Formule 1: dokud tečou peníze z televize, je internet zapovězen

Formule 1: dokud tečou peníze z televize, je internet zapovězen

Ačkoli je Formule 1 nejsledovanějším motoristickým sportem, prezentace tohoto sportu na internetu kupodivu velmi zaostává. Přitom je to odvětví nejmodernějších technologií, které se zájmově kryje s pokročilými uživateli internetu nehledě na skutečnost, že sociální sítě jsou dnes masovou záležitostí a sport je jedním z nejoblíbenějších témat k diskuzím a sdílení. Na podivuhodný rozpor upozornil web F1Sport.cz.

Prezentace týmů v médiích je velmi důležitá kvůli přízni sponzorů. Těm jistě dělá radost sledovanost televizních přenosů, nicméně oficiální internetové aktivity kolem Formule 1 poněkud váznou. Může za to Bernie Ecclestone, „šéf“ Formule 1 a držitel všech marketingových práv, který se internetu obává z důvodu nelegálního šíření autorsky chráněného obsahu a tím možnost ztráty příjmů. Jeho marketingová agentura je proto jednou z nejaktivnějších, co se týče odstraňování autorsky chráněných děl z YouTube. Výstřižky zajímavých momentů z oficiálních televizních přenosů proto rychle mizí.

Klepněte pro větší obrázek
Formule 1 má samozřejmě svůj oficiální web. Přímý přenos tu však neběží, videozáznamy se zde objeví se zpožděním a chybí například archiv záznamů minulých ročníků. Na webu převládají textové informace, důležité statistiky a hlavně reklama.

O prezentaci se tak snaží alespoň samotné týmy, ovšem Bernie Ecclestone zachází až tak daleko, že McLarenu poslal upozornění, že jejich video z garáže okomentované raperem Ice-T (zatím dostupné zde) naráží na pravidla, která nedovolují veřejné publikování videozáznamů z prostředí velké ceny bez oficiálního povolení.

Výkonný ředitel stáje Williams, Adamu Parr, už se ale veřejně opřel do striktních pravidel a upozorňuje, že by se měla mediální síla internetu začít zavčas využívat naplno a cíleně. „Televizní přenosy jsou kvalitní, máme slušnou globální skupinu diváků. Ale sociální sítě, internet – to v posledních deset expandovalo tolik, že to musí změnit styl uvažování. Nejde jen o to, jak komunikujete k lidem a jak šíříte obsah, ale co je možné také ekonomicky. Rubense Barrichella na twitteru sleduje více než milion lidí, z nichž většina jsou Brazilci. Pro Renault (který je od příštího roku dodavatelem motorů pro Williams – pozn. red.) je Brazílie klíčovým trhem. Když Rubens tweetuje o tom, jak je návrat Renaultu úžasnou zprávou, milion lidí dostane zmínku o Renaultu, která je nekomerčně řízená. Dokázali bychom vypočítat, co to přinese? Kolik reklam na Clio se tomu vyrovná? Dokáže vám to nastínit, jaké se v tom skrývají možnosti. A nemá to nic společného s tím, jak zprostředkováváte televizní signál ze závodů,“ uvedl Adam Parr.

Baví vás Formule 1? Sledujte novinky na F1sport.cz

Aby to mohlo naplno fungovat, jak popisuje Adam Parr, chce to přímo podporovat aktivity kolem Formule 1 a internetu. Není to jen o uvolnění práv na přímé přenosy, ale také o možností šíření záznamů, podpoře sdílení na sociálních sítí a třeba i interaktivního zapojení internetových uživatelů do přímých přenosů. Stáje a sponzoři by byli nadšeni, Bernie Ecclestone by však měl daleko více práce při správě licencí a kvůli snížení exkluzivity televizím by na tom asi ani nic nevydělal.

Témata článku: Byznys, Web, Televize, Renault, Adam, Adama, Sporty, Clio

15 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jetelina 18. 7. 2011 13:33:59
    Proto nemám televizi, aby jim ode mě peníze netekly.
  • gringoAD 16. 7. 2011 13:36:32
    Prece nemuzete chtit po 90 letym dedkovi aby povolil prenosy po internetu...
  • Ondr4H 15. 7. 2011 16:20:46
    Formule v podobě v jaké je dnes je velice nudná a divím se, že se na to...
Určitě si přečtěte

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

19.  5.  2017 | redakce | 38

Kdo dal počítačům okna, kurzor a myš: Douglas Carl Engelbart

Kdo dal počítačům okna, kurzor a myš: Douglas Carl Engelbart

** Douglas Engelbart je opomíjenou osobností počítačové historie ** Věděl, jak bude pohodlné ovládat počítače, i když k tomu ještě neměly výkon ** Za vynálezem myši a systému s okny nestojí Steve Jobs a Apple

17.  5.  2017 | Pavel Tronner | 28


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5