Finální Opera 10.60: vyšší výkon a nové technologie

Diskuze čtenářů k článku

03. 07. 2010 23:42

V mojom teste Peacekeeper benchmarku mierne vitazi Opera 10.60 nad Chrome 6.0.453.1 dev :) 9254 vs. 8924 http://bit.ly/cfrlHe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 17:12

Tady máte výsledek pro prohlížeče v linuxu: http://www.abclinuxu.cz/images/screenshots/9/7/15... ...

Tady test ve Windows: http://www.abclinuxu.cz/images/screenshots/9/7/15... ...

Více (např. testovací sestava) v blogu: http://www.abclinuxu.cz/blog/jarda_bloguje/2010/7... ...

Jak je vidět, 64bit chromium to všechno drtí, operu v linuxu o 1000 bodíků (BTW ta vývojová verze chromium je absolutně stabilní, nikdy mi to nespadlo, ani se nezaseklo, opera se mi už několikrát zasekla a párkrát i spadla).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 17:48

jediny duvod, proc ma novy Chrome 6 lepsi vysledek, je hodne divne vysoka hodnota v testu Data ;)

takze ze by to byl zas takovy ficak, to ne ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 17:57

Tak zase, když ten test běží ve firefoxu, tak jak tam lítá ta "raketa" - v linuxu se mi to sekalo akorát trošičku v konqueroru a ve firefoxu (včetně verze 4.0b2) to byla slideshow, v opeře a chromiu naprosto plynulé, ve zbytku skoro plynulé. Zajímavé je, že ve Windows to ve firefoxu běželo plynule taky. Podle mě, i když má ten firefox v linuxu vyšší skóre, tak mi subjektivně přijde ve Windows rychlejší, hlavně reakce celého GUI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 19:00

o FF se nebavim, ten bych nepouzival a vzhledem k tvym vysledkum nevidim duvod, proc to pouzivas :)

ale tak kdyz te asi berou pluginy, tak proc ne

s linuxem porovnat nemuzu, nemam ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 17:59

BTW spadla mi jen verze pro linux, Windows verze zatím ne, ale v té jsem testoval jen chvilku. Ta linuxová verze je takový nepovedený bastl a možná měli s tím ostrým vydáním počkat alespoň do 10.70.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 14:34

aby po tom neustalem zvysovani vykonu opera z toho pocitace neodletela... furt dokolecka zvysovani vykonu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 14:40

to jo, ale dá se to přežit :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 14:54

zachvilu to bude predvidat, jaky stranky si chces otevrit :) to bude rychlost :D

ale nevim, kdo by si stezoval, ze je to prilis rychly ... asi ses prvni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 11:11

Tak nevim, ale jediny, co muzu rict o Opere je, ze je strasna :( To co dokaze, to je fakt humac... nekdy se o tom asi rozepisu vic. Jak windows tak linux verze (na win teda jeste nemam 10.60) maj spoustu divnejch chyb ktery pomalu znemoznujou praci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 11:43

Nejake konkretni vecne pripominky, nebo jen kecy okolo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 15:30

Na konkrétní připomínky se můžete kouknout na ten seznam bugů, co už tu někdo uveřejnil o něco výše:

http://www.operacesky.net/bugs/page-list...

A nenamlouvejte si, že o nic nejde, jde. Opera někdy ve verzi 10.5x vydala tak příšernou RC verzi, že se to nedalo na vážnou práci vůbec použít, vrátil jsem se k 10.10. a už jen čekám, až budu mít trošku volna, abych se přeučil na něco jiného. Asi po 6 či kolika letech, začínal jsem s kupovanou sedmičkou. Jó, to byly časy, tenkrát v Opeře byli ještě vývojáři a ne idioti, co považujou za důležitější hlasové ovládání či widgety než slušnou práci s certifikáty, či dokončení mailového klienta...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 11:47

Když už tady zvracíš, tak se rozepiš více, konkrétní argumenty, díky kterým máš znemožněnou práci v Opeře. Rádi se poučíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 11:48

Třeba ta příšerná chyba, že když klikne na červenej křížek vpravo nahoře, tak Opera úplně zmizí, a tak nemůže pracovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 13:46

Obávám se, že tam na Linuxu opravdu žádný červený křížek nemá Já osobně mám v záhlaví jenom 5 puntíků

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 14:01

Proč by nemoh ? Ubuntu má červenej křížek defaultně (i když tam zas není v pravo :D). Já osobně nemam v Opeře záhlaví vůbec :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 15:34

Už jsem to tu psal vícekrát:

Můžete mi tedy poradit, jak umožnit v Opeře práci s datovou schránkou? Pokud to nevíte, tak ta je pro podnikové použití teď povinná. Firefox to umí, Opera nikomu nestála za napsání pluginu. Dokonce ani nikomu z fanatické operácké komunity.

