Finální název vyhledávače Kumo od Microsoftu bude Bing

Klepněte pro větší obrázekUž na přelomu května a června by Microsoft měl oficiálně spustit svůj nový internetový vyhledávač. Při jeho definici firma a média až doposud používala kódové označení Kumo, spekulovalo se však o skutečném konečném názvu. Ambiciózní projekt nenaváže na současný Live Search, ale přijde se zcela novým názvem Bing.

Microsoft hodlá spuštění vyhledávače doprovázet masivní reklamní kampaní, do níž hodlá investovat až 100 milionů amerických dolarů. Reklamní spoty se objeví televizi, rozhlasu, internetu a v tištěných periodikách. Prozatím není jasné, zda bude kampaň cílena více globálně a objeví se například i v České republice, nebo půjde pouze o americkou záležitost.

Softwarový moloch by podle odborného magazínu AdvertisingAge v rámci marketingové kampaně vůbec neměl napadat své konkurenty v podobě Googlu a Yahoo!. Zaměří se především na propagaci samotné fráze Bing a hodlá nový vyhledávač představit jako vyhledávací nástroj dneška.

Živě komentuje:

To, že se Microsoft nebude snažit útočit na Google je jenom dobře pro něj. Historie ukazuje, že se to vůbec nemusí vyplatit. Před několika lety spustil dnes již legendární vyhledávač AltaVista reklamní kampaň s heslem "Algorithm, Meet Humanity" (česky "Algoritme, seznam se s lidskostí"), která zdůrazňovala, že u Googlu vše dělají roboti, kdežto u AltaVisty jsou na to lidé. Kampaň se však obrátila proti nim, slovo algoritmus totiž v té době Google hojně používal a většina lidí si proto kampaň automaticky spojila s ním.

Nicméně, obávám se, že se Microsoft snaží uspět na písečku, kde už jsou všechny bábovky uplácány. Google za dobu své existence doslova zlidověl a pochybuji, že se Bing dokáže prosadit více, než předchůdce Live Search. Google nepotřebuje žádný agresivní marketing v podobě spotů a tištěných inzerátů, Microsoft takto bojovat musí. Už výstižní a na první pohled "ujetý" název Bing tomu napovídá.

I kdyby v Redmondu přišli se stejně kvalitními výsledky hledání, jaké mají Sergey a Larry, uživatele může k přechodu přinutit opravdu pouze povedená reklamní kampaň. Ono zlidovění Googlu je ale největším háčkem, stihl zakořenit ve filmech, seriálech a ani já se nedokážu představit, že bych měl nějak vybočit z definovaného standardu. Prostě k tomu chybí odvaha. Červíček v hlavě bude vždy hlodat, že by to Google našel jinak a lépe.

Microsoftu nedochází, že na poli internetu je přesně v opačném postavení, než na poli operačních systémů. Zde představuje roli Googlu – jen velice těžko (spíše vůbec) svržitelného krále, kterému ostatní pouze mohou brát setinky trhu. Platí zde to samé pravidlo: kdo dřív přijde, ten dřív mele. Google přišel ve správnou dobu s vyhledáváním, Apple s multimediálními přehrávači iPod a obchodem iTunes. Microsoft po mnoha letech spánku přichází s Bing a Zune. Obojí jsou a budou propadák s minimálním tržním podílem a oproti konkurenci směšnými zisky. Chytí se pouze "fanboys" a ti, které zláká eventuelně zajímavá reklama.

Témata článku: Microsoft, Google, Byznys, Internet, Bing, Spot, Kuma, Zune, Česká televize živě

38 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Xavy 27. 5. 2009 7:57:06
    Bude ho využívat hodně lidí. Pač přes něj bude vyhledávat Seznam. Tak jaký...
  • akira.uzai 27. 5. 2009 7:52:54
    a není to jedno? kromě Hulána stejně ten vyhledávač nebude nikdo používat,...
  • akira.uzai 27. 5. 2009 7:51:17
    je nejlepší protože nic neumí, blbě vypadá, má problémy se zobrazováním...
Určitě si přečtěte

Kde nejlevněji uložit 1 TB dat: Srovnali jsme aktuální ceny cloudových úložišť

Kde nejlevněji uložit 1 TB dat: Srovnali jsme aktuální ceny cloudových úložišť

** Srovnali jsme známá cloudová úložiště podle toho, kolik měsíčně zaplatíte za 1TB ** Ceny se pohybují od dvou stovek až po tisíc korun ** Google umožní uložit až 30 TB dat

18.  3.  2017 | Stanislav Janů | 112

Pojďme programovat elektroniku: Meteostanice, která bude díky Sigfoxu posílat stav počasí třeba z vrcholu Sněžky

Pojďme programovat elektroniku: Meteostanice, která bude díky Sigfoxu posílat stav počasí třeba z vrcholu Sněžky

** Příští roky budou ve znamení internetu věcí ** Podívali jsme se podrobně na síť Sigfox ** Takhle s ní komunikují krabičky z celé Evropy

19.  3.  2017 | Jakub Čížek | 17

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

** Jihokorejská společnost Hankook Mirae Technology vyrábí obří Mechroboty ** Jsou určené pro ovládání člověkem uvnitř ** V prodeji se objeví koncem tohoto roku za 200 milionů korun

20.  3.  2017 | Karel Javůrek | 18


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C