Název naší firmy je odvozen od jména pana majitele, ale je to zároveň i obecný název pro předmět běžné denní činnosti (nebudu uvádět přesný název, ale myslete si, že to je "Kostka"). Lidé naši firmu dobře znají a máme zkušenost, že si naši webovou stránku dohledají pomocí vyhledávačů Seznam.cz či Firmy.cz - prostě tam zadají název "Kostka" a vypadne jim na některém z prvních míst naše placená reklama. Toto nám vyhovuje a jsme s tím smířeni.Dívám se teď ale do analýz na našem webshopu a zjišťuji, že návštěv z Firem.cz poslední dobou výrazně ubylo. Zkouším tedy zadat název naší firmy do vyhledávače na Firmy.cz a co nevidím - místo toho, aby se - jak bylo dosud zvykem - zobrazil placený odkaz na naši firmu, zobrazí se tam firmy úplně jiné - všechny, které nabízejí "kostky". Proč to? Jo aha - už to vidím. Pod vyhledávacím oknem přibyl drobným textem napsaný odkaz "Nechtěli jste hledat firmy s názvem Kostka?". Není to ale docela dost zásadní změna algoritmu? Nemělo by být hledání v "rejstříku" firem podle názvu primární věcí? Kolik lidí si uvědomí, že tam je nějaký přepínač (podle mých statistik to vypadá, že žádný)?Pro nás to znamená jediné - pokud chceme jako firma zůstat zobrazeni na první stránce výsledků při hledání podle názvu firmy, museli bychom platit ne 10 Kč, ale jak si teď ověřuji, více než 200 Kč denně. Prostě bojovat proti prodejcům "kostek", se kterými kromě názvu ale nemáme nic společného. A to pro nás nadobro ztrácí význam. Kromě souboje v "našem" portfoliu výrobků ještě bojovat o název firmy...Nemám nic proti placení za služby, ale toto už rozhodně nepokládám za "férové" změny z pohledu jejich platícího zákazníka