A jak se bavíte s úřady? Posíláte jim svůj podpisový certifikát na disketě, nebo si jen tak odskočíte do exploreru?

To není znemožnění práce v Opeře?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 14:25

Pockam, az jeste vyjde par aktualizaci, pak to rozepisu trosku vic a napisu treba nejakej clanek, co mi vadi.

Ale: obcas se treba zasekne ovladani klavesnici nebo mysi. Takze opera se pak da ovladat jen jednim zpusobem. (win i lin)

Flash silene blbne. (lin i win)

Kdyz rychle zascrolluju koleckem, tak se to hne jenom o trosku (lin).

Nahnuti kolecka do strany - posun v historii (to jeste treba najdu v nastaveni) - ve firefoxu funguje normalne jako hscroll... (lin)

Obcas se mi (predevsim u PDF) disabluje button "Open" v "predstahovacim" dialogu - muzu pouzit pouze ulozit, ackoliv Foxit je tam uveden jako defaultni - obcas to jde, vetsinou ne (win)

Obrazek z fora - http://i46.tinypic.com/2444lc8.jpg... - neco podobnyho mi Opera dela na windows (na linuxu mi to dela jak FF tak Opera).

Tak jsem teda vyblil i konkretni veci, abyste si nemysleli, ze sem nejakej chromej nebo lisci fanatik - Opera byla moje n1 tak od v7.54

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 14:32

A proč bychom ti měli věřit, že nejsi """nejakej chromej nebo lisci fanatik""" ???

Jasně, já vím, že jsi mnohaletý uživatel Opery. To je legrace. Tak jako já, ikdyž ne zrovna poslední dobou, právě kvůli této "problémovosti", jak píšeš ty také. .... Mně třeba nedávno kompletně zamrzala na Wikipedii, když tam byl dlouhá stránka (a patrně) mnoho javascriptu. .... Ale 10.60 Final už to nedělá. ..... Přesto si jště chvíli počkám na 10.63 nebo tak Tak jako ve foxu se najde zase 200 oprav během jednoho tejdne, takže pohoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 14:49

to byl znamej bug s tou wikipedii a byl opraven ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 14:34

Ale určitě musíš mít radost, že Opera tentokrát má finální verzi i pro Linux, že? (10.5x jste myslím vůbec neměli).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 14:42

neměli no, ale beta už se dala v pohodě používat (teda u mě, já SUKovy problémy nezažívám)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 15:02

Ja si chtel radsi pockat na final, nijak moc betaverzim neverim... jinak jeden problem jsem vyresil (bylo to ovladani historie naklapenim kolecka, to se dalo nastavit). Rychloscrolling stale blbne (ve firefoxu proscrolluju celou stranku, v Opere treba sotva do pulky. )

Onen problem s neovladatelnosti klavesnici/mysi zpusobuje flash a zda se, ze to je nahlaseny... a zbytek se teda uvidi casem.....

Jinak. Skutecne jsem rad, ze je neco na linux, jen to mohlo bejt vetsi kvality

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 10:56

jsme zvědavý, jestli už zlepšili stabilitu při otevírání pdf dokumentů přímo v opeře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 12:43

V betě 10.60 to ještě občas dělalo zajímavé věci, ale teď ve finální verzi mi to zatím funguje jak by mělo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 10:43

špatně se mě vykresluje Seznam....rámeček RSS kanálů se šířkou přizpůsobuje textu a roztahuje se...přemejšlim, jestli to je chyba Seznamu, že mají napsaný špatně stránky, nebo Opery, že mají špatně udělaný vykreslování

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 12:34

hod si seznam do validatoru a zjistis to hned..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:11

