Nedávno se uživatelům na Facebooku začaly zobrazovat obrázky a fotografie v novém prohlížeči, který ukazuje komentáře k fotografiím napravo a nápadně se tak podobá Google+. Jak upozornil AllThingD, kromě toho se více zviditelnila reklama přikládaná k fotografiím.
Nový prohlížeč fotografií na Facebooku a pro srovnání prohlížeč na Google+
Facebook už se dříve stal největším úložištěm fotografií na světě, ukládá se tu více fotek než na specializované služby jako je Flicker nebo Google Picasa. Ve Facebooku se proto snažili vymyslet, jak vytěžit ze zobrazování velkého množství obrázků nějaké ty dolary. A již dříve k popisům obrázků přidávali reklamní odkazy – ty byly v odděleném sloupci a uživatelé si rychle zvykli tuto oblast ignorovat. Nyní jsou reklamy přímo ve sloupci s komentáři.
Kde nejsou komentáře je spousta reklamy
Reklama u obrázků je nyní nápadnější, ale na druhou stranu (zatím) nepříliš agresivní – když je u obrázků více příspěvků a ve sloupci místo pro reklamu nezbude, tak se nezobrazí.