnoha ohledech.“

Témata článku: Hardware, Čína, Fujitsu, Fujitsu Siemens, Siemens, Augsburg, Transfer, Deutsche Bahn

19 komentářů

Nejnovější komentáře

  • karel743 1. 10. 2008 12:45:17
    Když onehdá posílali vojáci nějakou techniku ze základny v Náměšti nad...
  • Yaroukh 29. 9. 2008 0:39:02
    no ale ty seš hloupouškej
  • jehoVista 28. 9. 2008 21:50:35
    Docela me zarazi, ze do tech rovnic nezahrnujete cas. O ten jde predevsim....
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 48

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79

Google představil nový Android O. Na co se můžeme těšit?

Google představil nový Android O. Na co se můžeme těšit?

** Google vypustil vývojářskou verzi nového Androidu ** Přinese lepší notifikace nebo prodlouženou výdrž ** K uživatelům se dostane na podzim

22.  3.  2017 | Stanislav Janů | 60


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C