I přes drobné chybky které občas opera vykouzlí bych neměnil, je to prostě Originální Propracovaný Evropský Rychlý Aktualizovaný prohlížeč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:11

první s podporou WebM? já myslel že Chromium už tu podporu chvíli má (aspoň já si tedy v Chromiu video přes WebM přehraju) a dev buildy Firefoxu jej taky měly před Operou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:15

Podpora WebM technologie byla v Opere pridana nekolik dni po vyhlaseni prevzeti Googlem, takze hodne silne pochybuju, ze zaostali lidi z FF to meli driv :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:19

no, vím že se to dalo povolit ve FF nějakým parametrem při buildu v dev verzi 3.7. Ale jistý si tím nejsem, protože od FF jsem odešel už před nějakou dobou a od té doby jen testuju nový verze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 12:19

Samozřejmě je myšleno první stabilní s podporou WebM. Jinak testovací verze Opery i FF s podporou WebM jsou tu ode dne ohlášení WebM (19.5.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 09:15

Opera

Chrome

Opera

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 09:19

co, uz ti zas Chrome spadnul?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:11

chrome nepadá, chrome má oddělený procesy nevím jak to má opera, jen poukazuju na ten fakt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:14

no super :)

Opera mi spadla myslim jednou a to protoze pouzivam DEV verze ;)

a kdyz spadne za normalniho behu, tak za to stejne muze flash :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:17

Zlatej Bastlfox - Flash bezi v samostatnem procesu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:18

v chromiu běží i jednotlivý taby v procesech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 12:32

zajimavy, ja nepouzivam dev verze a za posledni rok mi spadla asi tak.... nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 08:56

Jako jedina Opera kazdy tyden vydava nejake bezpecnostni a technologicke updaty... to nechapu.... kdyz vydaji nejakou bezpecnostni zaplatu pak za tyden nebo par tydnu vydaji dalsi... je slyset jen opera. Nechapu jak je mozne, ze tyto chyby neopravi hned naraz... Prece kdybych byl vyvojar tak do sveta pustim naprosto otestovany SW treba ve verzi beta... lidi to otestuji najdou chyby, chyby se opravi a pak jde zcela bezpecny SW ven ve finalni verzi...

Ja nevim, ja Operu pouzivam jen na testovani web stranek a to tak ejstlis e tam zobrazuji OK nebo ne (AJAX, CSS atd veci co dela web master) primarni prohlizec mam furt FF 3.6. Chrome se mi libi rychlosti, ale nejak se nemam k tomu abych ho pouzival naplno, prijme mi hrozne osekany oproti FF. IE 8 - to pouzivam take pro testovani webu. Safari pro windows je tragedie a nevic nechapu proc se tam obcas web zobrazi zcela jinak nez v IE, FF, Opera.... to mi hlava nebere.

Proste Opera mi vubec nesedi, kdybych byl nuceny prestat pouzivat FF tak zacnu pouzivat Chrome i kdyby me to strasne bolelo v opacnem pripade IE8... Operu bych nikdy dobrovolne nebral, proste mi vubec nesedi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 09:01

"Jako jedina Opera kazdy tyden vydava nejake bezpecnostni a technologicke updaty... to nechapu...."

To su vyvojove testovacie verzie a nie updaty. Firefox, ci Chrome maju kazdy den nightly testovacie verzie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:50

vyborne, ted jeste opravit vsechny tyhle bugy:

http://www.operacesky.net/bugs/page-list...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:41

Žádné zásadní tam nejsou, a chyby typu "na těchhle stránkách nejde flash" nebo "na těchhle stránkách nejde přehrát video" by si měli v první řadě pořešit tvůrci stránek, když na jiných stránkách flash a video samozřejmě jde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:44

Opera 10.60 a javascript (SunSpider):

Opera 10.60 x86_64/linux = 321.0ms +/- 1.4%

Chromium 6.0.415.0 x86_64/linux = 334.8ms +/- 6.5%

Firefox 3.6.6 x86_64/linux = 3124.0ms +/- 2.1%

Opera 10.60 /win vista x86_64 = 508.2ms +/- 1.1%

Chrome 5.0.375.99 /win vista x86_64 = 508.6ms +/- 2.3%

Safari 5.0 /win vista x86_64 = 571.0ms +/- 1.9%

Firefox 3.6.6 /win vista x86_64 = 1298.2ms +/- 0.6%

IE8 /win vista x86_64 = 6073.8ms +/- 3.8%

Ja osobne som s operou 10.60 spokojny a ako dlhorocny uzivatel tohoto browseru mi vyhovuje po vsetkych strankach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 08:53

