reklama

Facebook slaví 300 milionů uživatelů a začíná vydělávat

Facebook boří jeden milník za druhým. Ještě před dvěma měsíci šéf společnosti Mark Zuckerberg oznamoval, že se největší sociální síti světa podařilo pokořit hranici 250 milionů uživatelů, tento týden toto číslo narostlo o dalších 50 milionů. Firma navíc oznámila, že se konečně dostává do černých čísel a začíná ekonomicky prosperovat.

Růst Facebooku je ohromný. Rok zpátky ho po celém světě používalo 100 milionů uživatelů, v lednu tohoto roku to bylo 150 milionů a v dubnu už 200 milionů. Tři měsíce mu pak stačily na dosáhnutí 250 milionů.

Uživatelé rychle přibývají i v České republice. Podle aktuálních čísel je na Facebooku zaregistrováno už 1 milion a 400 tisíc Čechů, což už je více než desetina našich obyvatel. V červenci to přitom bylo ještě o 200 tisíc lidí méně. Facebook výrazně konkuruje tuzemským sociálním sítím jako Lidé.cz a Spolužáci.cz od Seznamu a dříve hodně populárnímu Líbimseti.cz.

Facebook už více vydělá než utratí

„Počínaje dnešním dnem Facebook slouží už 300 milionům uživatelům po celém světě,“ informoval včera Mark Zuckerberg na svém blogu. „Je to ohromné číslo, ale jsme pouze na začátku cesty našeho cíle – spojit všechny na celé planetě,“ doplnil v prohlášení.

„Zároveň jsme uspěli v tom nasměrovat Facebook na jasnou a udržitelnou cestu,“ píše dále nejmladší miliardář světa. „Již dříve v tomto roce jsme oznámili, že počítáme s tím, že se naše cash flow stane ziskovou někdy v roce 2010 a jsem proto potěšen oznámit vám, že jsme této mety dosáhli už v minulém fiskálním čtvrtletí,“ vyjádřil se Zuckerberg nadšeně a ekonomickém úspěchu.

Sociální sítě včetně Facebooku obecně mají problémy najít takový obchodní model, který by odpovídal počtu uživatelů a investicím do rozvoje. Zatímco například Facebook se nebrání vloženým reklamám, Twitter toto prozatím razantně odmítal a snažil se vrátit finanční vklady z příjmů z placených marketingových nástrojů. Jak se zdá, tento model úspěch příliš neslaví, zakladatelé totiž minulý týden upravily podmínky Twitteru tak, aby mohli v budoucnu reklamu začlenit.

Finanční obrat do výnosných hodnot nedávno oslavil i YouTube, další ve veliké míře sociální síť. Po několika letech se konečně Googlu splatí investice a vedení v čele s Ericem Schmidtem počítá s blízkou ziskovostí. Googlu se podařilo nakombinovat reklamní sdělení ve videích s partnerskými smlouvami s vydavatelskými společnostmi. Firma navíc oznámila, že začne platit tvůrcům nejúspěšnějších amatérských videí.Klepněte pro větší obrázek

Facebooku a samozřejmě i Twitteru se dlouhodobě dařilo držet výdaje na co nejmenší hladině. Například u Facebooku je to dáno relativně malým počtem zaměstnanců. „Služba, kterou všichni používáme každý den je tvořena relativně malým počtem těch nejchytřejších inženýrů, kteří řeší zapeklité problémy,“ pochválil Zuckerberg své zaměstnance. „Podíl uživatelů Facebooku proti inženýrům je zhruba takový, že na jeden milion uživatelů vyjde jeden inženýr,“ doplnil.

Do Facebooku už vstoupilo několik investorů, včetně Microsoftu a ruských Digital Sky Technologies. Ti všichni budou chtít co nejvíce vytěžit z veřejné emise akcií, ke které tato sociální služba směřuje. Podle odborníků je však na tento krok stále ještě dost času.

Témata článku: Byznys, Internet, Sociální sítě, Eric Schmidt

18 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Honza 17. 9. 2009 12:17:46
    Jenže "software engineer" přeloženo *neznamená* "sofwarový inženýr". Česky...
  • Adam Konečný 17. 9. 2009 10:59:12
    a co by si od něj chtěl ? , pripadne co se ti na něm nelibi ?
  • Substance242 17. 9. 2009 10:43:36
    Ja už som preč, lebo mi je úplne jedno kto čo robí, mám už dosť takejto...
reklama
Určitě si přečtěte

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 133

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

** V Brně byl velký výpadek služeb UPC ** Důvodem je překopnutý páteřní kabel ** V některých lokalitách služby stále nefungují

Včera | Jakub Čížek | 84


reklama