Taky na operu nedám dopustit, ale musím přiznat že by občas mohli víc zapracovat před vydáním finálních verzí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:44

Opera 10.60 a javascript (SunSpider):

Opera 10.60 x86_64/linux = 321.0ms +/- 1.4%

Chromium 6.0.415.0 x86_64/linux = 334.8ms +/- 6.5%

Firefox 3.6.6 x86_64/linux = 3124.0ms +/- 2.1%

Opera 10.60 /win vista x86_64 = 508.2ms +/- 1.1%

Chrome 5.0.375.99 /win vista x86_64 = 508.6ms +/- 2.3%

Safari 5.0 /win vista x86_64 = 571.0ms +/- 1.9%

Firefox 3.6.6 /win vista x86_64 = 1298.2ms +/- 0.6%

IE8 /win vista x86_64 = 6073.8ms +/- 3.8%

Ja osobne som s operou 10.60 spokojny a ako dlhorocny uzivatel tohoto browseru mi vyhovuje po vsetkych strankach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:43

Mám takový problém po aktualizaci na aukru. Když se tam přihlásím, tak po každém kroku v mém účtě to chce opětovné přuhlášení. Občas mi to dokonce napíše hlášku, že nemám povolené cookies, i když mám, a musím přihlašovací údaje vyplňovat ručně. Díky opakujícímu se přihlašovaní pak není možné vytvořit aukci. Neví někdo co s tím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:13

nastaveni, rychla nastaveni, cookies a vymaz vsechny, co se tykaj aukra ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:33

Mile Zive, napisu to tak, jak to citim. Abych mohl kliknout na odkaz v clanku, musim projet silenym bludistem kontextove reklamy. Mam tuhou ruku a moc mi to nejde. Takze: ta kontextova reklama na kazdem druhem slove me preci jen uz trochu sere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:43

...ale ved pouzivate Operu. Tam sa da zbavit takychto "obludnosti" na 5 klikov a v pripade pouzitia userJS automaticky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 09:09

Můžeš prosím poradit blíže jak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:46

preferences > content > block content > add > http://intext.billboard.cz/core/*... > close > ok a voila, zive.cz je bez kontextovych blbin.

pro priste - klik pravym na otravny element > inspect element > precist/pochopit/zablokovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 09:10

Tak jsem si schválně stránku otevřel i bez blokování reklamy a to co na mě vyskočilo by se dalo popsat jediným slovem - HUMUS. Chápu, že web žije z reklamy ale všeho je třeba s mírou. Pokud je reklama k tématu a výrazně neztěžuje čtení článku, nemám důvod ji blokovat ale tohle je opravdu moc. Vážená redakce, nestěžujte si na lidi, kteří reklamy blokují, vy sami je k tomu nutíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2010 08:28

Tak jsem buď slepý a nebo hloupý, ale o jaké reklamě přesně je řeč? Vidím dvě flashové reklamy vpravo a jednu nahoře, ale ani jedna mi nestěžuje čtení článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 07:36

Vypadá dobře, běhá opravdu rychleji i co se týče JavaScriptu. Líbí se mi širší podpora pro HTML5 a WebM, atd.

Co se mi však moc nelíbí je, že má stále problém s uvolňováním paměti - tedy paměť neuvolňuje vůbec. Je tedy možné přejít z 70MB až na 346MB kdy i po skončení nějaké operace bude mít 346MB+), např. Chrome paměť uvolňuje.

A stále mám problém s Google Font API, ve vše prohlížečích to funguje v pohodě, ale v Opeře prostě ne (na twittru jsem se ptal a taky s tím měl někdo problém - někomu to ale funguje, wtf.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:15

K té paměti, to je proto že Opera na rozdíl třeba od Chrome zálohuje vypnuté sessions, tak aby jsi je mohl případně obnovit =) (přes to tlačítko odpaďáku vpravo nahoře). od stejným tlačítkem je i možnost "Vymazat seznam zavřených listů", kterým uvolníš paměť =)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:33

ano a prave pro tuto "nenazranost"(krome spousty dalsi fci) operu pouzivam. zatahnu mysi zpet a nacte se mi IHNED predchozi stranka. kdyz totez udelam v FF tak se me zepta "chcete znova odeslat data formulare?" - ne nechci. ja chci proste videt to co jsem videl pred kliknutim na ten odkaz. dale ctrl+shit+t alias obnovit posledni zavreny list a v nem mam zachovanou historii, takze zase po tazeni zpet mam IHNED naservirovano... bohuzel je v nastaveni maximalni velikost pametove cache 400MB(netusim jestli automaticky znamena ze i vic.). ja bych ocenil tak giga. je to muj hlavni nastroj na praci tak at je svizny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:58

Když nastavíš používání paměti na automaticky tak bez problémů si Opera vezme 1GB RAM, svižnost právě kvůli této vlastnosti zůstává.

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 12:25

ja to tak mam a doufal jsem ze to tak funguje, s rychlosti jsem spokojeny a nikdy me nenapadlo resit kolik zabira pameti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 10:21

ano, uzasne a jedinecne vlastnosti, ale pamatovat si drivejsi zadani ve formularich se ani v teto verzi opera nenaucila. dekuji nechci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 12:24

pamatovat si drivejsi zadani ve formulari? dekuju nechci.

na prihlaseni mam ctrl+enter. firefox je naopak tak inteligentni ze mi v kazdem formulari prihlaseni na strance ktera jede na urcitem CMS nabizi vsechna jmena ze vsech stranek(proste proto ze to policko ma name=user) - dost ulítlé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 12:44

co je na tom ulitleho? zacnu psat a seznam se filtruje. bezkonkurencni na sms branach, prihlasovacich formularich apod. asi mas jako konicka zbytecne klapani do klavesnice. dekuji nechci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 13:14

pokud mam nejake hodnoty ktere casto zadavam tak tam existuji poznamky. taky je to super na verejnych mistech kdyz pak kazdy ty emailovy ucty a tel cisla vidi. jeste k tem smskam, driv jsem to resil takto http://www.vodafonesms.cz/index.php... ulozene jako oblíbené se jmenem prijemce. tahle funkce kazdemu chybi prvni dva dny, pak zjisti ze je bez ni vlastne lepe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 13:20

co je mi po nejakych verejnych mistech? navic se to da vypnout. sms jsi sice vyresil, ale typicky po "Operacku" - levou rukou za pravych uchem. Ja si nechci nikde davat a resit nejake oblibene odkazy, IE i FF si to zapamatuji automaticky a ja si bud muzu vybrat uz ulozene nebo psat from scrach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 14:28

pak je tady taky nejaky skript. ale kdyz vam ie vyhovuje tak dobre vam tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 15:17

IE nepouzivam, scripty jsou pro operu 8 a davno uz nefunguji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 15:39

to je mozny, evidentne nikomu ze spokojenych uzivatelu tahle killing feature nechybi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 17:03

"IE nepouzivam, scripty jsou pro operu 8 a davno uz nefunguji..."

Ktore userJS pre Operu nefunguju? Nech to dam ihned do poriadku: http://www.opera-prehliadac.com/prehliadac-opera/clanky-a... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:45

to ano, to je dobrá funkce. znám jí a taky se mi to na Opeře líbí.

ale pokud máš jednu záložku, žádné sessions a stejně ti vyroste velikost zabrané paměti (například náročnějším javascriptem, náročnou aplikací), tak to tim tlačítkem neuvolníš a pořád ti poroste. ostatní prohlížeče s tím problém nemají a u opery je ten problém znám. je to samozřejmě jenom vrtoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 12:25

jestli to spis neni problem prasacky napsane stranky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 06:59

Vyšší výkon a nové technologie jsou bezva, ale třeba takové Google Docs opravují už půl roku. Bezúspěšně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 07:04

To je holt Opera. Sice nové funkce a možnosti, ale stávající ne vždy zcela dotažené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 07:59

--> Jirka

ale je otázkou jestlůi je to vina Opery nebo Google

--> Zdeněk

nedotahování funkcí, není to windows standard?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 08:13

To je správná otázka. Nicméně ostatní prohlížeče s tím problém nemají. Je tu Opera pro nás a nebo my jsme tu pro Operu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:18

že by to bylo kvůli tomu, že Google nemá snahu své aplikace v opeře vůbec testovat? Kdyby je testoval v opeře a naopak netestoval ve Firefoxu, jsem si jsitý, že by měl Firefox také problémy. To je všechno jen o podílu prohlížečů na trhu a o neschopnosti vývojářů Googlu testovat funkčnost i v Opeře =) -

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 08:45

To by pak mohl testovat funkčnost i v tisíci dalších prohlížečích... Testování není zadarmo a Opera očividně nemá dost velký podíl na trhu na to, aby stála Googlu za vynaložené prostředky. Paradoxní je, že aplikace Googlu nefungují pořádně ani v Chrome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 08:53

Ano, i tohle může být pravda. Ale i kdyby stokrát byla, tím, že zůstaneme u faktu, že Google to má špatně si Opera k uživatelům cestu nenajde. Myslím si, že Opeře nezbává nic jiného, než se přispůsobit. V tomhle jí žádné EU nařízení nepomůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 09:59

já už bych se ani nedivil, kdyby jí EU nařízení pomohlo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 16:59

Opera už od začátku vývoje se soustředila na to aby fungovala přesně podle standardů a nemyslím že by tuto politiku měnila - a myslím že je to dobře a ostatní prohlížeče už se také přizpůsobují .. počkejte dva roky a uvidíte, že už všechno bude fungovat jak má =)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 19:14

Takže mám počkat dva roky a pak teda zkusit jestli už je Opera použitelná?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 21:55

Jadro Presto je dost citlive na validne weby, ak napriek tomu tvorcovi webu je dolezita pristupnost uzivatelom IE6, tak Opera moze na to z minuty na minutu pouzit browserJS, ktory dokaze modifikovat kod stranky, aby bol funkcny aj v Opere. BrowserJS sa aktualizuje vsetkym uzivatelom Opery (ak si ho nedeaktivovali) a bude aplikovany az dovtedy, kym problem s validitou nebude odstraneny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 10:14

Zrychlení mě příjemně překvapilo. Schválně jsem zkusil pustit Peacekeeper na pět prohlížečů:

Opera 10.60 - 4777

Chrome 5.0.375.99 - 3938

Safari 5.0 - 2725

Firefox 3.6.6 - 2029

Internet Explorer 8.0 - 554

Opera je bezkonkurenčně nejrychleší v parsování textu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 11:14

tak jsem také testoval (rovněž Peacekeeper):

poslední verze Opery (snad se nepletu, normálně ji nepoužívám): Opera 10.60 - 5099 bodů

poslední verze Chrome: Chrome 6.0.447.0 - 5138 bodů

takže chrome opět vítězí :)

(a když už jsem si tu operu kvůli testu nainstaloval, tak si ji taky vyzkouším.. vypadá celkem zajímavě :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 11:18

Mě Chrome tvrdí, že mám poslední verzi a to mám verzi 5.0. Nemáte nějaký neveřejný build?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 11:28

jedná se o dev verzi..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 11:32

tak ještě pár linků:

něco o dev větvi vývoje chromu:

http://googlechromereleases.blogspot.com/2010/06/dev-channel-updat... ...

ke stažení třeba zde (na gigamanii):

http://www.zive.cz/pr-7077/default.aspx...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 11:36

V tom případě porovnáváte veřejnou verzi s neveřejnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 11:59

Plácáte blbiny. Opera taky vydává vývojové verze, ale momentálně je pouze stabilní 10.60 a žádná novější. Navíc chromium má otevřený zdroják, takže když ho stáhnu a zkompiluju, tak mám verzi, kterou si dál můžu šířit, je tedy "veřejná". Až bude třeba opera 10.61beta1, klidně si můžete vyzkoušet test s ní. Mně řekne mnohem více výsledek aktuálních vývojových verzí, než výsledek x dnů, týdnů či dokonce měsíců starých verzí, které nic nevypovídají o tom, jak na tom bude další verze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 12:18

Veřejnou verzí jsem rozuměl verzi dostupnou pro koncové uživatele standardními aktualizačními kanály.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 13:47

Takže jsi spíše myslel finální verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 08. 2010 01:31

Plácáš sám blbiny, protože poslední testovací verze má číslo 10.70 viz. http://my.opera.com/desktopteam/blog/2010/08/... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 08. 2010 05:31

Nechceme tu porovnávat noční buildy, že ne? Stačí stabilní verze pro koncové uživatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 11:57

opera 10.60 - 6798

chromium 6.0.454 - 6528

tak ti nevim ale nejak se mi ten tvuj vysledek nezda :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 12:15

ono záleží na sestavě.. ta moje je na obrázku (níže), na němž jsou i naměřené hodnoty

http://i45.tinypic.com/k15500.jpg...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 12:34

Jo, tak to přesně bývá. .... Střídavě vyhrává v Peacekeeperu Chrome a Opera. (záleží asi _na náladě_ společnosti Futuremark).

A největší legrace je hodně špatný výsledek opensource SRWare Iron a Chromium. .... A Google Chrome má vždy třeba o 1000 bodů více. .... Ale kdo tomu má věřit, když SRWare Iron je mnohem mnohem rychlejší, než Chrome Dev. .... To proto, že je očistěn od Google humusu. ( http://bit.ly/Mesw8... ,,, http://bit.ly/O7KF... ) A není třeba žádných doplňků. UserAgent Switcher, AdB1ock se nastaví pomocí jednoduchých textových souborů, a nemusíš řešit doplňky.

Největší rozdíl je pak mezi čestvě nainstalovaným Windows ..... a tím, co jste měřili předtím, (na tom rokama zašpiněným systému)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 13:48

Hodně záleží jestli je testováno na procesoru AMD nebo Intel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 13:53

To máš pravdu. Potvrzuje to v diskuzích hodně lidí. ... Já to tedy nemohu posoudit, protože jsem měl vždycky pouze AMD. .... Mimo obodbí, kdy nic jinýho, než Intel, pořádně nebylo (PC 386 až Pentium 4)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 12:37

to mas skoro to same co ja - ale mozna chrome s novou verzi zpomaluje

http://i48.tinypic.com/2qs89xz.jpg...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 13:29

Závody prohlížečů

Trochu mi to připomíná závody výkonu grafických karet :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 13:28

Pokud bude chrome nejrychlejším prohlížečem na trhu, získá docela dobrou konkurenční výhodu.

http://yfrog.com/f1peacekeeperp...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 16:03

PeaceKeeper:

vo win - Opera 10.60 vs. Chrome 5.0.375.99 som nameral podobne hodnoty:

Opera 10.60 /win vista x86_64 = 7107 Points

Chrome 5.0.375.99 /win vista x86_64 = 7070 Points

v linuxe som testoval Opera 10.60 vs. Chromium 6.0.415.0 a tam je to zatial jednoznacne pre Chromium:

Chromium 6.0.415.0 x86_64/linux = 9406 Points

Opera 10.60 x86_64/linux = 7542 Points

Celkovo sa mi zda, ze 64bit linuxove verzie su o nieco rychlejsie ako 32bit pod windows. Aspon podla testov, ktore som robil mi vzdy vychadza linuxova 64bit verzia rychlejsia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2010 15:18

Tak to je báječné!

A k čemu mi to pomůže, prosím?

Můžu rychleji připojit svůj digitální podpis k mailu?

Dostanu už konečně do úložiště normální podpisový certifikát třeba od postsignum? Připojím si teď rychleji datovou schránku?

Pánové, už se vykašlete na to vytahování. Opera jako použitelný prohlížeč pomalu ale jistě končí, protože "vývojáři" (brrrrr, strašné slovo ve spojení s operáckými amatéry) vývoj prostě zaspali. Dneska už jsme někde jinde, než na závodech prohlížečů. Dneska potřebujeme s netem pracovat - třeba díky těm nablblým povinným datovým schránkám - a to Opera neumožňuje. Takže sorry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2010 15:33

>>Dneska potřebujeme s netem pracovat - třeba díky těm nablblým povinným datovým schránkám

Souhlasím - roztříštěnost podpory různých technologií prohlížečů brzdí rozvoj užití internetu širokou veřejností..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 07. 2010 22:41

Tak jim, zkus, dát, vědět, vždyť, to jde, třeba to opraví, a nebo, já nevím, tedy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor